صفحه اصلی حذف شاخص های عملکرد تبلیغات متنی محاسبه اثربخشی تبلیغات متنی

شاخص های عملکرد تبلیغات متنی محاسبه اثربخشی تبلیغات متنی

تبلیغات متنی کار می کند، یک ماه کار می کند، برای دو نفر کار می کند. اما بوی پول کلان نمی دهد. و یک سنگ سنگین در مقابل شما ظاهر می شود و روی آن نوشته شده است: "اگر تبلیغات خود را بهینه کنید، درآمد بزرگ (یا شاید کوچک) خواهید داشت." اگر بودجه تبلیغات را افزایش دهید، درآمد افزایش پیدا می‌کند و سود آن‌طور که خدا می‌فرستد، می‌آید.»

می‌توانید قرعه‌کشی کنید، به شهود خود اعتماد کنید یا به «نبرد روان‌ها» بنویسید. من به تجزیه و تحلیل و اعداد بیشتر اعتماد دارم. من اسرار شمنی خود را در مورد چگونگی "احساس" اثربخشی به شما خواهم گفت تبلیغات متنی.

چگونه اثربخشی تبلیغات متنی را اندازه گیری کنیم

شاخص کلیدی برای همه کانال های تبلیغاتی هزینه خرید یا CPO (هزینه هر سفارش) است. برای محاسبه هزینه خرید، باید هزینه های خرید را بر تعداد سفارش های پرداخت شده تقسیم کنید. CPO را می توان برای کل سایت یا برای هر کانال به طور جداگانه محاسبه کرد.

هرچه قیمت خرید کمتر باشد، کانال، کمپین یا گروه تبلیغاتی موثرتر عمل می کند.

برای اینکه تعداد برنامه های دریافت شده از هر کانال مجبور نباشد با تفاله قهوه تعیین شود، توصیه می کنم اهداف را از قبل در Yandex.Metrica و Google Analytics تنظیم کنید، حداقل چند هفته قبل.

و برای اینکه بفهمید برای دریافت یک سفارش چقدر خمیر باید خرج کنید، باید محاسبه کنید که به طور متوسط ​​چقدر پول برای کسب و کار به ارمغان می آورد.

باید میانگین قبض، حاشیه و درصد درآمدی که حاضریم برای جذب مشتری جدید صرف کنیم را در نظر بگیریم تا همچنان پولی برای خرید ماشین برای پسرمان و آپارتمان برای معشوقه‌مان باقی بماند.

البته بهتر است استفاده کنید میانگین LTV (ارزش مادام العمر سودی است که از یک مشتری در کل دوره همکاری با او دریافت می کنیم). اما سال هاست که چنین آماری جمع آوری می شود و همیشه در دسترس نیست.

لنا من چیزی نفهمیدم درست توضیح بده!

برای روشن تر شدن موضوع، من با استفاده از مثال شاخص های کسب و کار قدیمی یکی از مشتریان خود - آژانسی که تورهای آسایشگاهی در قفقاز و بلوکوریخا را می فروشد، توضیح خواهم داد. نرخ تبدیل سایت به طور متوسط ​​2.43٪ است، آژانس 7060 روبل از یک فروش به دست آورده است.

بیایید مرزهای حرص و طمع خود را تعیین کنیم - شاخص های عملکرد تبلیغات متنی که روی آنها تمرکز خواهیم کرد. برای جلوگیری از بدهی و وام، نمی توانید بیش از 100٪ درآمدی را که از نظر تئوری برای کمپین به ارمغان می آورد برای جذب یک سرنخ خرج کنید.

اما شما باید هزینه تلفن بپردازید، به کارمندان حقوق بپردازید و خدمات LeadMachine نیز رایگان نیست. اما یک صاحب کسب و کار می خواهد سود ببیند: هر چه بیشتر، بهتر. با در نظر گرفتن این موضوع، متوجه شدیم که رویای آن را داریم که حدود 20٪ از سود را برای جذب هزینه کنیم، که 1412 روبل در هر فروش یا 212 روبل در هر برنامه است (CPO® - قیمت فروش مورد انتظار و CPL® - قیمت سرب مورد انتظار).

در نتیجه، فواصل زمانی را که می‌خواهیم شاخص‌های کلیدی را ببینیم، تعیین کردیم.

انتظار و واقعیت

ما شاخص های کلیدی را محاسبه کرده ایم: ارزشی که برای آن تلاش می کنیم و حد بالا، که باید از آن دوری کنید. حالا بیایید به سرعت Yandex.Metrica و Google Analytics را باز کنیم و محاسبه کنیم که CPL واقعی برابر است.

در Yandex.Metrica، تعداد برنامه های کاربردی برای همه کانال ها را می توان در گزارش استاندارد "منابع، خلاصه" مشاهده کرد.

در جدولی که باز می شود، یک هدف را انتخاب کنید و ببینید هر کانال چند اپلیکیشن آورده است.

هزینه های زمینه را می توان در سرویس های تبلیغاتی Yandex.Direct و گوگل ادوردز. ما هزینه ها را بر تعداد برنامه ها تقسیم می کنیم و هزینه واقعی هر سرنخ را بدست می آوریم. بعد یا می رقصیم یا گریه می کنیم.

اگر قیمت سرب برای شما مناسب است، به دنبال سود، به سادگی پول بیشتری را در بودجه تبلیغاتی خود بریزید. اما پس از چنین دستکاری هایی، CPL نیز ممکن است افزایش یابد، بنابراین باید همیشه انگشت خود را روی نبض نگه دارید.

اگر مشتری خیلی گران است

اگر قیمت سرب رضایت بخش نباشد، یا حتی بدتر از آن، از حداکثر مقدار مجاز بیشتر باشد، اثربخشی تبلیغات متنی چیزهای زیادی را باقی می گذارد. بنابراین ما باید عمیق‌تر کاوش کنیم.

بهتر است آمار Yandex.Direct را در Metrica مشاهده کنید. گزارش های استاندارد را دوباره باز کنید، "مستقیم، خلاصه" را در منابع انتخاب کنید، هدف مورد نظر را مشخص کنید.

اکنون تعداد برنامه های هر کمپین را می دانید. در صورتی که ادغام دو سرویس را به درستی پیکربندی کرده باشید، یا در "Yandex.Direct"، هزینه ها را می توان در گزارش "مستقیم - هزینه ها" مشاهده کرد.

آمار گوگل ادوردز در مورد تعداد برنامه ها و هزینه ها به بهترین وجه در گوگل آنالیتیکس مشاهده می شود. برای انجام این کار، "منابع ترافیک" - "AdWords" - "Campaigns" را انتخاب کنید. این دو سرویس ابتدا باید با یکدیگر همگام شوند.

کمپین هایی که هزینه یک برنامه مناسب شما نیست را می توان غیرفعال کرد، خطاها را بررسی کرد و بهینه کرد.

اثربخشی تبلیغات متنی در کلیک

شاخص دیگری که به تعیین اثربخشی تبلیغات متنی کمک می کند CPC یا هزینه هر کلیک است.

به مثال خود بازگردیم. در دنیای ایده آل، ما بیش از 212 روبل برای یک برنامه خرج نمی کنیم. تبدیل وب سایت - 2.43٪. آن ها تقریباً هر چهل و یکمین بازدیدکننده وب سایت درخواستی ارسال می کند. بیایید این شاخص را با استفاده از فرمول زیر محاسبه کنیم:

سپس CPC در دنیای ایده آل از 212 / 41 = 5 روبل 17 کوپک تجاوز نمی کند. این مقدار را می توان در Direct و AdWords به عنوان تنظیم کرد حداکثر قیمتدسته اما برداشت ها و انتقالات کمی وجود خواهد داشت، بنابراین بهتر است به تدریج این پارامتر را افزایش دهید تا به ترافیک مورد نظر برسید.

هنگام افزایش حداکثر هزینه به ازای هر کلیک، به یاد داشته باشید که محدودیتی وجود دارد که فراتر از آن، ویرانی و فقر می تواند در انتظار شما باشد. محاسبه آسان است:

اثربخشی تبلیغات متنی در بازگشت سرمایه

خدمات تجزیه و تحلیل انتها به انتها همه این محاسبات را ساده و خودکار می کند. شما هزینه های هر کانال را درک می کنید و درآمد را می بینید، بازگشت سرمایه را می بینید.

اگر امکان استفاده از چنین سرویسی وجود ندارد، به سادگی هزینه ها و قیمت اپلیکیشن ها را برای هر کانال کنترل کرده و با درآمد مقایسه کنید. من سعی کردم به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهم که چگونه این کار انجام می شود.

اما آماده باشید که بهینه سازی تبلیغات بدون در نظر گرفتن ROI برای هر کانال می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در مثال ما، هزینه یک برنامه از Yandex.Direct 14٪ از CPLO و یک برنامه از Google AdWords تا 52٪ بیشتر است. اما ROI AdWords بالاتر است: ما سود بیشتری از این کانال برای 22 برنامه نسبت به 23 برنامه از Yandex.Direct دریافت کردیم. بنابراین می رود.

ارتقای وب سایت مدرن بدون تبلیغات متنی مناسب غیرممکن است. تبلیغات متنی در اینترنت در حال تبدیل شدن به یک عنصر مؤثر در کار متخصصان سئو است که رشد محبوبیت صفحات و درک آنها توسط موتورهای جستجو را تضمین می کند. تبلیغات متنی اساساً تبلیغات پولی مبتنی بر متن است که زمانی نمایش داده می شود که پرس و جوهای خاصی در جستجو وارد می شوند.

چنین ابزاری می شود بهترین گزینهبرای سایت های تجاری که موفقیت آنها به بازدیدکنندگان هدف بستگی دارد. اگر موقعیت های برتر در نتایج جستجو به دلایلی در دسترس نباشد، تبلیغات متنی به راه حل مناسبی برای مشکل تبدیل می شود.

تبلیغات متنی در اینترنت

مدیریت تبلیغات متنی و ارزیابی اثربخشی آن

برای ارزیابی اثربخشی، کافی است از ابزارهایی برای اندازه گیری شاخص هایی مانند CTR (نرخ کلیک)، تعداد کلیک ها، میانگین هزینه هر کلیک و موارد دیگر استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید اثربخشی رفتار بازدیدکنندگان را در سایت تبلیغ شده ارزیابی کنید. یک مشتری بالقوه نه تنها یک آگهی را در وب سایت شما دنبال می کند، بلکه نیاز به خرید دارد.

من زمان هایی را به یاد می آورم که می توانستید تبلیغات متنی را در یک وب سایت اجرا کنید و مشتری جذب کنید.

به دنبال افزایش رقابت، سرمایه گذاری ها افزایش یافت، اما برعکس، کارایی به سرعت شروع به کاهش کرد.

بنابراین، اکنون نمی توانید فقط به شانس امیدوار باشید، باید بتوانید اثربخشی تبلیغات متنی را بسنجید و مجری را به خاطر اشتباهاتش تنبیه کنید.

اما بیایید بلافاصله تصمیم بگیریم. متخصصان در راه اندازی تبلیغات متنی تقریباً قادر به محاسبه اثربخشی مدل های ارائه شده نیستند. به زودی خواهید فهمید که چرا اینطور است.

بنابراین، مقاله در درجه اول برای مدیران کسب و کار مفید خواهد بود که مدیران برای آنها گزارش ارائه می کنند یک عالمهاعدادی که قابل درک نیست اگر این به نظر شما می رسد، پس بنشینید، ما در راه هستیم.

یکی یکی

شروع مقاله ای در مورد اثربخشی تبلیغات متنی با داستانی در مورد اینکه تبلیغات متنی چیست، به نظر من رفتار بدی است. اگر نمی دانید این چیست، لطفا مقاله را بخوانید

همه چیز را با جزئیات زیاد و با مثال توضیح می دهد (مانند همه مقالات ما).

من با این واقعیت شروع می کنم که برای متخصصی که تبلیغات متنی انجام می دهد (دایرکتولوژیست) و برای صاحب کسب و کاری که مدیر این گزارش ها را برای او آورده است، کارایی چیزهای کاملاً متفاوتی است و معیارهای ارزیابی آن نیز کاملاً متفاوت است.

در رأس یک کارگردان

برای یک کارگردان معمولی، اثربخشی تبلیغات متنی در 4 بعد سنجیده می شود. به ندرت متخصصی را می بینیم که بیشتر و عمیق تر نگاه کند:

  1. انتقال هاتعداد مشتریانی که پس از راه اندازی آگهی روی تبلیغ کلیک کردند.
  2. CTR شرکتنسبت نمایش تبلیغات به تعداد افرادی که روی تبلیغ کلیک کرده اند.
  3. هزینه هر کلیکدر تبلیغات متنی شما فقط برای کلیک پرداخت می کنید.
  4. امتناع هانمایش تعداد افرادی که کمتر از 15 ثانیه در سایت بودند (در Yandex.Metrica).

سالم.به راحتی می توانید به دو شاخص اول اثربخشی تبلیغات متنی در هر وب سایتی نگاه کنید.

از بین شهودی ترین آنها، Google Analytics را انتخاب کنید. برای دیدن بقیه، باید به آن دسترسی داشته باشید حساب شخصیتبلیغات متنی

دقیقاً با این شاخص ها است که کارگردان ها کار خود را ارزیابی می کنند. «آیا CTR بالاست؟ آیا هزینه هر کلیک شما کاهش می یابد؟ پس دیگه از من چی میخوای؟ من اوضاع ام خوبه!"

این جایی است که سرگرم کننده آغاز می شود. زیرا کارفرما همه چیز را با رنگ های کاملا متفاوت می بیند.

ما در حال حاضر بیش از 29000 نفر هستیم.
روشن کن

در رأس رهبر

برای یک مدیر کسب و کار، اثربخشی تبلیغات متنی به صورت زیر اندازه گیری می شود.

و... از نظر تئوری، باید معیارهای روشنی وجود داشته باشد که هر مدیر بر اساس آن «اثربخشی تبلیغات آنلاین» را ارزیابی کند.

اما هیچکدام وجود ندارند. برای برخی، این ترافیک در وب سایت است و برای برخی دیگر، تماس و سفارش است. برای دیگران - بودجه تبلیغاتی که صرف می شود. برای چهارم - پول در صندوق در پایان ماه.

اما اگر مالک برای چند روز با تبلیغات متنی ازدواج کرده باشد، با کنار گذاشتن معیارهای خیالی، شروع به رسیدن به اهداف منطقی می کند که بسته به کسب و کار، می تواند یکی از سه شکل نتیجه را داشته باشد:

  1. جدید (فرم در وب سایت)؛
  2. تماس ها؛
  3. خریدها

گل سوم بهترین است. دو مورد اول نیز گزینه بدی نیستند، اگرچه در نهایت همچنان به آخرین مورد منتهی می شوند.

هر مدیر یکی از نتایج فهرست شده را به عنوان مبنا در نظر می گیرد. و اساساً با آنچه یک کارگردان می سنجد متفاوت است. بیایید دریابیم که اکنون حقیقت کجاست.

سه رویکرد

- من ماهانه 200 هزار روبل برای تبلیغات در اینترنت خرج می کنم. مشتریان من کجا هستند؟
-شما CTR بسیار بالایی دارید.
- به جهنم سی سی تو... اسمش چیه؟ کارایی کجاست؟
- اثربخشی را چگونه در نظر می گیرید؟ چه فرمولی؟
- فرمول چیست؟ من فروش کمی می بینم.
- می بینم.

این کار نخواهد کرد

این کار را انجام ندهید. همه ما تاجر جدی هستیم، یعنی باید نتایج تبلیغات متنی را با رویکردی جدی بسنجیم.

در حالت ایده آل، بتوانید شاخص های کارگردان را درک کنید، اما اگر آنها را دوست ندارید، باید همه چیز را در پول دریافتی حساب کنید.

بنابراین، به خصوص برای شما خواننده عزیز، 4 رویکرد برای تصمیم گیری در مورد موثر بودن یا نبودن کمپین شما آماده کرده ام.

اینها فرمول های آماده ای هستند که بر اساس سطح دانش و تمایل شما به دانستن تک تک اتم های تبلیغات شما هستند.

ROMI. سطح مقدماتی

ساده ترین راه برای ارزیابی اثربخشی تبلیغات متنی، محاسبه ROI است.

این یک معیار ROI است که تقریباً در هر رشته تجاری استفاده می شود.

اگر ROI بیش از 100٪ باشد، این خبر خوبی است، به این معنی که به احتمال زیاد ضرر نخواهید داشت.

من می گویم "احتمالا ضرر نیست" زیرا هنوز باید هزینه و سایر هزینه ها را حذف کنید. به همین دلیل است که این مدل برای مبتدیان است.

اگر می خواهید در مورد این روش بیشتر بدانید و نمونه هایی از نحوه محاسبه ROMI را ببینید، خواندن مقاله ما را به شدت توصیه می کنم.

CPL سطح با تجربه

CPL هزینه یک تماس یا، همانطور که امروزه مد شده است، هزینه یک سرنخ/برنامه است.

این شاخص با استفاده از یک فرمول برای یک دوره زمانی مشخص محاسبه می شود. دوره معمولی یک ماه است، زیرا شرکت یک بار در ماه به مدیر حقوق می پردازد.

از آنجایی که گاهی اوقات امکان دسترسی به همه برنامه ها از طریق تلفن و چت در مورد محصول شما وجود ندارد. بنابراین مطمئن شوید که سرنخ های بی کیفیت را حذف کنید.

تنها چیزی که باقی می ماند ترکیب تعداد تماس ها با برنامه ها برای نتیجه نهایی است.

CPS. سطح بسیار با تجربه

CPS هزینه هر فروش است. فقط ما آن را هزینه مشتری می نامیم.

مثلا پنجره های پلاستیکی، این همان کسی است که درخواستی را در وب سایت گذاشته و با مدیر جلسه ای ترتیب داده و برای پرداخت پیش پرداخت به دفتر آمده است. همچنین طبق فرمول محاسبه می شود:

برای درک اینکه ارزش مشتری در شرایط فعلی شما چقدر مناسب است، باید حداکثر مقدار مجاز را با در نظر گرفتن تمام هزینه ها و درآمد بدانید.

علاوه بر این، هزینه مشتری یک شروع کننده مکالمه عالی با هر کارگردانی خواهد بود.

از این گذشته، پس از اینکه به او گفتید که به فروش (در بدترین حالت، برنامه های کاربردی) 2000 روبلی نیاز دارید، او هیچ فکری نخواهد کرد که خود را با یک CTR عظیم برای شما توجیه کند.

اما دایرکتولوژیست ها هم احمق نیستند. پس برای این کار آماده باشید.

LTV. سطح کارشناسی ارشد

اگر این کار را انجام دهید، اولاً از اعداد دریافتی بسیار شگفت زده خواهید شد و ثانیاً دیدگاه خود را نسبت به جذب مشتری بسیار تغییر خواهید داد.

و ثالثاً، شما سر و گردن بالاتر از 90 درصد کارآفرینان روسی خواهید بود که هنوز به چشم تکیه می کنند. این به این معنی است که افزایش راندمان کار در گوشه و کنار است.

LTV مقدار پولی است که شما از یک مشتری در تمام مدت تعامل او با شرکت خود دریافت خواهید کرد. همانطور که می گویند: "تا زمانی که مرگ شما را جدا کند."

به عنوان مثال، یکی از مشتریان ما معتقد بود که تبلیغات متنی در شبکه نمایش به او مشتریانی می‌دهد که در مقایسه با مشتریانی که از آنجا آمده‌اند، سالانه 37 درصد پول بیشتری کسب می‌کنند.

بله، برای این افشاگری او به مدت یک سال به تجزیه و تحلیل نیاز داشت، اما صرفاً محاسبه ROI برای یک ماه چنین بینشی به او نمی داد.

برای محاسبه این شاخص، به پیوندی بین کسب و کار خود نیاز دارید.

اما باور کنید ارزشش را دارد. این تحلیل از اثربخشی تبلیغات متنی قابل اعتمادترین است. و با نگاه کردن به آینده، نیازی به گفتن این نیست که هیچ فروش تکراری ندارید.

آنها در هر کسب و کاری وجود دارند، شما هنوز آنها را اجرا نکرده اید. من می توانم روی هر چیزی شرط بندی کنم 😉

راستی.اگر به تجزیه و تحلیل علاقه دارید، Roistat متعلق به شما خواهد بود دستیار وفادار. و علاوه بر 14 روز رایگان، 5000 روبل دیگر (با استفاده از کد تبلیغاتی "INSCALE") دریافت خواهید کرد. به عنوان هدیه

به طور خلاصه در مورد چیزهای اصلی

تجارت فقط شانس و غریزه نیست، بلکه محاسبه است. در تجارت، همه چیز را باید با اعداد سنجید.

آنها ممکن است روی کاغذ زیبا به نظر برسند (CTR بالا و پایین)، اما کیفیت برنامه ها چیزهای زیادی را برای شما به ارمغان می آورد و در نهایت شما بیشتر از چیزی که از آنها به دست می آورید برای جذب مشتری هزینه خواهید کرد.

بنابراین زمان محاسبات کلی گذشته است. همه چیز را با جزئیات بخوانید. علاوه بر این، اکنون می دانید چه چیزی را باید از کارگردان بپرسید: ROMI، CPL یا CPS تنظیم شده برای LTV.

کارگردان دو شاخص اول را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد، اما برای به دست آوردن دومی باید سخت کار کند و همانطور که می دانید هیچ کس دوست ندارد این کار را انجام دهد. اما در موضع خود بایستید.

P.S. اکثر رهبران کسب و کار تبلیغات در گوگل را دوست ندارند. Adwords، با این باور که از آنجایی که من آنجا نیستم، برای من موثر خواهد بود.

و من می خواهم شما را با آخرین آمار در مورد هزینه تبلیغات در گوگل نسبت به Yandex ناامید کنم:

  1. برای مرکز روسیه، هزینه جاذبه 11.2٪ کمتر بود.
  2. برای شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، هزینه 14.6٪ کاهش یافت.
  3. برای شهرهای کمتر از یک میلیون، نتیجه به 25.3 درصد به نفع گوگل رسید.

ارسال کار خوب خود در پایگاه دانش ساده است. از فرم زیر استفاده کنید

دانشجویان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشمندان جوانی که از دانش پایه در تحصیل و کار خود استفاده می کنند از شما بسیار سپاسگزار خواهند بود.

اسناد مشابه

    فرآیند سازماندهی یک کمپین تبلیغاتی متنی. پیگیری پیشرفت کمپین و بهینه سازی تبلیغات. سهولت استفاده از گوگل ادوردز ارزیابی اثربخشی ارتباطی تفاوت های اصلی بین Google AdWords و Google AdSense.

    کار دوره، اضافه شده در 10/07/2012

    امکانات و محدودیت ها در استفاده از تبلیغات در اینترنت، ویژگی ها و انواع آن: برندسازی (تصویر)، محصول و تجارت. بازاریابی مستقیم و شخصی سازی تبلیغات آنلاین. ویژگی های رسانه و تبلیغات متنی، مفهوم هدف گذاری.

    چکیده، اضافه شده در 2011/02/01

    جنبه های نظری توسعه یک کمپین تبلیغاتی در اینترنت. چشم انداز توسعه و نقش تبلیغات در اینترنت ویژگی های عمومی تبلیغات، هدف آن، طبقه بندی. روند توسعه یک کمپین تبلیغاتی در اینترنت: اهداف، اهداف، تمرین.

    کار دوره، اضافه شده در 10/09/2007

    ماهیت، اهداف، اهداف تبلیغات رسانه ای، ویژگی ها، مزایا و معایب آن. اصول سازماندهی تبلیغات رسانه ای موثر. برنامه ریزی تبلیغات در اینترنت نظارت بر اجرای یک کمپین تبلیغاتی، شاخص هایی برای ارزیابی اثربخشی آن.

    کار دوره، اضافه شده در 11/05/2012

    مفهوم و روش های ترویج در بازاریابی ماهیت، طبقه بندی، کارکردهای تبلیغات، اثربخشی و نقش آن در جامعه مدرن. ایجاد پیام تبلیغاتی و توسعه کمپین تبلیغاتی. انواع تبلیغات اینترنتی. قوانین ایجاد و قرار دادن آن.

    کار دوره، اضافه شده در 01/07/2014

    مفهوم و ویژگی های عمومیتبلیغات اینترنتی به عنوان ارائه کالا، خدمات یا یک شرکت در اینترنت، خطاب به یک مشتری انبوه و دارای ماهیت متقاعد کننده است. فرآیند ایجاد تبلیغات متنی و ارزیابی اثربخشی عملی آن.

    ارائه، اضافه شده در 10/07/2014

    تبلیغات متنی - قرار دادن تبلیغات آنلاین بر اساس مطابقت محتوای مطالب تبلیغاتی با زمینه صفحه اینترنتی که در آن قرار داده شده است. بلوک تبلیغاتی; مزایا و اسطوره ها در زمینه تبلیغات متنی، رویکردی علمی به ارزیابی آن.

    چکیده، اضافه شده در 2011/11/25

    پلتفرم های تبلیغاتی در اینترنت و روش های ارزیابی اثربخشی آنها. مراحل تدوین طرح رسانه ای تحلیل رقابتی بازار تاکسی و شناسایی مخاطبان هدف، طرح تاکتیکی برای تبلیغ تاکسی و اثربخشی تبلیغات متنی و رسانه ای.

    پایان نامه، اضافه شده در 2016/09/02

26.04.2018 زمان مطالعه: 8 دقیقه

در اولین مقالات مجموعه خود در زمینه تبلیغات متنی، مفاهیم اساسی CI را آشکار کردیم و نحوه عملکرد آن را فهمیدیم: این اطلاعات اولیه است، حداقل اصول اولیه ای که برای ارائه یک تصویر کم و بیش کلی لازم است. مقاله سوم امروز به یک تخصص کمی محدودتر می پردازد: ما به شما خواهیم گفت که چگونه تبلیغات متنی را تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل اثربخشی تبلیغات متنی: از چه ابزارهایی استفاده کنیم

Yandex و Google مکانیسم‌های تحلیلی خاصی را برای سیستم‌های خود توسعه داده‌اند - Yandex.Metrica و Google Analytics. اینها ابزارهای ویژه ای هستند که به لطف آنها صاحب حساب می تواند بفهمد که پس از کلیک کاربر روی یک تبلیغ در سایت چه اتفاقی می افتد (همان سیستم های تحلیلی نیز در آن استفاده می شود). آنها تفاوت های سیستمی و عملکردی دارند، اما صرف نظر از اینکه از کدام موتور جستجو برای تبلیغ کمپین های خود استفاده می کنید، باید بتوانید اهدافی را تعیین کنید.

بیایید بررسی را با اهداف Yandex.Metrica شروع کنیم. این ابزار تحلیلی Metrica تمام بازدیدهای سایت را در نظر می گیرد - و مهم نیست که کاربر از کجا آمده است، اما به لطف ادغام با Direct، می توانید اطلاعاتی در مورد جمهوری قرقیزستان دریافت کنید. برای اینکه درست باشد، باید اهدافی را تعیین کنید. هدف یک اقدام خاص کاربر است که در پاسخ به یک تبلیغ انتظار می رود.

نمونه ای از ایجاد اهداف در Yandex.Metrica

شما باید فوراً اهدافی را تنظیم کنید، زیرا از آنها برای تهیه گزارش در مورد کار CD استفاده می شود و به شما امکان می دهد اقدامات بازدیدکنندگان را دنبال کنید. مثلا:

  • هدف "تعداد بازدید" را تعیین کنید - تعداد بازدیدهایی را که طی آن صفحات خاصی مشاهده شده است را در گزارش دنبال می کنیم و می بینیم.
  • هدف "بازدید از صفحه" را تعیین کنید - ما پیگیری می کنیم که آیا یک صفحه یا چندین صفحه از سایت بازدید شده است یا خیر، آیا روی یک پیوند خارجی کلیک شده است یا خیر، آیا روی دکمه کلیک شده است یا خیر. پست الکترونیکو فایل دانلود شد
  • ما هدف "رویداد جاوا اسکریپت" را تعیین می کنیم - تقریباً هر رویداد دلخواه را در سایت دنبال می کنیم که آدرس صفحه را تغییر نمی دهد: کلیک کردن روی یک دکمه، پر کردن یک فرم، زمانی که کاربر در صفحه می گذراند.
  • ما یک "هدف ترکیبی" تعیین می کنیم - همه موارد فوق را دنبال می کنیم.

می توانید در مورد تعیین اهداف در Direct در Yandex.Help اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس از نصب شمارنده متریک در صفحه ای که برای آن داده مورد نیاز است، جمع آوری داده ها برای اهداف آغاز شده و گزارشی تولید خواهد شد.

چه چیزی می توانید از گزارش یاد بگیرید؟

  • برای چه کمپین هایی؟ آگهی ها, کلید واژه هاو عبارات جستجوی کاربران سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید می کنند، همچنین این کاربران در چه منطقه ای و از کدام منطقه قرار دارند پلت فرم تبلیغاتیآنها به منبع شما رفتند.
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند: جنسیت، سن، علایق، ترجیحات با استفاده از فناوری Crypt تجزیه و تحلیل می شوند.
  • آیا کمپین به اهداف خود دست یافت - آیا کاربران همانطور که انتظار داشتید رفتار کردند: روی پیوندها کلیک کردند، فرم ها را پر کردند، فایل ها را دانلود کردند، تعداد مورد نیاز صفحات سایت را بازدید کردند، ثبت نام کردند یا در یک خبرنامه مشترک شدند و غیره.
  • اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید، با استفاده از متریکا می توانید دریافت کنید جزئیاتدرباره سفارش‌هایی که در وب‌سایت شما ثبت شده‌اند، و همچنین داده‌هایی درباره میزان سود هر سفارش و اینکه سفارش‌هایی با بالاترین برچسب قیمت از کجا آمده‌اند.
  • مستقیماً در رابط متریکا می توانید تخمین بزنید که چقدر برای تبلیغات هزینه شده است قیمت میانگینتبدیل، میانگین یا کل هزینه هر کلیک برای یک منطقه، درخواست یا سایت چقدر است.
  • با استفاده از سرویس «تماس هدفمند»، می‌توانید نحوه عملکرد مؤثر کانال‌های تبلیغاتی مختلف را مقایسه کنید: شما به عنوان مالک حساب، شماره تلفن‌های خاصی را دریافت می‌کنید، آن‌ها را به منابع مختلف پیوند می‌دهید، سپس شماره موجود در وب‌سایت و کارت ویزیت مجازی به‌طور خودکار نمایش داده می‌شود. با توجه به منبع جایگزین شده است - از این طریق می توانید دریابید که تماس از چه کانالی انجام شده است.

گزارش Yandex.Direct از Metrica چگونه است؟

درست مانند Metrica، گزارشی از کار کمپین در Google AdWords دریافت می کنید:

گزارش CI از Google Analytics چگونه است؟

راه اندازی تجارت الکترونیک از Google Analytics دشوارتر است و نتایج گسترده تری نسبت به Metrica دارد.

دو نوع تنظیمات وجود دارد: استاندارد (مانند Metrica) و پیشرفته - جالب ترین و غنی ترین در طیف گسترده ای از داده های مفید. اگر با تنظیم گزینه استاندارد، اطلاعاتی در مورد سفارشات و هزینه آنها پیدا کنیم، گزینه پیشرفته اطلاعاتی در مورد اقدامات مختلف کاربر با محصولات به ما می دهد، به عنوان مثال:

  • کلیک بر روی کارت های محصول در کاتالوگ و جستجو؛
  • دستکاری اقلام در سبد خرید (به عنوان مثال، اضافه کردن یا حذف)؛
  • بررسی دقیقثبت سفارش و غیره

در پایان دوره، دو گزارش دریافت می کنید: "بررسی تجارت الکترونیک" و "عملکرد محصول". این شامل:

  • اطلاعات در مورد درآمد محصول، نرخ تبدیل (اطلاعات بیشتر در مورد آنها در زیر)؛
  • میانگین تعداد اقلام در هر تراکنش؛
  • میانگین ارزش سفارش؛
  • اطلاعات در مورد بازپرداخت؛
  • هزینه کالا، که به مشتریان امکان می دهد کالاها را به سبد خرید اضافه کنند و سفارش دهند و دیگران.

چرا این نوع تجارت الکترونیک برای فروشگاه های آنلاین مفید است؟ زیرا اساساً اینطور است ویژگی های تعمیم یافتهرفتار مصرف کننده، که نه تنها به تعیین استراتژی آینده فروشگاه آنلاین کمک می کند، بلکه همچنین درک می کند که در چه چیزی سرمایه گذاری کنید و چه چیزی را نه. چه چیزی سود به همراه خواهد داشت و چه چیزی نه. این فقط داده‌های مربوط به میزان فروش و میزان درآمد نیست، این شاخص‌های کیفیتی است که به شما امکان می‌دهد خطاهای کار را شناسایی کرده و در پول واقعی صرفه‌جویی کنید.

KPIهای تبلیغات متنی

KPI (از شاخص های کلیدی عملکرد انگلیسی) - شاخص های عملکرد کلیدی جمهوری قرقیزستان. اینها ویژگی هایی هستند که درک میزان سودآوری سی دی برای تجارت و میزان توجیه اقتصادی بودجه در این کانال را به شما می دهند.

هیچ قالبی برای KPI وجود ندارد و نمی‌توان گفت که هر شاخص در چه سطحی باید باشد و چه ترکیبی 100% برد-برد خواهد بود. با این حال، تجزیه و تحلیل این شاخص ها به شناسایی مشکلات و هدایت کمپین در جهت سودآور کمک می کند.

اگر داده‌های تجاری پیکربندی شده باشند، ROI را می‌توان در Google Analytics در گزارش «تحلیل هزینه»، بخش «منبع ترافیک»، ستون «بازده سرمایه‌گذاری در تبلیغات» مشاهده کرد.

مدیریت تبلیغات متنی نه تنها به توانایی های تحلیلی، بلکه به توانایی های خلاقانه نیز نیاز دارد. نه تنها تجزیه و تحلیل صحیح داده ها از گزارش ها و نوشتن متن های تبلیغاتی مرتبط مهم است - شما باید موارد جالب و جذاب را برای کاربران ایجاد کنید. کمپین های تبلیغاتی. می توانید راه اندازی تبلیغات متنی در این سطح را با ما سفارش دهید، با ما بنویسید یا با ما تماس بگیرید!



جدید در سایت

>

محبوبترین