У дома Детска стоматология Инструменти за определяне на ефективността на контекстната реклама. Ефективността на контекстната реклама

Инструменти за определяне на ефективността на контекстната реклама. Ефективността на контекстната реклама

26.04.2018 Време за четене: 8 минути

В първите статии от нашата серия за контекстно рекламиране разкрихме основните концепции на CI и разбрахме как работи: това е първоначалната информация, минималните основи, които са необходими, за да представим повече или по-малко обща картина. Днешната трета статия преминава в малко по-тясна специализация: ще ви кажем как да извършите анализ контекстна реклама.

Анализ на ефективността на контекстната реклама: какви инструменти да използвате

Yandex и Google са разработили специални аналитични механизми за своите системи - Yandex.Metrica и Google Analytics. Това са специални инструменти, благодарение на които собственикът на акаунта може да разбере какво се случва на сайта, след като потребителят кликне върху реклама (използват се и същите системи за анализ). Те имат системни и функционални разлики, но независимо коя търсачка използвате за популяризиране на кампаниите си, трябва да можете да зададете цели.

Нека започнем прегледа с целите на Yandex.Metrica. Този аналитичен инструмент Metrica отчита всички посещения на сайта - и без значение откъде идва потребителят, но благодарение на интеграцията с Direct можете да получавате информация за Киргизката република. За да бъде правилно, трябва да си поставите цели. Целта е конкретно потребителско действие, което се очаква в отговор на реклама.

Пример за създаване на цели в Yandex.Metrica

Трябва незабавно да зададете цели, защото те ще се използват за генериране на отчет за работата на компактдиска и ви позволяват да проследявате действията на посетителите. Например:

  • задайте целта „Брой показвания“ - проследяваме и виждаме в отчета броя посещения, по време на които са прегледани определени страници;
  • задайте цел „Посещения на страница“ - проследяваме дали е посетена страница или няколко страници от сайта, дали е кликнато върху външен линк, дали е кликнато върху бутон за имейл и е изтеглен файл;
  • поставяме целта „събитие на JavaScript“ - проследяваме почти всички произволни събития на сайта, които не променят адреса на страницата: щракване върху бутон, попълване на формуляр, времето, което потребителят прекарва на страницата;
  • Поставяме „Композитна цел“ - проследяваме всичко по-горе.

Можете да научите повече за настройването на цели в Direct в Yandex.Help.

След инсталиране на брояча Metrics на страницата, за която са необходими данни, ще започне събиране на данни за целите и ще се генерира отчет.

Какво можете да научите от доклада?

  • Какви кампании, реклами, ключови думи и фрази се използват от търсещите потребители, за да намерят и посетят вашия уебсайт, както и в кой регион се намират тези потребители и от каква рекламна платформа са дошли до вашия ресурс.
  • Коя е вашата аудитория: пол, възраст, интереси, предпочитания се анализират с помощта на технологията Crypt.
  • Дали кампанията постигна целите си – дали потребителите се държаха както очаквахте: кликнаха върху връзки, попълниха формуляри, изтеглиха файлове, посетиха необходимия брой страници на сайта, регистрираха се или се абонираха за бюлетин и т.н.
  • Ако сте собственик на онлайн магазин, тогава с помощта на Metrica можете да получавате подробностиотносно поръчките, направени на вашия уебсайт, както и данни за това колко печалба е донесла всяка поръчка и откъде идват поръчките с най-висока цена.
  • Директно в интерфейса на Metrica можете да прецените колко е изразходвано за реклама, какво средна ценареализации, каква е средната или общата цена на клик за регион, заявка или сайт.
  • С помощта на услугата „Насочено обаждане“ можете да сравните колко ефективно работят различните канали за промоция: вие, като собственик на акаунта, получавате специални телефонни номера, свързвате ги с различни източници, след което номерът на уебсайта и във виртуалната визитка автоматично се заменен според източника - по този начин можете да разберете от какъв канал е обаждането.

Как изглежда отчетът на Yandex.Direct от Metrica?

Точно както в Metrica, получавате отчет за работата на Киргизката република в Google AdWords:

Как изглежда CI отчет от Google Analytics?

Електронната търговия от Google Analytics е по-трудна за настройка и има по-обширни резултати от Metrica.

Има два вида настройки: стандартни (като в Metrica) и разширени - най-интересните и богати на голямо разнообразие от полезни данни. Ако чрез настройване на стандартната опция разберем информация за поръчките и колко струват, тогава разширената опция ще ни даде информация за различни потребителски действия със стоки, например:

  • щраква върху картите с продукти в каталога и търсенето;
  • манипулиране на артикули в количката (например добавяне или изтриване);
  • подробен прегледправене на поръчка и така нататък.

В края на периода получавате два отчета: „Преглед на електронната търговия“ и „Ефективност на продукта“. Те включват:

  • информация за приходите от продукта, коефициенти на преобразуване (повече за тях по-долу);
  • среден брой артикули на сделка;
  • средна стойност на поръчката;
  • информация за възстановяване на средства;
  • цена на стоките, което позволява на клиентите да добавят стоки в количката и да направят поръчка и други.

Защо този вид електронна търговия е полезна за онлайн магазините? Защото по същество е обобщени характеристикипотребителско поведение, което помага да се определи не само бъдещата стратегия на онлайн магазина, но и да се разбере в какво да се инвестира и в какво не; кое ще носи печалба и кое не. Това не са само данни за това колко са продадени и колко са спечелени, това са показатели за качество, които ви позволяват да идентифицирате грешки в работата и да спестите реални пари.

KPI за контекстна реклама

KPI (от английски key performance indicators) – ключови показатели за ефективност на Киргизката република. Това са характеристики, които дават представа колко печеливш е CD за бизнеса и колко икономически оправдан е изразходваният бюджет за този канал.

Няма шаблони за KPI и е невъзможно да се каже какво ниво трябва да бъде всеки индикатор и каква комбинация ще бъде 100% печеливша. Въпреки това, анализирането на тези индикатори помага да се идентифицират проблемите и да се пренасочи кампанията в печеливша посока.

Ако търговските данни са конфигурирани, ROI може да се види в Google Analytics в отчета „Анализ на разходите“, раздел „Източник на трафик“, колона „Възвръщаемост на инвестициите в реклама“.

Управлението на контекстната реклама изисква не само аналитични, но и творчески способности. Важно е не само да анализирате правилно данните от отчетите и да съставяте подходящи рекламни текстове - трябва да създавате рекламни кампании, които са интересни и привлекателни за потребителите. Можете да поръчате настройка на контекстна реклама на това ниво при нас, да ни пишете или да ни се обадите!

живот модерен човекнеразривно свързан с Интернет. Рекламата, подобно на други области на дейност, тихо, но уверено се премества в световната мрежа.

Може би всеки потребител на интернет поне отдалеч е чувал за контекстна реклама. Това е силен и ефективен инструмент за популяризиране на бизнес – било то уебсайтове, услуги или продукти. Но преди да разгледаме подробно характеристиките на контекстната реклама, да разкрием нейните предимства и недостатъци и да разберем какви проблеми решава, е необходимо да дефинираме този термин.

Контекстната реклама е много популярна и широко разпространена. Поради своята гъвкавост и многофункционалност, няма канонична, ясна дефиниция какво е контекстна реклама. Има три характерни черти:

  • Ресурсът за поставяне на реклами са страниците на търсачките. Те отговарят на темата и съдържанието на тази страница. Тоест, ако потребител въведе заявка в лентата за търсене „Linovo phone“, на първите позиции в резултатите от търсенето той ще получи връзки към компании, рекламиращи телефони Lenovo.
  • Контекстната реклама се използва както от собствениците на малък бизнес, така и от най-големите корпорации.
  • При контекстната реклама има клиентски разход. Това означава, че чрез контекстно рекламиране можете да купите клиентите си за цената, която рекламодателят е готов да плати.

Интернет реклама – контекстна и SEO оптимизация

Според статистиката, когато търсят информация в интернет, само 25% от потребителите преминават към следващата страница, ако намерят необходимата информация на първата. Следователно собствениците на фирми искат техните уебсайтове да се класират на първо място в резултатите от търсенето. Този проблем се решава чрез SEO оптимизация и контекстна реклама. Основната разлика между тези инструменти е периодът от време за постигане на целите.

SEO оптимизацията е набор от техники, насочени към популяризиране на конкретен ресурс в Интернет. За да направите това, параметрите се конфигурират и съдържанието се коригира така, че да съответства най-добре на ключови заявки. Оптимизацията се извършва както в рамките на сайта, така и работа на външни ресурси - регистрация в директории, обмен на връзки. Можете да постигнете желания ефект само в дългосрочен план. Първите резултати от контекстната реклама се забелязват след няколко дни.

Кога и за какви цели се използва контекстната реклама?

  • Нуждаете се от бързи резултати. Няма начин да чакате популяризиране на уебсайта с помощта на оптимизация.
  • Рекламната кампания е с ограничен бюджет. Имаме нужда от прозрачно счетоводство на финансите, от което да видим как се изразходват. Характеристиките на този вид реклама ви позволяват да плащате за клик (преход към ресурс), а не за показване на реклама. В същото време настройките ви позволяват да определите максималната цена на потенциален клиент (разглеждане на уебсайт).
  • Имаме нужда от реклама, която може да се променя по време на кампанията, да се коригира и управлява на всеки етап. Опциите за персонализиране ви позволяват да наблюдавате преходите от реклама, да задавате цената на кликване, да разпределяте бюджета за ден, седмица, тримесечие и да избирате целевата аудитория. По всяко време можете да промените параметрите, да спрете рекламната кампания и да се върнете към този въпрос по-късно.

Ефективност, прозрачност и бързо привличане на клиенти – това е целта на контекстната реклама. Ако в краткосрочен план са необходими ръст на продажбите и нови клиенти, ако продуктът отговаря на заявки за търсене, но няма време да чакате резултатите от SEO промоцията, контекстната реклама е инструментът, който ще бъде ефективен на този етап.

Видове контекстна реклама

Има търсене, тематична, медийна, насочена (насочена) контекстна реклама.

  • Търсачката се показва след въвеждане на заявка. Разположението на рекламите е или вдясно от резултатите от търсенето, или най-отгоре, заемайки първите 2-3 реда.


в мрежата Yandex:

Контекстната реклама при търсене е ефективна - тя е ненатрапчива за потребителя, той получава само информацията, която търси; Поради големия трафик на търсачките, рекламите се виждат от значителен брой хора всеки ден.

  • Тематична реклама

Рекламите се поставят на подобни по тематика ресурси. Това могат да бъдат уебсайтове, блогове, директории. Основното изискване за ресурса е висок трафик. Плащането в този случай се разпределя между търсачката и собственика на сайта, на който се излъчва рекламата.

Тематичната контекстна реклама изглежда така:

– отличава се със своята яркост, привлича окото. Съчетава характеристиките на два вида контекстна реклама – търсене и тематична. Може да се постави както на страници за търсене, така и на партньорски ресурси. Тези рекламни банери са сравнително нов инструмент и досега представляват само една десета от цялата контекстна реклама в Интернет.

Пример за такава реклама:

  • Персоналното насочване в контекстната реклама е насочване към определена група потребители. Това може да бъде подбор по град, възраст, пол. Такива настройки се използват за повишаване на ефективността на рекламата, така че да се вижда от тясна целева аудитория - специфична географско местоположение, интереси, дейности или начин на живот. Има поведенческо насочване. С тези настройки потребителят ще види излъчване на реклами за хладилници на сайта учебни помагала, ако поведението му отговаря на подбор - тоест наскоро е търсил информация за домакински уреди.

Положителни и отрицателни аспекти на контекста

Всеки компетентен лидер разбира, че когато взема решение, трябва да вземе предвид предимствата и недостатъците на разглеждания въпрос.

  • Покриване на изискванията на потребителя. Контекстната реклама е една от малкото области, които не дразнят, а отговарят на интересите на потенциалните клиенти. Ако потребител търси телевизор West, той ще види реклама от фирмата, която продава това оборудване, което ще му бъде полезно при избора и закупуването на подходящ модел.
  • Постигайте резултати бързо. Всички етапи рекламна кампания– създайте реклама и я изпратете на модератора за преглед, изчакайте отговор, попълнете акаунта си, това ще отнеме не повече от няколко дни. Пускане на реклама (с правилни настройки), което ви позволява да получавате обаждания и да приемате поръчки само след няколко часа.
  • Работа за целевата аудитория. Като гарантира, че контекстът отговаря на заявките на потребителите, това гарантира, че вашата реклама е точно в целта.
  • Нисък минимален стартов праг. Малка сума от 300-400 рубли ще позволи на предприятия от различни нива да провеждат рекламна кампания. Контекстната реклама може да се използва както като самостоятелно средство, така и в комбинация с други рекламни дейности.
  • Гъвкавост и прозрачност на платежната система. По всяко време можете или да попълните средства за реклама чрез наблюдение и промяна на настройките, или да поставите кампанията на пауза, без никакви санкции. Възможността да плащате не за времето, прекарано на сайта, а за клика на конкретен потребител е голямо предимство на този вид реклама.
  • Голяма посещаемост. Днес интернет е толкова търсен в живота на съвременния човек, че може би няма целева аудитория, която да не може да бъде намерена в световната мрежа.
  • Възможност за използване на контекстна реклама, без да имате уебсайт. Рекламните платформи ви позволяват да създавате преходни страници, посочващи данни за контакт, работно време и информация за продавача.
  • Различни инструменти за рекламна мрежа, които позволяват да се измери ефективността на контекстната реклама. В платформите за търсене е налична услуга за обработка на статистически данни. Доклад за действията на потребителя може да се види в рамките на 10 минути. Благодарение на тези инструменти рекламодателят може да оцени степента, до която даден ресурс отговаря на заявките, да проследи най-ефективните фрази и заявки и да оцени трафика на сайта във времето. Разполагайки със статистически данни, можете да правите промени, да планирате разходи и да увеличавате въздействието на текущата рекламна кампания.
  • Ефектът от рекламата продължава през цялата кампания. Веднага след като рекламните средства се изразходват, посещаващият трафик ще заеме предишната си позиция, за разлика от дълго действащпо време на SEO оптимизация.
  • Опасността от несъответствие между възвръщаемостта на изразходваните средства. Неправилните настройки могат да доведат до факта, че разходите за привличане на един клиент ще бъдат надценени. Тя трябва да бъде значително по-малка от средната печалба, получена от един купувач.
  • Невъзможност за използване в определени области на дейност. Забраната за онлайн рекламиране на определени продукти и спецификата на търсенето на някои продукти изключително офлайн правят контекстното рекламиране за такива кампании неефективно.

Подготовка за рекламна кампания

Провеждането на онлайн рекламна кампания с помощта на контекст не е лесен процес, както може да изглежда на пръв поглед. Много тънкости и нюанси, сложността на правилното задаване на параметри могат да ви принудят да се откажете от контекстната реклама или да отхвърлите резултатите от кампанията.

На първо място, трябва да оцените критично сайта или информационен ресурс, които потенциалният клиент ще получи от реклама. Изпълнен ли е с достатъчно обемна, достъпна и качествена информация? Ще отговори ли напълно на заявките за търсене? Информацията на страницата, която посещава потребителят, трябва да бъде ненатрапчива, достъпна и полезна. В противен случай, след като кликне върху страницата и не намери продукта, който търсите, посетителят ще потърси друг сайт.

Рекламната агенция ще се погрижи за проблемите правилни настройки, активиране на акаунт, изчисляване на необходимите инвестиции и оценка на тяхната ефективност. В същото време рекламният бюджет трябва да включва разходна позиция за комисионната на агенцията.

Рекламни агрегатори– Това са автоматизирани системи за управление на контекстна реклама. С тяхна помощ можете да управлявате кампанията без специално образование. Много важен положителен момент при използването на агрегатори е възможността да се свържете с техническата поддръжка, ако възникнат въпроси или затруднения.

Направи си сам рекламна кампания- това е доста рискована стъпка, ако няма познания и опит в тази област. Само много инструкции и съвети във форумите могат да ви помогнат да направите правилните настройки, когато публикувате самостоятелно в основните рекламни платформи Yandex.Direct и Google AdWords.

За да изберете къде да поставите контекстна реклама и на коя платформа е по-изгодно да позиционирате продукта си, нека разгледаме характеристиките на всеки от тях от гледна точка на рекламодател, който не е директолог (специалист по контекстна реклама):

  • Посещаемост

Yandex е уверен лидер в заявките за търсене, което представлява около 60% от трафика. Това означава, че те търсят повече информация на този сайт, в резултат на което цената на клик и съответно цената на контекстната реклама са много по-високи тук.

  • Лекота на използване

Yandex не е много удобен, но настройките са по-прости и по-ясни.

Интерфейсът на втората платформа е много удобен, но е по-труден за разбиране. Следователно за „манекени“ е по-безопасно да изберат проста система.

  • Конкуренция

В средата на Google AdWords има по-малко конкуренция, има свободни ниши, което дава предимство на този сайт.

  • Размер на рекламата

Платформата на Google предлага до 25 знака за заглавка и 70 за реклама.

На Yandex.Direct - съответно 33 и 75 знака. Условията в този сайт са по-добри. Освен това в Google AdWords рекламата трябва да бъде разделена на два реда по 35 знака. Това е много неудобно, особено когато текстът съдържа дълги думи.

  • Рекламен тест и статистически анализи

Причинява големи затруднения при публикуване в Yandex.Direct, на високо нивов Google AdWords.

  • Разходи за реклама

Yandex.Direct - цена на щракване от 30 копейки, задължителна сума, при която можете да започнете да рекламирате от 300 рубли, като всички средства отиват във вашия акаунт, отстъпки и бонуси са налични за опит в настаняването от 1 година или повече.

Google AdWords - минимална ценащракнете върху 27 копейки, начална сума 400 рубли, от които само 50% отиват в сметката, има система от отстъпки и промоции, които са достъпни за начинаещи и ви позволяват да спестите до 70%.

Имайки предвид всички предимства и недостатъци на двете платформи, можем да направим следните изводи:

Платформата Google AdWords участва по-малко в трафика от търсене, но има атрактивно ниво на конкуренция, което ви позволява значително да спестите пари от рекламна кампания. Удобен за потребителя интерфейс, възможно е да поставите видеоклипове и графики, да използвате Youtube канал. Поради сложността на настройките е по-подходящ за провеждане на рекламни кампании под ръководството на специалист в областта на контекстната реклама.

Yandex.Direct е лидер в заявките за търсене, има голям избор от висококачествени партньорски ресурси, което прави тази платформа обещаваща за рекламодателите. Голямата конкуренция води до високи разходи за реклама. Простотата на интерфейса позволява провеждането на ефективна рекламна кампания без използване на услуги на агенция.

Правила за писане на добра реклама

Задачата, която рекламната реклама трябва да реши, е да привлече вниманието на потенциален купувач. На първо място, трябва да следвате правилата за писане в Yandex.Direct и Google AdWords. Това е сумата в заглавията и рекламите, липсата главни буквии данни за контакт (телефони, електронна поща, адреси).

  • Заявките за търсене трябва да са в заглавките на рекламите. Например, ако потребител търси в интернет къде да купи кухненски робот, тогава той едва ли ще обърне внимание на рекламата „Различно оборудване по поръчка“. Това е пример за лошо заглавие. Трябва да помислите на какви заявки трябва да отговаря рекламата и да я изградите въз основа на тези данни.
  • Трябва да се избягват дълги, богато украсени изрази. Рекламите трябва да са прости и разбираеми. Потребителите са предпазливи от превъзходните форми на „най-добър“, „най-надежден“ и други подобни. Но споменаването на отстъпки, промоции и бонуси е успешен рекламен инструмент.
  • Рекламодателят трябва да знае, че промотирането на някои продукти е забранено в Интернет. Следователно, за да се избегне трудни ситуации, по-добре е да се консултирате със специалист относно рекламирането на конкретни продукти в световната мрежа.

Колко струва контекстната реклама?

Важен въпрос, който тревожи рекламодател, който за първи път използва контекст за популяризиране на продукт, е колко ще струва една ефективна рекламна кампания? Предприемачите са наясно, че минималната цена, определена от рекламни услуги от няколкостотин рубли, ще донесе видими резултати с ниска степен на вероятност.

Контекстуален бюджет

  1. Предмети

Съответно формирането на ефективен рекламен бюджет зависи пряко от спецификата на посоката: нивото на конкуренция, честотата на заявките за продукта и сезонността. Колкото по-високо е нивото на конкуренцията, толкова по-печеливш е продуктът в тази област, толкова по-скъп е кликът и толкова по-високи са разходите за реклама.

  1. Местоположение

Рекламен бюджет в голям градще се различава от рекламата на средно или малко местност. Географският компонент ще бъде повлиян от два фактора – конкуренцията и интензивността на търсещия трафик.

В малък град, където проникването на интернет и съответно честотата на заявките е ниска, увеличението на бюджета няма да донесе желани резултати. В този случай трябва да използвате максимално всички налични рекламни платформии използвайте по-широки фрази за търсене.

В голям град с висок трафик на търсене и конкуренция, напротив, за повишаване на ефективността е необходимо да се стесни географията на рекламата.

  1. Цел на рекламата

Проблемът с бързото нарастване на продажбите може да бъде решен чрез увеличаване на цената на клик за най-толерантната целева аудитория. Тук ще има увеличение на продажбите за кратък период от време, с бързо изразходване на рекламни средства.

За да разширите целевата аудитория, можете да намалите цената на кликване, да увеличите географията на рекламата, привличайки преди това незаинтересовани купувачи. Постигането на поставените цели трябва да се очаква в дългосрочен план, бюджетните средства се изразходват за по-дълъг период от време.

  1. Продължителност

Имайки малък рекламен бюджет, няма смисъл изкуствено да удължавате периода. Задаването на ограничение от няколко кликвания на ден или седмица няма да увеличи ефективността ви. За да спестите пари от реклама, по-добре е да изберете по-евтини ключови думи.

Определяне на ефективността на контекстната реклама

Целта на всяка реклама е да увеличи продажбите. Статистическите инструменти на рекламните сървъри ви позволяват да изчислите ефективността. Такива данни за извършени действия на ресурса се предоставят от броячите на Yandex.Metrica и Google Analytics.

Много важен показател за изчисляване на рекламния бюджет и оценка на ефективността е процентът на реализация. Този индикатор дава представа какъв процент от посетителите правят покупка. Терминът на практика означава следното: процент на конверсия от 20% предполага, че от 100 посетители 20 ще направят поръчка (всеки пети).

Ако всеки купувач донесе 200 рубли, с цена на щракване от 5 рубли, разходите за реклама на купувач ще бъдат 25 рубли.

Друг важен показател е средната цена на клик и броя на заявките в интересуващата ни тема. Данните, предоставени от рекламните платформи, не са подходящи за изчисления. Това е много обща информация. За да определите бюджета и да изчислите ефективността, по-добре е да похарчите пари за тестова рекламна кампания с минимални разходи. Най-добрият вариант е 2-3 реклами, с подбор ключови думина всеки в размер на 5-10. Фразите не са твърде неясни, но и без строга яснота, до 3 думи. Таргетирането за теста е същото като за рекламната кампания. Времеви период 5-10 дни. Средната цена на такъв тест ще струва 2-4 хиляди рубли.

Хареса ли ви статията? Споделете с приятели в социалните медии. мрежи:

В тази статия искаме да говорим за това как правилно да анализираме ефективността на контекстната реклама. Контекстът работи, рекламата върви, статистическите графики неумолимо се покачват и вие празнувате победата си в главата си, но всичко свършва, когато клиентът се обади и каже, че всичко е просто ужасно и той не иска да работи повече с вас . Как да избегнем тази ситуация? Търпение, млади приятелю! Сега ще знаете всичко.

Друг важен аспект е, че контекстната реклама е твърде надценена и проблемите често могат да се намират извън нея: неподходящ продукт, сайт, който не конвертира трафик, лоша обработка на приложения и т.н. Следователно, дори ако анализът на ефективността на контекста във всички отношения е показал неуспех, преди да направите заключения, направете анализ на всички останали етапи от работата с клиента.

Критерии за оценка на контекстната реклама

Нека помислим разумно. Какви критерии за оценка смятате, че могат и трябва да се използват при изготвяне на доклади и по-нататъшно планиране? Контекстната реклама, както всеки друг вид реклама, има конкретна цел - да продава. Именно това е основният и основен критерий при анализиране на ефективността на контекстната реклама. Не CTR или конверсия, а броя на новите клиенти. Нека имате космически CTR и зашеметяваща реализация, но всичко това избледнява, ако нулата упорито се очертава в графата за покупка.

Значението на показателите за ефективност на онлайн рекламатав низходящ ред:

  • чиста печалба;
  • брой сключени договори;
  • брой заявления (поводи) и получени обаждания;
  • от посетител до приложение;
  • средна цена на клик и брой кликове (трафик);
  • брой ключови думи в рекламна кампания.

Направете таблица, въведете горните точки там и въведете стойност за всеки индикатор. Освен това трябва да оцените ефективността не на отделна платформа (например или), а на отделни кампании, рекламни групи и дори отделни реклами.

Когато изготвяте стратегия за промоция, незабавно се настройте конкретна цел, или това е броят на приложенията от сайта, или, още по-добре, продажба. И изразете своя план и цели пред клиента. В крайна сметка може да се случи и обратната ситуация, когато всичко работи по най-добрия възможен начин. Трафик тече към сайта, конвертира се, непрекъснато идват поръчки, продават се продукти, но в същото време клиентът остава недоволен, защото на някакво обучение му е внушена идеята, че конверсията не трябва да е по-ниска от 4%, и например вашият е 2,5%, но в същото време евтин трафик и все още ниска цена на потенциални клиенти.

Как да изчислим ключовите показатели?

Но за да имате тези числа и нещо, за което да говорите, първо трябва да въведете показатели за ефективност и да започнете да ги проследявате.

Целеви действия:

1. Уеб анализи и реализации. И . Това може да бъде абонамент, изтегляне на материал, посещение на определена страница или извършване на целево действие на сайта.

2. Телефонни разговори.За всеки източник на реклама е по-добре да използвате отделен телефонен номер, за да можете след това да определите кое работи ефективно и дава най-добрите качествени и количествени показатели. Можете също така да използвате.

3. Офлайн.Ако механизмите на бизнеса във вашия район са подредени по такъв начин, че клиентът намира информация на уебсайта, не се обажда, а веднага идва в магазина, за да купи, и дори продавачът не винаги пита откъде идва купувачът, тогава е разумно да използвате промоционални кодове, които дават право на покупка с отстъпка.

1. CTR.Най-простият индикатор. Взимаме броя на кликванията и ги разделяме на броя рекламни импресии. При добри показатели за CTR цената на клик ще намалее и рекламите ще се показват по-високо и по-често.

2. Преобразуване.Всичко тук също е до болка познато – броят посещения от сайта трябва да се раздели на броя посетители за определен период от време. За да се увеличи този показател, е необходимо целева страницасъдържаше същата информация, както е изписано в обявата. Ако напишете в контекстна реклама, че вашият продукт струва 1000 рубли, а при влизане в сайта потребителят вижда цифра 3 пъти по-висока, тогава реализацията ще клони към нула.

3. Цена на клиента.По аналогия с предишната точка, само сега разделяме всички разходи за трафик на броя на новите клиенти.

4. . Чиста класика на икономиката. ROI = (приходи - разходи)/инвестиция * 100% или нетна печалба/инвестиция * 100%. тези. Колко се изплащат парите, които инвестирате в реклама?

Пример за анализ на ефективността на контекстната реклама

дадени. Строителна фирма "Моят дом". Месечни разходи за реклама: Yandex Direct - 20 000 рубли, Google AdWords - 22 000 рубли. Плюс 10 000 за ескорт. Промоционалният период е 3 месеца.

По този начин общи разходи за 3 месеца= 20000*3 + 22000*3 + 10000*3 = 156 000 рубли.

През това време компанията My Home сключи 9 договора на обща стойност 21 милиона рубли и планирана нетна печалба от 3 150 000 рубли.

ROI= 3 150 000 / 156 000 * 100% ~ 2019%. Тоест за всяка инвестирана рубла компанията печели средно 2019 рубли. Такава висока рентабилност се дължи на високите маржове на строителния бизнес. В други области постигането на такава ROI е много по-трудно.

Използвайки тези знания, можете да увеличите ефективността на всяка рекламна кампания. Основното нещо е да вземете контекста напълно сериозно. Късмет!

Популяризирането на съвременен уебсайт е невъзможно без подходяща контекстна реклама. Контекстната реклама в Интернет се превръща в ефективен елемент от работата на SEO специалистите, които гарантират нарастването на популярността на страниците и тяхното възприемане от търсачките. Контекстната реклама е по същество текстова платена реклама, която се показва при въвеждане на определени заявки в търсене.

Такъв инструмент става най-добрият вариантза търговски сайтове, чийто успех зависи от целевите посетители. Ако челните позиции в резултатите от търсенето не са достъпни поради редица причини, контекстната реклама се превръща в правилното решение на проблема.

Контекстна реклама в интернет

Управление на контекстната реклама и оценка на нейната ефективност

За да оцените ефективността, е достатъчно да използвате инструменти за измерване на показатели като CTR (клик-честота), брой кликове, средна цена на клик и други. Освен това трябва да оцените ефективността на поведението на посетителите на популяризирания сайт. Не само потенциалният клиент кликна рекламакъм вашия сайт, е необходимо той да направи покупка.

Контекстната реклама работи, работи за месец, работи за два. Но не мирише на големи пари. И пред вас се появява масивен камък, на който има надпис: „Ако оптимизирате рекламата си, ще получите големи (или може би малки) приходи.“ Ако увеличите бюджета за реклама, приходите ще се увеличат, а печалбата ще дойде както Господ даде.

Можете да хвърляте жребий, да се доверите на интуицията си или да пишете на „Битката на екстрасенсите“. Вярвам повече на анализите и цифрите. Ще ви разкажа моите шамански тайни за това как да „усетите“ ефективността на контекстната реклама.

Как да измерим ефективността на контекстната реклама

Ключовият показател за всички рекламни канали е цената на покупката или CPO (Cost Per Order). За да изчислите цената на покупката, трябва да разделите разходите за придобиване на броя на платените поръчки. CPO може да се изчисли за целия сайт или за всеки канал поотделно.

Колкото по-ниска е покупната цена, толкова по-ефективни са каналът, кампанията или рекламната група.

За да не се налага броят на приложенията, получени от всеки канал, да се определя от утайка от кафе, препоръчвам да зададете цели в Yandex.Metrica и Google Analytics предварително, поне няколко седмици предварително.

И за да разберете колко пари трябва да отделите, за да получите една поръчка, трябва да изчислите колко пари средно носи тя за бизнеса.

Трябва да вземем предвид средната сметка, маржа и какъв процент от доходите сме готови да отделим за привличане на нови клиенти, така че все пак да ни останат пари за кола за сина ни и апартамент за любовницата.

По-добре е, разбира се, да се използва средно аритметично LTV (Lifetime Value е печалбата, която получаваме от един клиент за целия период на сътрудничество с него). Но такава статистика се събира с години и не винаги е налична.

Лена, нищо не разбрах, обясни го правилно!

За да стане по-ясно, ще обясня на примера на стари бизнес показатели на един от нашите клиенти - агенция, продаваща обиколки до санаториуми в Кавказ и Белокуриха. Коефициентът на реализация на сайта е 2,43%, средно агенцията спечели 7060 рубли от една продажба.

Нека определим границите на нашата алчност - показателите за ефективност на контекстната реклама, върху които ще се съсредоточим. За да избегнете задлъжняване и заеми, можете да изразходвате не повече от 100% от приходите, които теоретично носи в кампанията, за да привлечете един лийд.

Но трябва да плащате за телефония, да плащате заплати на служителите, а услугите на LeadMachine също не са безплатни. Но собственикът на бизнес иска да види печалба: колкото повече, толкова по-добре. Като вземем това предвид, разбрахме, че мечтаем да похарчим около 20% от печалбата за привличане, което е 1412 рубли на продажба или 212 рубли на приложение (CPO® - очаквана продажна цена и CPL® - очаквана цена на олово).

В резултат на това определихме интервалите, в които искаме да виждаме ключови индикатори.

Очакване и реалност

Изчислили сме ключови показатели: стойността, към която се стремим и горен лимит, от които трябва да стоите настрана. Сега нека бързо отворим Yandex.Metrica и Google Analytics и изчислим на какво е равен реалният CPL.

В Yandex.Metrica броят на приложенията за всички канали може да се види в стандартния отчет „Източници, обобщение“.

В таблицата, която се отваря, изберете цел и вижте колко приложения е донесъл всеки канал.

Контекстните разходи могат да се видят в рекламните услуги Yandex.Direct и Google AdWords. Разделяме разходите на броя приложения и получаваме нашата реална цена на потенциален клиент. Тогава или танцуваме, или плачем.

Ако оловната цена ви устройва, в преследване на печалба, просто налейте повече пари в рекламния си бюджет. Но след такива манипулации CPL също може да се увеличи, така че винаги трябва да държите пръста си на пулса.

Ако клиентът е твърде скъп

Ако цената на оловото не е задоволителна или, дори по-лошо, е по-висока от максимално допустимата стойност, ефективността на контекстната реклама оставя много да се желае. Така че трябва да копаем по-дълбоко.

По-добре е да видите статистиката на Yandex.Direct в Metrica. Отворете отново стандартните отчети, изберете „Директно, резюме“ в източниците, посочете желаната цел.

Сега знаете броя на кандидатурите за всяка кампания. Разходите могат да се видят в отчета „Директно - разходи“, ако сте конфигурирали правилно интеграцията на двете услуги или в „Yandex.Direct“.

Статистиката на Google AdWords за броя на заявките и разходите се вижда най-добре в Google Analytics. За целта изберете „Източници на трафик“ – „AdWords“ – „Кампании“. Двете услуги първо трябва да се синхронизират една с друга.

Кампаниите, при които цената на приложение не ви устройва, могат да бъдат деактивирани, проверени за грешки и оптимизирани.

Ефективност на контекстната реклама при кликвания

Друг показател, който ще помогне да се определи ефективността на контекстната реклама, е CPC или цена на клик.

Да се ​​върнем към нашия пример. В идеалния свят харчим не повече от 212 рубли за приложение. Конверсия на уебсайт – 2.43%. Тези. Приблизително всеки 41-ви посетител на уебсайт изпраща заявка. Нека наречем този показател n, ще го изчислим по следната формула:

Тогава CPC в идеален свят не надвишава 212 / 41 = 5 рубли 17 копейки. Тази стойност може да бъде зададена в Direct и AdWords като максимална ценаклика. Но ще има малко импресии и преходи, така че е по-добре постепенно да увеличавате този параметър, докато постигнете желания трафик.

Когато увеличавате максималната цена на клик, не забравяйте, че има граница, отвъд която може да ви очаква разруха и бедност. Лесно е да се изчисли:

Ефективността на контекстната реклама в ROI

Услугите за анализ от край до край правят всички тези изчисления прости и автоматизирани. Разбирате разходите за всеки канал и виждате приходите, виждате възвръщаемостта на инвестициите.

Ако не е възможно да използвате такава услуга, просто контролирайте разходите и цените на приложението за всеки канал и ги сравнете с приходите. Опитах се да обясня възможно най-просто как става това.

Но бъдете готови, че оптимизирането на рекламата, без да се вземе предвид възвръщаемостта на инвестициите за всеки канал, може да има обратен ефект. В нашия пример цената на приложение от Yandex.Direct надвишава CPLo с 14%, а приложение от Google AdWords с 52%. Но ROI на AdWords е по-висока: получихме повече печалба от този канал за 22 приложения, отколкото за 23 от Yandex.Direct. Така стоят нещата.



Ново в сайта

>

Най - известен