Mājas Profilakse Konstantīns Borovojs: biogrāfija, fotogrāfijas un interesanti fakti. Putins ir nonācis līdz īstai katastrofai! Krievija tagad ir tuvāk nekā jebkad agrāk sabrukumam, atpakaļceļa vairs nav

Konstantīns Borovojs: biogrāfija, fotogrāfijas un interesanti fakti. Putins ir nonācis līdz īstai katastrofai! Krievija tagad ir tuvāk nekā jebkad agrāk sabrukumam, atpakaļceļa vairs nav

Sieviete nevar virzīties uz priekšu karjerā tikai uz sava ķermeņa rēķina. Viņai jābūt vai nu prostitūtai, vai uzņēmējam.


Krievu uzņēmējs, finansists un tagad arī grāmatas par prostitūtām autors Konstantīns Borovojs ekskluzīvā intervijā portālam Dnyam.Ru stāstīja par bagātākajām un nelaimīgākajām sievietēm Krievijā.

Pirmkārt, arī rakstīšana ir bizness. Otrkārt, viens no iemesliem, kāpēc es uzrakstīju šo grāmatu, ir parādīt, kur ir briesmas šajā mīnu laukā. Treškārt, šajā jomā kaut kas nav kārtībā. Ziniet, kad es biju deputāts un mēģināju aktualizēt prostitūcijas legalizēšanas jautājumu, katru reizi bija tāda svētprātīga reakcija... Šķiet, ka tas tā nav. Un tomēr pēc tam, kad es uzrakstīju grāmatu par bagātākajām sievietēm valstī, kuras nosaukums bija “12 visveiksmīgākās”, viņi man teica: “Kāpēc tu neraksti par visnelaimīgākajām?” Un es domāju: "Kāpēc ne?"

– Un pie kādiem secinājumiem jūs nonācāt darba gaitā? Vai prostitūta ir profesija vai netīrs vārds?

Tas ir īsts bizness. Un personīgi mani ļoti interesēja, kā tas darbojas. Es uz to skatījos kā uz individuālu privātuzņēmumu, izpētot visu diapazonu: no tiem, kas pelna 300 rubļu stundā, līdz meitenēm, kuras saņem vairākus tūkstošus dolāru par nakti. Un es neskatījos tikai uz prostitūciju. To vidū ir prostitūtu lietotāji, bordeļu īpašnieki, attiecīgo žurnālu galvenie redaktori, striptīza klubi, telefonseksa biznesa organizētāji, fotogrāfi un apsargi. Iegrimstot tajā, tika iznīcināti visādi stereotipi un leģendas. Kuru? Nu, piemēram, mīts, ka tas sievietei sagādā baudu. Vai arī stereotips, kas saistīts ar to, ka prostitūcija un narkotikas noteikti iet roku rokā. Vai leģenda, ka valsts cīnās ar prostitūciju. Vai arī tas, ka visas prostitūtas jeb 80 procenti no tām ir inficētas ar AIDS.

– Atvainojiet, bet cik labi jūs zināt šo tēmu?

Redziet, man ir kaut kāds ierobežotājs. Es nevaru. Es mēģināju: nopirku meitenes. Kaut kur bērnībā smadzenēs kaut kas tika ierakstīts, un tas neizdodas. Pat tad, kad gribēju, man nekas neizdevās. Tas, starp citu, ir kauns. Es domāju, ka tas ir nepareizi.

- Acīmredzot nauda un sekss jums ir nesavienojami jēdzieni.

Nē, kāpēc? Es domāju, ka tas ir normāli. Man ir normāla orientācija. Man ir saimnieces. Un es saprotu, ka mums ir jāmaksā, mums ir jāsniedz viņiem dāvanas. Tur nav nekā slikta. Bet kad tā ir prostitūta... Es to izmēģināju - tas nedarbojas.

– Jūs uzrakstījāt grāmatu par veiksmīgām sievietēm biznesā. Viņi saka, ka Maskavā gandrīz aiz katras veiksmīgas sievietes ir vīrietis. Un tas nav viens no prostitūcijas veidiem, vai jūs domājat?

Šis īpašs gadījums, kad sievietēm aiz muguras ir mīļākā vai vīrs, un sievietes izliekas, ka ir biznesmeņi. Tās nav prostitūtas, bet pragmatiskas sievietes, kuras izmanto vīriešus savai karjerai. Vīrieši var izmantot sievietes tiem pašiem mērķiem. Bet starp ļoti veiksmīgajām sievietēm, par kurām rakstīju, nebija neviena gadījuma, kad kaut kas nozīmīgs biznesā būtu sasniegts ar gultas palīdzību. Sieviete nevar virzīties uz priekšu karjerā tikai uz sava ķermeņa rēķina. Viņai jābūt vai nu prostitūtai, vai uzņēmējam. Lai izveidotu lielu biznesu, ir vajadzīgas citas īpašības. Ir jāsaprot, kur nauda ieplūst un kur aizplūst, ar ko sākt, kā organizēt personālu...

– Konstantīns Natanovič, ko jūs domājat par dažu Maskavas deputātu priekšlikumiem sodīt prostitūtu klientus? Deputāti to motivē ar to, ka sieviete bieži vien ir vienkārši apstākļu upuris.

Tāda ir Rietumu pieeja. Tur tiek uzskatīts, ka ar sievietēm nav iespējams cīnīties. Mums ir jācīnās ar šo fenomenu. Piekrītu, tā ir civilizēta pieeja. Saskaņā ar mūsu krimināllikumu tiek sodīti organizatori: suteneri vai bordeļu īpašnieki. Un tas arī teorētiski ir pareizi. Bet pareizāk būtu legalizēt prostitūciju. Tad tur nebūtu tik daudz bandītu un nekā nelegāla. Iedomājieties, ka Maskavā meitenes nopelna apmēram piecus miljonus dolāru dienā. Policijai ir aptuveni viens miljons dolāru, un bandītiem ir aptuveni tikpat. Ja jūs to reizina ar 365 dienām gadā, jūs saņemsiet pusotru miljardu gadā. Tikai prostitūcija. Neskaitot klubus un daudz ko citu. Kad Domē apspriedām iespēju legalizēt prostitūciju, daudzi teica, ka tā ir netīra nauda. Manuprāt, šādi apgalvojumi ir stulbi. Normāla nauda. Mums tie ir jāņem. Un par to pašu naudu organizēt kaut vai sieviešu aizsardzību. Galu galā, it īpaši apakšējā slānī, tie pazūd un tiek nogalināti. Attieksme bieži ir šausmīga, patērnieciska. Pat ja viņš maksā tikai simts dolāru, viņš to pērk tā, it kā tas būtu īpašums... Tas nav pareizi.

- Ziniet, es biju pārsteigts, kad viens valstī ļoti pazīstams psihoterapeits-seksologs man teica, ka "lielākā daļa klientu vēršas pie prostitūtām pat nevis prieka pēc, bet gan tāpēc, lai izjustu savu spēku un varu pār sievieti."

Tas noteikti ir klāt. Ir daudz klientu, kas to visu izmanto kā kompensatoru. Tāpēc viņš samaksā simts dolārus un pērk it kā cilvēka dzīvību... Viņam rodas spēka sajūta. Bet tie nav galvenie klienti. Tomēr mums joprojām ir daudz veseliem cilvēkiem. Starp citu, sadomaso salonos ir ļoti daudz klientu. Slavenākā meitene šajā jomā ir Lota. Viņai ir klubs, kur viņi dodas slaveni cilvēki, ieskaitot amatpersonas. Kas attiecas uz tiem klientiem, ar kuriem es runāju... Atceros vienu jocīgu amerikāni, kas te dzīvo un strādā tikai krievu prostitūtu dēļ. Amerikā prostitūcija ir aizliegta; tur viņi to ļoti stingri ievēro. Nevienam prātīgam amerikānim pat nebūtu saimniece – tas ir bīstami. Par to viņu var sodīt, un viņš par to maksās visu mūžu. Un šis amerikānis ir arī krievu skaistuma cienītājs, viņš uzskata krievu sievietes par skaistākajām. Turklāt viņiem ir atšķirīga attieksme pret viņu. Pēc viņa teiktā, Rietumu sievietes ir pārāk pragmatiskas, bet viņš vēlas kaut ko patiesu, pat šajā. Runājot par klientiem, viens no lielākajiem bordeļu turētājiem...

– Vai viņas joprojām sauc par mātēm?

Nē, mammas ir dažādas. Tie ir tie, kas stāv uz ielas kopā ar meitenēm. Un šajā ir kādi desmit masāžas saloni un trīs bordeļi. Tāpēc viņa uzskata, ka vīrieši dodas pie prostitūtām, lai izrunātu lietas. Tā viņa orientē meitenes – uz sirsnīgām sarunām.

– Jā, un viņas meitenes ir japāņu geišas. Manuprāt, viņa romantizē savu lādiņu darbu.

Viņa ir ļoti laba psiholoģe. Un viņš mēģina viņus uz to orientēt. Lielākā daļa klientu teica, ka tas fizioloģiska problēma kas ātri jāatrisina. Un nav ļoti dārgi.

– Cik maksā lētākā prostitūta Maskavā?

Lētākā prostitūta, ar kuru es runāju, bija no Himki pilsētas netālu no Maskavas. Viņa strādā par 300 rubļiem.Es jautāju, vai viņa domā, ka tas ir dibens? Viņa atbildēja nē. Un viņa teica, ka apakšā ir izeja no Kijevas uz Poltavu. Tas maksā 10 rubļus. Un viņi ne vienmēr maksā ar naudu, biežāk ar pārtiku. Un diemžēl ne vienmēr ar produktiem. Bet es neesmu saskāries ar plecu prostitūtām, tiem, kas apspriež autovadītājus, tas ir diezgan…. Mani interesēja tikai Maskava

- Un visdārgākais?

Mīļākā meitene sarunā ar mani nosauca divu mūsu valstī ļoti slavenu oligarhu vārdus. IN atšķirīgs laiks viņa bija abu saimniece, es redzēju viņu kopīgas fotogrāfijas. Viņa man žēlojās par vienu oligarhu, cik viņš mantkārīgs! Kurševelā viņš atstāja viņai “tikai piecus tūkstošus dolāru” uz trim dienām. Viņa man jautāja: "Nu, ko jūs varat izdarīt par pieciem tūkstošiem dolāru?" "Ej iepirkties," es viņai teicu. — Tā ir viena diena! - viņa atbildēja.

-Bet oligarhu saimnieces diez vai var saukt par palaistuvēm.

Jā, tas ir cits stāsts. Es neintervēju vienu no tiem, kas izvēlas meitenes VIP. Tas ir ļoti slavens cilvēks Maskavā, es viņu pazīstu. Tas arī ir bizness – personāla atlase. Meitene tiek izvēlēta konkrētai personai. Tas ir diezgan dārgi. Kad tas ir pienācīgā formā, tas ir apmierināts. No tūkstoš līdz desmit tūkstošiem dolāru vai vairāk mēnesī. Šis vīrietis uzņem meitenes, piemēram, teātra institūtos: lielākajai daļai no tām ir labi ārējie dati.

– Vai Maskavā ir daudz bordeļu?

Ļoti, ļoti daudz. Lielākais ielas punkts atrodas Tsvetnoy bulvāra rajonā. Ielu vietas ir gandrīz vienādas. Parasti tiek piedāvāti simts cilvēku. Tas ir labi organizēts. Klientam jautā, kādu meiteni viņš vēlas: dārgāku vai lētāku? Ja tas ir lētāk, tad māte nekavējoties sauc: "Meitenes par 500 rubļiem, ātri stāties rindā." Meitenes iznāk par 500. Ja klients vēlas vēl dārgāk, tad viņam priekšā rindojas “simts vērtas meitenes”. Ielu vietās ir prostitūtas par 200 USD.

-Vai tu esi mēģinājusi kaulēties? Es gribu to, kas maksā 200, bet par 100?

Ar mani bija viens policists, kurš mani veda. Viņš mēģināja vienoties no $ 100 līdz $ 70. Jūs varat kaulēties. Un VIP prostitūcija sākas ar dārgām prostitūtām klubos, kur tās maksā no 500 USD. Tās ir ļoti koptas, slaidas meitenes, vairs nav sasitušas. Viņiem ir dzīvokļi. Tas ir pareizi strukturēts bizness, dažreiz pat ar drošību. Daudzi no viņiem studē psiholoģiju, masāžas mākslu, apmeklē dažādus kursus.

– Stāsta, ka Maskavā notiek maksas kursi prostitūtām, kur kopā ar speciālistiem māca pieredzējušas prostitūtas. Vai esat dzirdējuši par šiem?

Kas ir tur? Es runāju ar meiteni, kurai ir vairāki desmiti taju masāžas salonu. Tie ir absolūti atvērti, ir sludinājumi. Sekss ar klientu tur ir aizliegts. Meitenes izmanto masāžu, lai nogādātu klientu līdz orgasmam. Viņiem tiek mācīta tehnika, pastāstīts par iezīmēm vīrieša ķermenis. Un meitenes, kas nodarbojas ar “telefonseksu”, tiek mācītas, kā pareizi sazināties. Viņi pat raksta esejas par tēmu, kā vajadzētu saukt noteiktas lietas, un sīki apraksta dažas intīmas detaļas. Ar viņiem sarunājas psihologi un fiziologi. Piemēram, viņa noveda vīrieti līdz stāvoklim, kad viņš ir tuvu orgasmam, un, izrādās, tieši šajā brīdī ritmam ir liela nozīme. Galu galā, ja šajā laikā viņa runā vai elpo nepareizā ritmā, viņa var viņu atmest, viņš sadusmosies un noliks klausuli. Un, ja viņš neaizies, viņš atkal runās ar viņu pēc tam, kad viss notiks. Starp citu, pastāv maldīgs priekšstats, ka tur sēž gandrīz bezzobainas vecmāmiņas. Nekas tamlīdzīgs, tur strādā tiešām jaunas skaistas meitenes.

– Kas jūs pārsteidza, pārsteidza visvairāk, vācot materiālus savai topošajai grāmatai?

Mani pārsteidza sieviete, kurai pieder vairāki desmiti bordeļu un kura, starp citu, ir skaista. Mani pārsteidza tas, ka viņa bija ļoti reliģioza.

- Un kā tas sader kopā? Vai arī viņa ir pastāvīgi nožēlojoša grēciniece?

Es arī sāku viņu nedaudz ķircināt, un viņa teica, ka viņas darbs tur ģimenes kopā.

Tad man tur ir viens interesants varonis: zvaniet vīrietim. Viņa sieva arī ir prostitūta. Viņi mīl viens otru un apgalvo, ka tas netraucē, bet, gluži pretēji, ļauj dzīvot bez maldināšanas. Viņa darba virsotne iekrīt piektdienas vakarā: tieši tad sievietes vientulību izjūt īpaši asi. Turklāt 30 procentos gadījumu, kā viņš teica, lieta ne vienmēr beidzas ar seksu. Un, ja jūs nesaņemsiet naudu uzreiz, jūs to nekad vairs nesaņemsit. Viņš saka, ka sievietes ir mantkārīgas. Es runāju arī ar dažiem ļoti jaukiem dzīvesbiedriem, viņi strādā kā pāris, un vīrs ir biseksuāls. Viņi prasa vismaz 200 par izbraukšanu, parasti viņi nopelna 400-500. Viņi to dara profesionāli un nekur citur nestrādā. Viņai ir ekonomiskā izglītība, viņš ir mākslinieks. Viss sākās ar to, ka viņi satikās ar citu pāri atvaļinājumā un viņi četratā mīlējās. Tad tie puiši teica, ka šādi viņi pelna naudu. Un tie bija tikai tie, kuriem sākās problēmas ar savu biznesu: bandīti atņēma kaut kādu noliktavu... Un viņi nolēma mēģināt. Viņi saka, ka viņi ne tikai pelna naudu, bet arī izklaidējas.

-Vai esi sastapies ar īstām nimfomānēm? Vai arī pilnīgi visas prostitūtas nodarbojas ar uzņēmējdarbību?

Tas, ka visas prostitūtas gūst prieku, ir mīts, leģenda. Tas ir diezgan smags darbs. Ir, protams, dažādi gadījumi, bet pārsvarā tas ir gudrs bizness. Kopumā esmu gatava aprakstīt vai uzminēt, kāda veida sievietes var nodarboties ar prostitūciju vai jau nodarbojas ar to. Viņi ir ļoti pragmatiski un mierīgas sievietes. Ir naktstauriņi, kas tur lido sava prieka pēc, bet ātri izdeg. Ziniet, viena no prostitūtām izdarīja šādu atklājumu. Viņa man teica, ka šajā biznesā galvenais ir izvirzīt mērķi. Viņasprāt, ir meitenes, kas nāk un dara to tikai ballītes mīlestības dēļ. Ja tā, tad tā ir katastrofa: tie ir tie, kas var kļūt par narkomāniem. Jo mērķa nav. Un kādam vajag naudu bērnam, vecākiem. Viņi smagi strādā un saprot – ja sāks lietot narkotikas, tuvinieki vienkārši nomirs badā. Kopumā ir vajadzīgs ekonomikas stimuls. Fakts, ka visas prostitūtas ir nesaraujami saistītas ar narkotikām, ir viena un tā pati leģenda. Bordeļos narkotiku lietošana vienmēr tiek uzraudzīta, īpašnieki nevēlas problēmas. Un zemākajā līmenī, kur nav neviena, kas to uzraudzītu, ir narkomānija. Starp citu, tas ir vēl viens arguments par labu prostitūcijas legalizēšanai: tur, kur viss tiek organizēts uz biznesa pamata, narkotiku problēma tiek kontrolēta. Vairāk nopietna problēma zemāka līmeņa prostitūtām ir slimības. Viņiem pat ir tāds pakalpojums - sekss bez prezervatīva. Tas ir plus 50 USD. Vidējā un augstā līmenī viss ir labi organizēts: tiek ņemtas pārbaudes, ir ārsts. Galu galā 70-80 procenti prostitūtu klientu ir vidēji un augsts līmenis Tie ir atkārtoti klienti. Bez augstākā līmeņa vadītāju izglītības bordeļu īpašnieki intuitīvi saprot, ka ilgtermiņa reāls bizness ir balstīts uz atkārtotiem klientiem. Un, lai cīnītos par šiem klientiem, jums ir jāatrisina viņu problēmas. Viena no šīm problēmām ir slimība. Šīs mājsaimnieces parasti visu pārdomā līdz mazākajai detaļai. Viņi raugās, lai meitenes nelietotu smaržas, kas stipri smaržo pēc šampūniem, jo ​​nereti klienti ir ģimenes cilvēki. Šiem cilvēkiem nav problēmu un viņi atgriežas vēlreiz. Šis īpašnieks man teica, ka prostitūtām ir vēl viena nopietna problēma - viņas iemīlas. Tam ir briesmīga ietekme uz ienākumiem. Zināma attieksme zūd, kad klientiem jāspēj piedāvāt sevi un izspiest no viņiem naudu. Un tad nejauši ieradās mīlestība.

– Vai viņi apprecas?

Runāju ar vienu vidēja līmeņa meiteni, kura strādā pirtī. Darbs pirtī tiek uzskatīts par ļoti prestižu vidēja līmeņa prostitūtām. Tas joprojām ir tie paši simts dolāru stundā, bet jums nav jāstāv uz ielas. Turklāt tur ir drošība: viņi jūs nepiekaus, viņi jūs nenogalinās. Tātad, viņa sapņoja apprecēties ar militāristu, un viņa to arī izdarīja. Viņam ir labs amats, drīz viņš būs ģenerālis. Viņš zina, ko viņa dara, un kaut kā ar to ir samierinājies. Viņa alga ir aptuveni tūkstotis dolāru, un viņa nopelna trīs reizes vairāk.

– Zini, pirms runāju ar tevi, es biju gandrīz pārliecināts, ka lielākā daļa prostitūtu ir nelaimīgi apstākļu upuri.

Es nedomāju, ka viņi ir upuri. Vienmēr ir darbs, vienmēr var aizbraukt.

– Bet kur iet un kāds darbs? Jūs ļoti labi zināt, ka mēs dzīvojam tālu no labklājības valstī. Kur viņa iet, par darbu, kas viņai vēl jāpaspēj atrast, droši vien maksās trīs kapeikas.

Ziniet, mēs ar vienu varoni savulaik izveidojām fondu bērnu un sieviešu tiesību aizsardzībai. Viena no problēmām, ar kuru mēs nodarbojāmies, bija nepilngadīgo prostitūcija. Mēs centāmies viņus izņemt no ielām, apmācījām un radījām viņiem dzīvi. Vai vēlaties dzīvot un strādāt Maskavā? Labi. Dzīvojiet Maskavā, šeit jums ir darbs. Tas ir gandrīz bezjēdzīgi. Peļņa ir nesamērojama. Viņa var nopelnīt 50 dolārus desmit reizes vakarā. Ko mēs viņai varētu piedāvāt? Sekretāra vai menedžera darbs par 300 - 350 dolāriem? Ir viena nakts. Galu galā mēs sapratām, ka šis ir strupceļa modelis.

– Vai nedomājat, ka kāds jūsu grāmatu izmantos kā praktisku ceļvedi?

Nē. Šī grāmata ir izpratne par to, kā tas viss darbojas. Kad saproti, kā tas viss darbojas, tad saproti, kā novērst anomālijas.

- Pēdējais jautājums, bizness ir bizness, bet vai jūs to interesēja?

Ar šo problēmu cīnos jau apmēram gadu. Problēma ir milzīga, jūs sākat rakt... Patiesībā tas ir grūti. Viņa ir netīra – tāda ir tēma.

Uzstājās Krievijas opozīcijas politiķis Konstantīns Borovojs.

"Putins tuvina Krievijas sairšanas brīdi, kas ir tās milzīgās impērijas, kas bija Padomju Savienība, sabrukšanas turpinājums. Tas ir acīmredzami," viņš teica.

Pēc politiķa domām, Putins jau ir šķērsojis vairākus “bifurkācijas punktus”, “un šo procesu vairs nevar apturēt”. "Tagad mēs runājam tikai par to, kādā formā tas viss notiks," ir pārliecināts politiķis.

"Neviens jauns līderis nespēs apturēt šo procesu, jo ir veiktas neatgriezeniskas darbības. Noziegumi pret cilvēci, kara noziegumi. To nevar atgriezt. Nav iespējams vienkārši atvainoties un aicināt visus aizmirst par visu," piebilda Borovojs.

"Šeit ir vēl viens punkts. Kremļa mūsdienu vara balstās uz impērisku agresīvu politiku. Ja jūs iedomājaties kādu brīnumu, ka Kremlī parādīsies veselais saprāts, parādīsies jauns līderis, kurš mēģinās apturēt šo procesu - impērisks. , agresīvs, propagandas pavadīts – tas tomēr izraisīs ļoti nopietnu pārejas procesu, kura rezultāts būs Krievijas sairšana,” viņš ir pārliecināts.

Politiķis šajā kontekstā atgādināja līdzīgus neatgriezeniskus procesus, kas savulaik notika Francijā, Lielbritānijā, Spānijā un Portugālē ar to kolonijām. Turklāt pārejas procesi bija ļoti sarežģīti, un tos pavadīja pilsoņu kari un slepkavības. "Ar to visu saskarsies arī Krievija," brīdināja Borovojs.

"Kaukāzs ir reģions, kas uzliesmos pie mazākās spēles. Šodien Kremlis bremzē šo procesu ar neticamām pūlēm, milzīgu naudu, bet nauda iet uz beigām. Pasaulei vispretīgāko un bīstamāko režīmu atdzimšana var sākas tur, un Kremlis vairs neko nevar darīt.Tur šis pārejas process jau ir sācies,” norādīja politiķis.

"Tas sākās citos Krievijas reģionos un ir ļoti aktīvs. Elites ir rūgšanas stāvoklī. Var dzirdēt runas par neatkarību - "Urālu republikas", "Sibīrijas ASV", "Tālo Austrumu republikas". Tas viss ir Paies zināms laiks, līdz tas viss veidosies," viņš turpināja.

Pēc politiķes domām, no valsts, kurā Kremlis varētu kaut ko mainīt, virzās “vienkārši uz” neatgriezenisku procesu novērošanu. "Lielākais, ko Putins šodien var darīt, ir pārcelt gubernatorus uz lojālākiem, drošības amatpersonām. Taču tas nav problēmas risinājums. Konceptuāli tas neko nemaina," norādīja Borovojs.

"Iepriekš ar korupcijas palīdzību, ar reģionu uzpirkšanu šis process tika iegrožots, bija varas vertikāle, bija mehānisms, kā reāli finansēt reģionus. Šis mehānisms pazūd. Un tas arī viss. Tāls Austrumi virzās uz Japānu un Ķīnu, Sibīrija - uz Ķīnu, Urāli būs neatkarīgi," viņš prognozēja.

Konstantīns Borovojs
200 pikseļi
Dzimšanas vārds:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Segvārdi:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Dzimšanas datums:
Nāves datums:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Nāves vieta:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Pilsonība:

PSRS 22 x 20 pikseļi PSRS→ Krievijas karogs

Izglītība:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Akadēmiskais grāds:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Akadēmiskais nosaukums:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Reliģija:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Sūtījums:
  • Ekonomiskās brīvības partija
    (1992-2003)
  • Rietumu izvēle
    (2013. gada līdz mūsdienām)
Galvenās idejas:
Nodarbošanās:
Tēvs:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Māte:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Laulātais:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Laulātais:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Bērni:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Apbalvojumi:

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Autogrāfs

Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

,
Lua kļūda modulī: Wikidata 170. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).
Lua kļūda Module:CategoryForProfession 52. rindā: mēģinājums indeksēt lauku "wikibase" (nulles vērtība).

Konstantīns Natanovičs Borovojs(1948. gada 30. jūnijs, Maskava, PSRS) - krievu uzņēmējs un politiķis, Valsts domes 2. sasaukuma deputāts (1995-2000), bijušais Ekonomiskās brīvības partijas priekšsēdētājs (1992-2003), politiskās partijas priekšsēdētājs "Rietumu izvēle" (kopš 2013. gada 17. marta).

Biogrāfija

Dzimis 1948. gada 30. jūnijā Maskavā vēlu, jaunākais bērns matemātikas profesora Natana Efimoviča Borovoja (1909-1981) un Železnodorožnijas rajona partijas komitejas īpašās nodaļas vadītājas Jeļenas Konstantinovnas Borovojas (dzim. Andrianova, 1912-1993) ģimenē.

1965. gadā absolvējis speciālo matemātikas skolu. 1967. gadā viņš apprecējās un piedzima viņa pirmā meita. Laulība tomēr beidzās ar šķiršanos. 1972. gadā viņš satika savu otro sievu Tamāru Vladimirovnu.

No 1989. līdz 1993. gadam kā eksperts un vadītājs piedalījies jaunu uzņēmumu veidošanā mūsdienu ekonomikai: biržu, banku, investīciju kompāniju, televīzijas kompāniju, ziņu aģentūru un citu uzņēmumu veidošanā. Viņš ir vislabāk pazīstams kā pirmās un lielākās Krievijas biržas prezidents. Tajā pašā laikā viņš neveidoja personiskus vai privātus uzņēmumus.

1996. gada 21. aprīlī telefonsarunas laikā starp Borovoju un pašpasludinātās Čečenijas Republikas Ičkerijas pirmo prezidentu Džoharu Dudajevu Krievijas specdienesti veica operāciju, kuras rezultātā Dudajevu nogalināja palaista raķete. no lidmašīnas.

Līdz 1999. gada decembrim viņš bija Krievijas Federācijas Valsts domes otrā sasaukuma deputāts (ievēlēts 1995. gada 17. decembrī Tušinskas vienmandāta vēlēšanu apgabalā (Maskava)) un komitejas loceklis. Valsts dome par budžetu, nodokļiem, bankām un finansēm.

2010. gada pavasarī viņš parakstīja Krievijas opozīcijas aicinājumu "Putinam ir jāatstāj". Kopā ar Valēriju Novodvorsku viņš veidoja videoklipus, kurus publicēja Live Journal, Facebook un YouTube.

Ģimene

Divreiz precējies.

  • divas meitas: vecākā - Jūlija (mirusi 2008. gadā), jaunākā - Elena.
  • trīs mazmeitas: Anastasija (1990), Marija (1996), Sofija (2004).
  • gada dzimusi otrā sieva Tamāra Vladimirovna Tālajos Austrumos, pasniedza Zemes ierīcības institūtā un kopā ar vīru.
  • tēvs - Natans Efimovičs Borovojs (1909-1981), profesors. Līdz 1937. gadam viņš bija rakstnieks un RAPP sekretārs.
  • māte - Jeļena Konstantinovna Borovaja ((1912-1993, dz. Andrianova), Železnodorožnijas rajona partijas komitejas īpašās nodaļas vadītāja.
  • vectēvs no mātes puses - Aleksejs Vladimirovičs Sņegovs (Iosifs Izrailevičs Falikzons), revolucionārs, 20 gadu vecumā kļuva par Vinnicas revolucionārās komitejas priekšsēdētāju, 18 gadus pavadīja Staļina nometnēs.

Grāmatu autors

  • Borovojs K., Brīvības cena. Cilvēki. Pasākumi. Sajūtas. - M.: Ziņas, 1993. - 240 lpp., 100 000 eks. - ISBN 5-7020-0829-4.
  • Borovojs K., Divpadsmit veiksmīgākie. Kā kļūt bagātam. - M.: Vagrius, 2003. - 224 lpp. - ISBN 5-264-00881-7.
  • Borovojs K., Prostitūcija Krievijā. Konstantīna Borovoja reportāža no Maskavas apakšas. M.: Vagrius, 2007 - 272 lpp. - ISBN 978-5-9697-0405-3, ISBN 978-5-9697-0393-3

Uzrakstiet atsauksmi par rakstu "Borovojs, Konstantīns Natanovičs"

Piezīmes

Saites

  • LJ-autors - Borovojs, Konstantīns Natanovičs LiveJournal, K. N. Borovoy’s LJ žurnālā
  • Sergejs Korzuns. // "Maskavas atbalss", 05.09.2015
  • http://lenta.ru/articles/2015/10/30/borovoy/

Fragments, kas raksturo Borovoju, Konstantīnu Natanoviču

Mana mīļā zvaigzne...

Mammu pilnībā aizrāva tēta dzejoļi... Un viņš tos viņai daudz rakstīja un katru dienu nesa uz darbu kopā ar milzīgiem paša rokām zīmētiem plakātiem (tētis bija lielisks atvilktne), kurus viņš atritināja tieši uz viņas darbvirsmas. , un uz kura starp visa veida apgleznotajiem ziediem lieliem burtiem bija rakstīts: "Annuška, mana zvaigzne, es tevi mīlu!" Dabiski, kura sieviete to varētu ilgi izturēt un nepadoties?.. Viņi vairs nešķīrās... Izmantojot katru brīvo minūti, lai to pavadītu kopā, it kā kāds varētu to viņām atņemt. Kopā viņi gāja uz kino, uz dejām (kuras abi ļoti mīlēja), pastaigājās burvīgajā Alītas pilsētas parkā, līdz kādā jaukā dienā nolēma, ka pietiek ar randiņiem un pienācis laiks paskatīties uz dzīvi mazliet nopietnāk. . Drīz viņi apprecējās. Bet par to zināja tikai mana tēva draugs (manas mātes jaunākais brālis) Jonass, jo šī savienība neradīja lielu sajūsmu ne manas mātes, ne mana tēva pusē... Manas mātes vecāki pareģoja viņai bagātu kaimiņu-skolotāju, kas viņiem ļoti patika, jo viņas līgavainis un, viņuprāt, lieliski “piestāvēja” mātei, un tēva ģimenē tolaik nebija laika laulībām, jo ​​vectēvs toreiz tika nosūtīts cietumā kā “līdzzinātājs”. dižciltīgo” (ar ko viņi, iespējams, mēģināja “salauzt” spītīgi pretojošos tēti), un mana vecmāmiņa no nervu šoka nokļuva slimnīcā un bija ļoti slima. Tētis palika ar mazo brāli uz rokām, un tagad viņam vienam bija jāvada visa mājsaimniecība, kas bija ļoti grūti, jo Seryogins tajā laikā dzīvoja lielā divstāvu mājā (kurā vēlāk dzīvoju es), ar milzīgu apkārt vecs dārzs. Un, protams, šādai saimniecībai bija nepieciešama laba aprūpe...
Tā pagāja trīs gari mēneši, un mans tētis un mamma, jau precējušies, joprojām gāja uz randiņiem, līdz mana mamma kādu dienu nejauši devās uz mana tēta māju un atrada tur ļoti aizkustinošu attēlu... Tētis stāvēja virtuvē pretī plīts, nelaimīgs izskatoties “papildinot” bezcerīgi augošo mannas putras katlu skaitu, ko viņš tajā brīdī vārīja savam mazajam brālim. Bet nez kāpēc “ļaunās” putras kļuva arvien vairāk, un nabaga tētis nevarēja saprast, kas notiek... Mamma, no visa spēka cenšoties slēpt smaidu, lai neaizvainotu neveiksminieku “pavāri”, sarullēja. viņas piedurknes uzreiz sāka sakārtot visu šo “sastāvējušo mājsaimniecības bardaku”, sākot ar pilnībā aizņemtajiem, “putru pildītajiem” katliem, sašutumā čukstošo plīti... Protams, pēc šādas “avārijas” mamma varēja vairs mierīgi nenovēroja tādu “sirdi velkošu” vīrieša bezspēcību, un nolēma nekavējoties pārvākties uz šo viņai vēl pilnīgi svešo un nepazīstamo teritoriju... Un, lai gan arī toreiz viņai nebija īpaši viegli - viņa strādāja pastā (lai sevi uzturētu), un vakaros viņa devās uz sagatavošanas nodarbības medicīnas skolas eksāmeniem.

Viņa bez vilcināšanās atdeva visus atlikušos spēkus savam nogurušajam jaunajam vīram un viņa ģimenei. Māja uzreiz atdzīvojās. Virtuvē nepārvarami smaržoja pēc gardiem lietuviešu cepelīniem, kurus mana tēta mazais brālis dievināja un, gluži kā tētis, kurš ilgu laiku bija sēdējis uz sausās barības, burtiski tos izbaroja līdz “nesaprātīgam” robežai. Viss kļuva vairāk vai mazāk normāli, izņemot manu vecvecāku prombūtni, par kuriem mans nabaga tētis bija ļoti noraizējies un viņu visu šo laiku patiesi pietrūka. Bet tagad viņam jau bija jauna, skaista sieva, kura, cik vien spēja, centās paspilgtināt viņa īslaicīgo zaudējumu, un, skatoties uz mana tēva smaidošo seju, bija skaidrs, ka viņai tas izdevās diezgan labi. Tēta mazais brālis ļoti ātri pierada pie jaunās tantes un sekoja tai astei, cerot dabūt kaut ko garšīgu vai vismaz skaistu “vakara pasaku”, kuru mamma viņam pirms gulētiešanas lielā pārpilnībā lasīja.
Tik mierīgi ikdienas rūpēs pagāja dienas un tad nedēļas. Vecmāmiņa pa to laiku jau bija atgriezusies no slimnīcas un par lielu pārsteigumu atrada mājās tikko uztaisīto vedeklu... Un tā kā bija par vēlu kaut ko mainīt, viņi vienkārši mēģināja tikt pie labāk iepazīt viens otru, izvairoties no nevēlamiem konfliktiem (kas neizbēgami parādās ar jebkuru jaunu, pārāk tuvu iepazīšanos). Precīzāk sakot, viņi vienkārši sāka pierast viens pie otra, cenšoties godīgi izvairīties no jebkādiem iespējamiem “zemūdens rifiem”... Man vienmēr bija patiesi žēl, ka mana māte un vecmāmiņa nekad nav iemīlējušies viena otrā... Viņi abi bija (vai drīzāk mana māte joprojām ir) brīnišķīgi cilvēki, un es viņus abus ļoti mīlēju. Bet, ja mana vecmāmiņa visas mūsu kopdzīves laikā kaut kā mēģināja pielāgoties manai mātei, tad mana māte, gluži pretēji, vecmāmiņas dzīves beigās dažreiz pārāk atklāti izrādīja viņai savu aizkaitinājumu, kas mani ļoti sāpināja, jo es bija ļoti pieķēries abiem un man ļoti nepatika krist, kā saka, “starp diviem ugunīm” vai ar varu nostāties kāda pusē. Es nekad nevarēju saprast, kas izraisīja šo pastāvīgo "kluso" karu starp šīm divām brīnišķīgajām sievietēm, bet acīmredzot tam bija daži ļoti labi iemesli, vai varbūt mana nabaga māte un vecmāmiņa bija vienkārši patiesi "nesavienojamas", kā tas bieži notiek ar svešiniekiem. kopā. Tā vai citādi, bija ļoti žēl, jo kopumā tā bija ļoti draudzīga un uzticīga ģimene, kurā visi iestājās viens par otru un kopā pārdzīvoja katru bēdu vai nelaimi.
Bet atgriezīsimies tajos laikos, kad tas viss tikai sākās, un kad katrs šīs jaunās ģimenes loceklis godīgi centās “sadzīvot”, nesagādājot citiem nepatikšanas... Vectēvs jau bija mājās, bet viņa veselība, par lielu nožēlu visiem pārējiem pēc apcietinājumā pavadītajām dienām tas strauji pasliktinājās. Acīmredzot, ieskaitot tos, kas tika veikti Sibīrijā smagas dienas, visi ilgie seryogu pārbaudījumi nepazīstamajās pilsētās nesaudzēja nabaga, dzīves sagrauztā vectēva sirdi - viņam sāka atkārtoties mikroinfarkti...
Mamma ar viņu kļuva ļoti draudzīga un centās pēc iespējas ātrāk palīdzēt viņam aizmirst visas sliktās lietas, lai gan viņai pašai bija ļoti, ļoti grūti. Pēdējo mēnešu laikā viņai izdevās nokārtot sagatavošanas un iestājeksāmenus medicīnas skolā. Bet, viņai par lielu nožēlu, viņas senajam sapnim nebija lemts piepildīties tā vienkāršā iemesla dēļ, ka tolaik Lietuvā viņai vēl bija jāmaksā par institūtu, bet mātes ģimenē (kurā bija deviņi bērni) nebija. Tam pietiks finanses.. Tajā pašā gadā no smaga nervu šoka, kas notika pirms vairākiem gadiem, nomira viņas vēl ļoti jaunā mamma, mana vecmāmiņa no mammas puses, kuru arī nekad neredzēju. Viņa saslima kara laikā, dienā, kad uzzināja, ka pionieru nometnē, piejūras pilsētā Palangā, notiek smags sprādziens, un visi dzīvi palikušie bērni tika nogādāti nezināmā vietā... Un starp šiem bērniem bija viņas dēls, jaunākais un mīļākais no visiem deviņiem bērniem. Pēc dažiem gadiem viņš atgriezās, bet diemžēl tas vairs nevarēja palīdzēt manai vecmāmiņai. Un pirmajā mammas un tēta kopdzīves gadā viņa lēnām izgaisa... Manas mammas tētis - mans vectēvs - palika viņa rokās liela ģimene, no kuras tikai vienas mātes māsa Domitsela tolaik bija precējusies.

S. Korzuns- Sveiciens visiem! Sergejs Korzuns esmu es, programma “No Fools”. Mans šodienas viesis ir Konstantīns Borovojs. Sveiki, Konstantīns Natanovič!

K. Borovojs- Sveiki!

S. Korzuns– Vai jūs joprojām iztiekat bez apsardzes un bez apdrošināšanas? Nekas nav mainījies pa trim gadiem, kad neesam redzējuši viens otru kopš pēdējās pārraides?

K. Borovojs- Drošība nepalīdz. Ja viņi pieņem šādu lēmumu, ko darīt? Varbūtība ir liela, bet acīmredzot viņi vēl nav izlēmuši.

S. Korzuns- Pirmie vārdi, ko teica Konstantīns Natanovičs - mēs jau teicām pēdējā raidījumā, mēs uzzinājām -, ka "Dudajevs netika nogalināts, un tas nebiju es, kurš uzspridzināja Mersedesu." Apstāsimies pie tā?

K. Borovojs- Kā vēlies. Es biju draugs ar Džoharu Musajeviču. Viņš man zvanīja diezgan bieži un mēs to pārrunājām. Es izturējos pret viņu ar lielu cieņu. Liela daļa no viņa teiktā piepildījās. Tas ir, viņam noteikti bija pravietiska dāvana.

S. Korzuns- Piemēram.

K. Borovojs"Viņš teica, ka Čečenija nekad nekļūs par demokrātisku valsti, nekad neiegūs neatkarību, kamēr tuvumā pastāvēs šī briesmīgā impērija un vienmēr apspiedīs. Un tas ir viņa termins - "krievisms", kas atgādina vēl divus vārdus: "rasisms" un "fašisms".

S. Korzuns- Vai tas nepasvērās uz vienu pusi? Un tagad jau daži komentētāji saka, ka Čečenija jau sāk apspiest Krieviju, ņemot vērā izmeklēšanu par Borisa Ņemcova slepkavību un tā tālāk?

K. Borovojs– Nē, šī ir cita situācija. Es uzdevu ekspertīzes: nav šaubu, kurš to visu izdarīja un kāpēc viņš to visu izdarīja. Kāds tur, Belkovskis, manuprāt, ieteica vienkārši organizēt socioloģiskie pētījumi un jautājiet cilvēkiem, kurus viņi vēlas par to sodīt. Tautai tas ir vienaldzīgi, kā tas vienmēr notiek, kad visi klusē. Tā nav galvenā sabiedrības problēma.

S. Korzuns― Konstantīns Borovojs, politiķis, uzņēmējs, viens no Krievijas biržas dibinātājiem. Vai viņš dzīvo Amerikā? Starp citu, Galvenais redaktorsžurnāls "Amerika" savulaik.

K. Borovojs– Jā, viņš bija galvenais redaktors.

S. Korzuns- Kas ar šo žurnālu? Un tu dzīvo Amerikā, Krievijā? Bet mēs tiekamies Krievijā - tas ir acīmredzams.

K. Borovojs– Nē, es, protams, dzīvoju Krievijā. Es bieži ceļoju uz Eiropu un Ameriku. Man ir tieši tagad konsultāciju uzņēmums diezgan liels ar amerikāņiem. To sauc par WorldWideConsulting. Mēs strādājam Krievijā. Ja tas ir interesanti, daži vārdi par biznesu.

S. Korzuns- Jā interesanti.

K. Borovojs- Ja tirgus krīt - tāds ir uzvedības likums tirgū - jums ir jāpērk.

S. Korzuns– Tātad jūs faktiski ievedat kapitālu un investīcijas uz Krieviju? Man bija jautājums, vai jūs nodarbojaties ar politiskajām konsultācijām vai nē?

K. Borovojs– Tā arī ir. ASV vasarā bija jāsniedz politiskās konsultācijas. Ikviens vēlas zināt, kas notiks, kā tas attīstīsies. Situācija ir diezgan sarežģīta. Krievija joprojām neatrodas aiz dzeloņdrātīm, lai gan vēstniecība daudzviet ir ieskauta ar dzeloņdrātīm Eiropas valstis paši vēstnieki. Nu, kādreiz tas beigsies, tas nevar ilgt ļoti ilgi. Dzīves līmeņa pazemināšanās, valsts izslēgšana no šīs ekonomiskās un politiskās pasaules telpas - kādreiz tas beigsies. Mūsdienās daudzi cilvēki domā, ka Rietumu uzņēmumi prognozē un plāno savu darbību nākamajām desmitgadēm. Citādi nevar. Cilvēki, pērkot māju, slēdz līgumu uz 30-50 gadiem. Tāpēc dīvainā kārtā ekspertu interese par to, kas notiek Krievijā, ekonomikā, manuprāt, ir pat nedaudz pieaugusi.

S. Korzuns― Konstantīns Natanovičs Borovojs atved naudu uz Krieviju, kuru - mūsu klausītāji atceras, es vēl neiedziļināšos jautājumos - viņš pastāvīgi teica, ka tā drīz sabruks. Kam jūs strādājat, Konstantīns Natanovič? Šķiet, ka tas attiecas uz Krievijas prezidenta Vladimira Vladimiroviča Putina administrāciju.

K. Borovojs– Ja sakām, ka taisās sabrukt, tad sabruks. Kopumā viss notika tā, kā viņi brīdināja, ka Putina darbības ekonomiskie rezultāti būs katastrofāli. Savās prognozēs dažus notikumus paredzēju diezgan precīzi. Saša Minkina pat gribēja ar mani strīdēties. Es teicu, ka Krimas atbrīvošana sāksies šovasar. Nez kāpēc viņš gribēja likt uz miljonu dolāru.

S. Korzuns- Tas ir, tajā vasarā, pagājušajā?

K. Borovojs– Šovasar sāksies Krimas atbrīvošana. Esmu pārliecināts, ka tas sāksies vasarā.

S. Korzuns– Nu, paskatīsimies, vasara ir tepat aiz stūra, patiesībā 9. maijs. Un atcerēsimies, kādi svētki tie ir.

K. Borovojs– Un mēs no Sašas saņemsim vienu miljonu eiro. Viņš nav bagāts cilvēks, bet nez kāpēc pieprasīja...

S. Korzuns– Tas ir, jums un Minkinam ir strīds par vienu miljonu eiro. Tu dzīvo labi!

K. Borovojs- Viņš tā teica. Es ar viņu nestrīdējos. Mēs reiz sastrīdējāmies par Čubaisu. Pat ne es, bet Valērija Iļjiņična, un kopš tā laika mēs vispār neesam runājuši.

S. Korzuns― Šodien, 9. maijā, tiešraidē Konstantīns Borovojs. Uzvaras dienu mēs tomēr neapbrauksim. Vai jūs bijāt Sarkanajā laukumā? Viņi man nezvanīja - es to jūtu savās acīs.

K. Borovojs- Jā. Ir pagājis ilgs laiks, kopš esmu uzaicināts uz Kremli, un pēdējo reizi Es biju kopā ar Borisu Nikolajeviču. Es skatījos parādi. Es, protams, esmu šokēts par to, ko redzēju. Protams, šī nav ne piemiņas, ne sēru diena. Šī ir agresijas propagandas diena. Turklāt uzņēmums ir propagandas uzņēmums - es neko tādu neesmu redzējis. Olimpisko spēļu laikā tā nebija. Viņa ir ļoti dārga. Šīs agresīvās politikas propagandā tika iebērtas milzīgas naudas summas. Un vienmēr, kad notiek šī propaganda – tā ir ļoti interesanta zīme – propagandistu mutē skanošie vārdi sāk iegūt pretēju nozīmi. Es precīzi neatceros, kā Putins to teica Sarkanajā laukumā, bet viņš teica, ka šīs pēckara Eiropas vērtības var mainīties, ka tās netiek ievērotas. Es visu laiku domāju, ka viņš tagad pateiks, kuras, jo tās tiešām netiek ievērotas, bet Krievija tos neievēro: notiek agresīvi kari un teritoriju sagrābšana, un robežu necieņa. Un pēkšņi viņš runā par šo ļoti veco Jevgeņija Maksimoviča Primakova ideju par vienpolāru, daudzpolāru pasauli. Šī neesošā realitāte Putina mutē ir galvenā iezīme Eiropas pasaules vērtību pārkāpumi.

S. Korzuns- Kamēr politika mūs nav ievilkusi, jums personīgi tā joprojām ir militāra atmiņa - kas tā ir, 9. maijs?

K. Borovojs- Piemiņas un bēdu diena. Protams, jāatceras tie, kas gāja bojā – tas ir mūsu pienākums, par to nav šaubu. Bet taisīt no tā propagandas kampaņu.

S. Korzuns– Vai ģimenē ir cīnītāji?

K. Borovojs– Jā, vīramāte vēl ir dzīva, dalībniece, artilēriste. Viņa atrodas Poltavā, un, kā jūs saprotat, viņai ir savs skatījums uz Uzvaras svinībām Maskavā. Es nerunāšu viņas vārdā, es teikšu par sevi: tas, ko mums teica pasaules lielvaru, pārējās pasaules, civilizētās pasaules vadītāji, kad viņi atteicās doties uz Uzvaras svinībām Maskavā, ir tas, ka tas ir šausmīgs, pretīgs karš, kurš vairs nav vienīgais, ar kuru Gruzija atceras karu, ir necienīgs lielai valstij. Starp citu, mana asociācija radās pēc tam, kad klausījos runātājus. Propagandas kampaņas laikā tas ir pats svarīgākais – cilvēki, cilvēki. Asociācija ir tāda, ka šī ir mankurtu, tas ir, cilvēku, kuriem tas atņemts, piemiņas diena fizioloģiskā funkcija- atmiņa. Tas ir, neaizmirsīsim, atcerēsimies... Nu, atcerēsimies to brīdi, kad radās šis šodien tik iemīļotais Sv. Šis ir karš ar Gruziju 2008. gadā, agresīvs, barbarisks karš. Atcerēsimies Ukrainā notikušā nepieņemamību. Beidzot atcerēsimies Nirnbergas tribunālu. Tur viss tika noformulēts, un mēs kā valsts pamazām uzkrājam šos noziegumus: agresīvu karu izvēršana, robežu necieņa, sadisms, cilvēku masveida slepkavības...

S. Korzuns- Svētā Jura lente, tā kā mēs runājam par simboliem - vismaz es neesmu psihoanalītiķis, bet tomēr - vai vēlaties par to runāt? Par simboliem. Kā viņi piedzimst? Vai jūs domājat, ka Jura lente...

K. Borovojs- Viņa parādījās…

S. Korzuns- Nu viņa parādījās daudz agrāk...

K. Borovojs– Nē, tas parādījās kā simbols, un propaganda to izmantoja 2008. gadā saistībā ar karu Gruzijā. Un kopš tā laika tas ir simbols atbalstam Krievijas darbībām Ukrainā, Gruzijā un Moldovā.

S. Korzuns- Lielisks patriotisks simbols. Vai arī patriotisms, jūsuprāt, ir kas cits?

K. BOROVOJS: Mūsu nacionālisti vienmēr ir imperiālisti

K. Borovojs– Patriotisks mūsdienu izpratnē, mūsdienu Kremlī, es teiktu, saprotošs. Patriotisms kā prasība ievērot šīs agresīvās, barbariskās impērijas intereses. Imperiāls simbols vairāk nekā patriotisks.

S. Korzuns- Šodien ir vairākas ziņas par to, kā citās valstīs tiek norautas Svētā Jura lentes. Un Gruzijā bija stāsts ar baikeriem, un daudzus stāstus var atcerēties. Un es atceros, kā te tika norautas baltas lentes un par tām ieslodzīts. Simbolu cīņa, ideju cīņa vai vienkārši stulbums, un ar simboliem nevar cīnīties.

K. Borovojs- Nē, tas aizskar cilvēkus, vai zini? Karā Gruzijā un Abhāzijas notikumu laikā gāja bojā milzīgs skaits cilvēku. Tā bija barbariska agresija.

S. Korzuns– Vai šajā rindā var ielikt balto lentīti, ko nēsāja opozicionāri?

K. Borovojs– Tas joprojām ir tikai opozīcijas simbols – opozīcijas simbols, kas cīnās par savām pilsoniskajām tiesībām, faktiski par parasto cilvēku tiesībām.

S. Korzuns“Varam pieņemt, ka 85 procentiem — ņemsim vidējo socioloģisko skaitli — baltā lente izraisa tieši tādu pašu noraidījuma un naida sajūtu.

K. Borovojs-Šo labs jautājums attiecībā uz masu vai pūli un indivīdu. Bija Mihaila Romma filma “Parasts fašisms”. Viņš vakar vai aizvakar gāja cauri “Kultūrai” – es neatceros. Šī ir filma par fašisma rašanās mehānismu. Un viņš aizgāja tik klusi. Jo, ja tas izietu caur galvenajiem ekrāniem, tā būtu kopija, izsekošana notikumiem, kas šobrīd notiek Krievijā. Un šī indivīda un pūļa attiecību problēma tiek uzskatīta par vienu no fašisma rašanās mehānismiem, ceļiem. Tajā brīdī, kad spēks pasaka indivīdam, ka nav jādomā, ka viss ir izlemts tavā vietā; Pats galvenais ir cilvēku masa. Tieši šajā brīdī rodas fašisms. Kad es šodien redzu cilvēku pūļus ar šīm ļoti “kolorādo” lentītēm, es saprotu... viņi man rāda ļoti noderīgu mehānismu, jo tas ir jāatgādina, bet parastā fašisma rašanās mehānismu.

S. Korzuns- "Kolorado" lentes... mēs esam tikai žurnālisti, tāpēc, lai būtu skaidrs: jūs Jura lente sauc to par "Kolorado".

K. Borovojs“Mēs ar Valēriju Iļjiņičnu ieviesām šo terminu un ilgi strīdējāmies par to, kurš to izdomājis, un pat ierakstījām video par to, un nolēmām, ja viņi kādreiz par to maksās, mēs to sadalīsim uz pusēm.

S. Korzuns- Labi. Un cīņa pret Svētā Jura lentēm dažās teritorijās un valstīs nav fašisma sākums?

K. Borovojs– Tā ir cīņa pret imperiālismu, pret impēriju. Šī ir cīņa pret mūsdienu cilvēcei visbīstamāko parādību. Bīstami, un mēs to jau varam redzēt, un tas maksā dzīvību, tūkstošiem dzīvību. Petro Porošenko runāja par vairāk nekā 7 tūkstošiem ukraiņu, kuri jau ir miruši, tas ir tikai šim karam. Mums ar to jācīnās tāpat kā pret fašismu. Tagad populārākā frāze ir dzirdētā... Šodien īpaši jums, lai piedalītos raidījumā, skatījos mūsu galvenos informatīvās propagandas kanālus. “Mums jāatceras” ir galvenā tēze. Turklāt var neatcerēties – skumt par mirušajiem, bet jāatceras – un cilvēki uz šo jautājumu atbild dažādi. Ja mēs patiešām atceramies, kas mums ir jādara, tas ir jāatceras, tad mēs nedrīkstam pieļaut, ka notiek Krievijas pašreizējā politika, ja mēs to patiešām atceramies, ja mēs baidāmies no fašisma, baidāmies no tā atdzimšanas. Šie 140 vai 300 tūkstoši - tur sauc dažādus skaitļus - viņi bija pret karu ar Ukrainu.

S. Korzuns- Tagad mēs droši vien esam nonākuši pie fašisma definīcijas. Tātad fašisms pieņem tādu bubulīšu formu, tas visiem ir aizķēries. Kas īsti ir fašisms?

K. Borovojs– Ir vairākas fašisma definīcijas un pazīmes.

S. Korzuns- Tas, ko Romms droši vien domāja, bija fašisms - kad viņi saka - nacisms, nacistiskās Vācijas politika - tas, kas tika nosodīts Nirnbergā.

K. Borovojs- Jā, Nirnbergā tika nosodītas tādas ļoti formālas zīmes kā šīs. Tur vārds "fašisms" pats par sevi pat netika nosodīts. Agresīvu karu rīcība tika nosodīta. Jūs varat sākt saliekt pirkstus. Vai tas ir tur šodien? Ēst. Neatkarīgu valstu robežu pārkāpšana – vai tas ir iespējams? Šeit ir Krima - šķiet, ka tur ir...

S. Korzuns– Un amerikāņi Irākā – uzreiz. Es esmu otrā pusē.

K. Borovojs- Viņi jau ir aizgājuši.

S. Korzuns- Nu tad viņi ienāca. Viņi aizgāja – un ko viņi atstāja? Teritoriālās integritātes pārkāpums.

K. Borovojs– Tie tika iekļauti tāpēc, ka pret citām valstīm tika īstenota agresīva politika. Tā ir pašaizsardzība. Tā ir Jemenas prasība...

S. Korzuns- Tātad Krievijas vadība atsaucas arī uz Gruzijas konfliktu ar Dienvidosetiju. Terminoloģijas jautājums. Es cenšos nonākt pie lietas, lai jūs nonāktu pie lietas.

K. Borovojs– Tas ir propagandas jautājums.

S. Korzuns– Tātad viena ir propaganda, bet otra nav propaganda?

K. Borovojs- Propagandas jautājums ir par to, ka karaspēks, kas ievests Dienvidosetijas teritorijā vēl pirms Chinvali konflikta sākuma, lai to attaisnotu, tas bija jāpaskaidro. agresīva uzvedība, Gruzija neuzbruka Krievijai, Krievijas teritorijā nebija neviena gruzīnu, ne moldāvu, ne ukraiņu karavīra - ko tur skaidrot? Mēs varam iedziļināties šajā tēmā, detaļās, Sergej, bet tad tas būs propagandas atspēkojums vai pretdarbība. Šī ir ļoti gara, ļoti svarīga tēma.

S. Korzuns– Es domāju, ka varbūt vajadzētu beigt veltīgi mētāties ar vārdu “fašisms”. Tas ir tas pats, kas... es nezinu, jūs varat atrast dažus salīdzinājumus, bet, lai aprakstītu to, kas ir, tas ir tieši tas, par ko jūs teicāt Nirnbergas process- jūsu interpretācija: "šī ir agresīva imperiālistiska darbība, lai iznīcinātu kaimiņus." Varbūt mums vajadzētu atcelt vārdu, atstāt to tur, Musolīni vēsturē.

K. Borovojs- Koelju definīcija sastāv no vairākām zīmēm. Pēc visām pazīmēm Krievijas imperiālisms mūsdienās ir pilnībā kvalificējams kā fašisms. Daudzi filozofi ir analizējuši šo fenomenu un apsprieduši to. Tas nav propagandas jautājums, tas ir faktisks konkrētas darbības jautājums. Krievija šodien būtībā ir valsts, kas veicina īstu fašismu bez muļķiem. Jūs neko nevarat darīt. Mums ar to jācīnās, jāskaidro cilvēkiem. Arī šeit, redz, visi domā: paies nedaudz laika, un tad ar Ukrainu samierināsimies, apskausimies, Putins aizies. Puiši, tagad es uzrunāju klausītājus - nē, tas nenotiks, ukraiņi to atcerēsies vairākas paaudzes - tas ir labi. Par to jums būs jāatbild. Pēc nacistiskās Vācijas sakāves pāris desmiti cilvēku tika pakārti, bet vēl 200-300 tūkstoši tika pie kriminālatbildības un saņēma cietumsodu.

S. Korzuns– Viņi joprojām atrod vairāk.

K. Borovojs- Jā. Viens no pakārtajiem, starp citu, ir par propagandas kampaņām atbildīgais cilvēks, tā laika galvenā informācijas avota galvenais redaktors.

S. Korzuns– Process notika tāpēc, ka bija ieguvēji un zaudētāji. Uzvarētie tika tiesāti. Vai tagad ir iespējams, ka būs karš, kurā būs uzvarētāji un zaudētāji?

K. Borovojs– Raugoties uz šodienas notikumiem, arvien vairāk pārliecinos, ka krievu fašismu varam pārvarēt pašu spēkiem – ar opozīcijas spēkiem –, tagad par šo...

S. Korzuns- Parunāsim pēc pārtraukuma.

K. Borovojs– ...ar opozīcijas spēkiem mums neizdosies. Un tas nozīmē, ka cilvēce acīmredzot tiks galā ar krievu fašismu tāpat kā ar vācu fašismu. Tas ir ļoti slikti. Tas nozīmē puiši...

S. Korzuns– Tas ir, jūs prognozējat karu.

K. Borovojs– Tagad visa pasaule, visa Ukraina gaida kara sākumu, tieši tagad – 9. vai 10. maijā. Vai tas notiks vai nē, es nezinu, bet karš jau notiek. Un, ja tas attīstīsies, šis karš beigsies Maskavā. Un tam ir daudz pazīmju, jo sabiedrības stāvoklis, kas šodien atbalsta šīs agresīvās darbības, ir katastrofāls. Mēs atbalstīsim jebko. Pieminēsim Kijevas ieņemšanu, uzliksim Svētā Jura lentīti. Ko jūs vēlaties, to šodien saka sabiedrība.

S. Korzuns― Konstantīns Borovojs programmā “Nav muļķu”. Neliela pauze, pēc kuras atgriezīsimies studijā.

S. Korzuns– Atgādināšu, ka šodien šajā raidījumā tiekamies ar politiķi un uzņēmēju Konstantīnu Borovu. Viņi solīja runāt par opozīciju – kur mēs būtu bez opozīcijas? Džinnija jautā: "Kāpēc jums tik ļoti nepatīk Navaļnijs?" Tieši uz punktu jautājums, tieši uz punktu atbildi. Personīgi?

K. Borovojs- Nē, nē, protams, nē. Man ļoti patīk programmas nosaukums: “No Fools”. Ziniet, katru reizi, kad Vitja raksta, ka “kādi tie muļķi” - man ir ļoti laba attieksme pret viņu, jūs droši vien zināt, es domāju Viktoru Šenderoviču, viņš to raksta diezgan bieži - es kļūstu nedaudz apbēdināts. Šeit mēs esam pret - "mēs", es domāju, protams, nevis jūs, jūs esat neatkarīgs žurnālists, bet opozīcija - mums iebilst ļoti ekspertu kopiena. Tie ir desmitiem tūkstošu dažādu jomu speciālistu, tostarp psihologi. Nemaz nav muļķi. Atcerieties filmu "Operation Trust"?

S. Korzuns- Ļoti aptuveni. Sen nebiju skatījies.

K. Borovojs- Tieši čekija veica operāciju pret opozīciju - kas tas par! Tas bija vienkārši: opozīcija bija jāapspiež. Bija zemnieku sacelšanās, bija neapmierinātie – gan buržuāzija, gan inteliģence. Viņi deportēja un nošāva. To toreiz bija simtiem reižu mazāk - šīs politiskās policijas - varbūt tūkstošiem reižu. Tika izveidota fiktīva organizācija. Un šī fiktīvā organizācija, uzdodoties par politisko opozīciju, kaut kādā veidā... nu, viņi pat pievīla Reiliju, kuru čekisti galu galā sagrāba.

S. Korzuns- Tas ir lielisks stāsts - es jau atcerējos visu filmu. Kurš gan padomju laikos to neskatījās?

K. Borovojs- Nekas nemainījās. Tie paši cilvēki, šī GPU-VChK-KGB mantinieki...

S. Korzuns- Tātad, mēs nolēmām: gudri cilvēki, tu domā pret opozīciju.

K. Borovojs- Viņi darbojas ļoti režisēti, ļoti prasmīgi. gadā tiek veidotas politiskās struktūras milzīgs skaits. Nacionālistu zona ir Kremļa darbības zona. Tur par to savulaik bija atbildīgs Dima Rogozins un izveidoja tur veselu kustību. Belovs ir tur, pārējais... Tur ir Tors. Tad viņi nokļuva opozīcijā...

S. Korzuns- Es tikai gribēju jautāt, kāds Navaļnijam ar to sakars, jo sapratu, ka jūs vedat tieši uz šo punktu, sākot ar Šenderoviču - no tālienes, jāsaka.

K. BOROVOJS: Tagad visa pasaule, visa Ukraina gaida kara sākumu

K. Borovojs– Kā popularizēt šādu, mākslīgi radītu vadītāju – kā? Ideālā gadījumā viņam vajadzētu kļūt par opozīcijas līderi. Tātad, ko mēs ar jums darītu? Paaugstināsim tādu cilvēku. Es uzrakstītu milzīgu plakātu ar šī cilvēka fotogrāfiju un parakstītu: "Šis ir opozīcijas līderis." Tieši to viņi arī darīja: "Navaļnijs un pārējie." Pārējie ir nedaudz - tie ir Mihails Hodorkovskis, kurš izcieta desmit gadus cietumā, un Mihails Kasjanovs. Navaļnijs un pārējie. Redziet, ir daudz šo progresa pazīmju, ja tā var teikt, šai fiktīvajai opozīcijai - nacionālistiem. Es pat nerunāju par to, ka pati absolūti antidemokrātiskā ideja, nacionālistiskais “krievu maršs”, iznīcina opozīciju, pārvērš to par neko. Visi ir pārsteigti: protestēt iznāca 200 tūkstoši, bet pēc pāris gadiem – 40 tūkstoši. Nu, jo politiskā policija rīkojas ļoti uzmanīgi...

S. Korzuns– Vai es pareizi saprotu tavu domu: ja tu esi nacionālists, tas nozīmē, ka nevari būt opozīcija, bet tev jābūt saistītam ar valsti? - tā jautāju.

K. Borovojs– Nacionālistu pozīciju, nacionālistu partiju es nevaru nosaukt par demokrātisku. Pats princips nav demokrātisks, tas ir impērisks princips. Mūsu nacionālisti vienmēr ir imperiālisti. Tas ir izolacionisma princips – izveidot demokrātisku opozīciju, kurā būtu iekļauti nacisti, ir absurds. Tas ir tas pats propagandas absurds, kad vārdi maina savu nozīmi uz pretējo.

S. Korzuns- Varbūt mums nevajag demokrātiju? Mēs esam aziāti no kādas puses - no austrumu puses mēs noteikti esam aziāti. Lai ir autokrātija, bet būs liberāla opozīcija.

K. Borovojs- Nu, nenosauciet to vārdā. Mihals Mihaļičs — es tagad vēršos pie Kasjanova — nesauciet to par demokrātisku opozīciju vai demokrātisku apvienību. Sauciet to par opozīcijas apvienību. To pat sauc par “demokrātisku apvienošanos”.

S. Korzuns– Kuru jūs uzskatāt par opozīciju? - iesim no otras puses. Šeit ir jautājums: "Jūs kritizējat visus - daži ir nacionālisti, citi ir komunisti - Valērija Iļjiņična bija vienīgā sabiedrotā - mēs to atcerēsimies šodien - tas nav konstruktīvi. Un kāds ir jūsu politiskās darbības mērķis? Nu, kas īsti ir opozīcija?

K. Borovojs- Tagad dosimies pie Valērijas Iļjiņičnas, pretējā gadījumā mēs vēlāk aizmirsīsim. 17. maijā viņai apritēs 65 gadi. Jautājums, ko es viņai pastāvīgi uzdevu - mēs esam pazīstami 25 gadus, tas man bija ļoti interesants - kā tas ir būt vienam? 1991. gadā, kad sabruka Padomju Savienība, Gaļina Vasiļjevna Starovoitova pēkšņi teica - es neatceros, kāda iemesla dēļ -, ka Padomju Savienībā ir viens slavens politiķis - viens - ar izteiktām antikomunistiskām nostādnēm un kurš iestājās par sabrukumu. Padomju savienība- viens. Un pēc tam, kad viņa izkaisīja skrejlapas un izteica dažus paziņojumus, cilvēktiesību līderi, maigi izsakoties, neizturējās pret viņu īpaši labi. Pati ideja par antikomunismu, ideja par demokrātiju Padomju Savienības apstākļos - viņi uzskatīja, ka tā ir provokatīva ideja, tā bija provokācija. Kā ir stāties pretī Padomju Savienībai? Kā ir runāt pret savu ģimeni? komunistiskā partija? Jācenšas to padarīt maigāku, sagremojamu, lai partijā sākas kaut kādi demokrātiski procesi.

Viņa bija viena. Tikai vienatnē. Es draudzējos ar Jeļenu Georgievnu Bonneri, mēs reiz to apspriedām. Viņa sacīja: "Jā, es uztvēru Novodvorskas aktivitātes kā savā ziņā provokatīvas, jo ir lietas, ko nevar pateikt." Tad es visu sapratu: es mīlēju Leročku un izturējos pret viņu labi. Bet šis process ilga diezgan ilgu laiku, gadu desmitiem, kad viņa bija izolēta, tajā skaitā no opozīcijas tādā izpratnē Padomju Savienībā, no cilvēktiesību kustības.

S. Korzuns- Bet pēc analoģijas: Vladimirs Iļjičs Ļeņins arī aicināja sagraut savu imperiālistisko valdību Pirmajā pasaules karā. Un viņš nebija viens, viņš tika atbalstīts.

K. Borovojs- Jā. Mums ar Ļeročku ir vēl viens brīnišķīgs stāsts, kad vairākus gadus mums bija ļoti cienījami politiskie darbinieki - nosaukšu tikai līmeni: Boriss Ņemcovs, Garijs Kasparovs, daudzi no viņiem uzskatīja, ka mūsu rīcība pret Ļimonovu, kurš iestājas par Krievijas konstitūciju, demokrātisks Viņš iestājas par konstitūciju, cilvēktiesībām, un mēs teicām, ka Limons ir nacists, ka viņam šī konstitūcija nerūp. Kā viņš to teica: "Staļins, Berija, Gulags" - ka tas ir galvenais. Viens no Eho Moskvi žurnālistiem man televīzijā kliedza, ka "tevi un Novodvorsku nopirka Putins". Redziet, tas pat nonāca līdz tādam absurdam. Gariks, ar kuru mēs esam pazīstami ļoti ilgu laiku - es ļoti cienu viņa māti Klāru Šagenovnu, kura vienmēr man teica: "Kostja, beidz iesaistīties politikā - jums biznesā klājas labāk." - Gariks runā ar nacionālisti, tie cilvēki, kas viņu vienkārši ienīda, viņš sāk viņiem stāstīt, ka Putins uzpirka Borovoju un Novodvorsku. Šis ir emocionāls solis, es viņam to jau sen piedevu. Bet tā bija.

S. Korzuns– Visi kļūdās, un ko tad? Nu, jūs varat būt viens, domāt, ka visa pasaule ir nepareizi, un necelt nevienu cīnīties par lietu, kuru uzskatāt par pareizu.

K. Borovojs– Vai jūs domājat, ka es kļūdījos vai mēs kļūdījāmies, kad runājām par Ļimonovu?

S. Korzuns- Nē, es cenšos iestāties tavā vietā, Valērijas Iļjiņičnas vietā... Viens pret visiem, pat pret garā tuvajiem.

K. Borovojs– Ir ļoti grūti būt absolūti objektīvam. To man iemācīja Leročka. Tas ir vienkārši, ja divi un divi ir četri, tad nav par ko apspriest. Divi pa divi ir četri. Kāds vīrietis stāv blakus un saka: "Nē, četrarpus." Un jūs sakāt: "Divi reizes divi ir četri" - pat ja esat atstāts viens. Un viss ir kārtībā. Tādi ir apstākļi, tā notiek dzīve.

S. Korzuns- Bet jūs varat veikt politisku akciju, kaut kādu politisku hepeningu, bet jūs nevarat pārņemt politisko varu.

K. Borovojs– Satarovs nesen parādījās – viņš pamatoja koalīcijas veidošanu, nacionālistu iesaistīšanu – un lietoja diezgan cinisku frāzi, ka politiskās darbības mērķis ir nākšana pie varas. Ja šāda mērķa nav, ja nav mērķa iegūt 5% balsu, tad tas tā nav politiskā darbība– tie ir tikai daži idioti.

S. Korzuns– Domāju, ka daudzi piekritīs.

K. Borovojs- Es tam nepiekrītu.

S. Korzuns- Kāpēc?

K. Borovojs- Jo šodien nacistu valsts apstākļos šo 5% dabūt parlamentā ir bezjēdzīgi, tas ir absurdi. Tas nozīmē atbalstīt varas leģitimāciju. Tas nozīmē atbalstīt valdību, pārkāpjot savus principus. Vai nu mēs saņemam balsis ar nacionālistiem, kā tagad tiek plānots, bet pēc tam aizmirstiet par saviem principiem un saucat sevi par demokrātiem, jo ​​jūs sākat rīkoties tieši tāpat kā VDK, kas Vladimiram Volfovičam izdomāja nosaukumu "liberāldemokrātisks". .

K.BOROVOVJS: Atcerēsimies to nepieņemamību, kas notika ar Ukrainu

S. Korzuns- Bet, ja jūs visi esat klāti ar baltu pūkainu, tad jums jāuzceļ ziloņkaula tornis un jādzīvo tajā.

K. Borovojs- Bet kāpēc? Vienkārši saki patiesību, un kādreiz tas darbosies. Ļoti ilgu laiku Valērija Iļjiņična tika saukta par provokatoru, kad viņa izteica antikomunistiskus paziņojumus. Mans mīļākais paziņojums, ko viņa izteica vairākas reizes, tostarp 1993. gadā, ļoti īsi, ļoti precīzi: “Nost ar Padomju vara! - tas ir viss. Redziet, tā bija visa tā būtība. Cilvēki teica: “Kā tas var būt? Lūk, komunisti - par demokrātiju. Kādas muļķības ir “padomju vara – uz leju!” Mums jāreformē padomju valdība, jāiestājas PSKP. Un viss beidzās ar nelietību, beidzās ar nodevību. Mums ir jāpievienojas VDK - es nezinu - un jāpalīdz iznīcināt šo padomju varu, bet jūs to nevarat teikt. Tāda ir šīs viltīgās politikas būtība, kas vienmēr noved strupceļā un vilšanās.

S. Korzuns– Bet, ja nav mērķa pulcēt sev apkārt cilvēkus, tad tā noteikti nav politika.

K. Borovojs- Mani šodien visvairāk apbēdina pat tie 85 vai 86 procenti, kas atbalsta Putinu, bet starp šiem 86 procentiem - 60 vai 70 procenti - tie ir cilvēki, kas visu saprot, palīdz, ka tā ir viltus propagandas kampaņa – kas notiek informācijas vide. Viņi saprot, ka tas ir agresīvs barbarisks karš, ko Krievija ved Ukrainā, Piedņestrā, Gruzijā - viņi to saprot un atbalsta.

K. Borovojs– Šodien mums par to jārunā. Tas ir pietiekami. Ja nebūs neviena cilvēka, kas to pateiks, un tie, kas sevi dēvē par opozīciju, atrisinās problēmu iegūt 30 vietas parlamentā...

S. Korzuns- Parlamentā ir ērtāk runāt: to var dzirdēt skaļāk.

K. Borovojs- Nē, ne vienmēr. Fakts ir tāds, ka tad, kad jūs vienosimies ar Slavu Surkovu, ka labi, pie velna - mēs jums dosim 5 vietas parlamentā, bet ar nosacījumu: nerunāt. Volodja Gusinskis... 1999. gadā es runāju domē - es biju deputāts - preses konferencē, es runāju par māju sprādzienu, ka mēs nevaram atbalstīt šo Putinu. Starp citu, es uzrakstīju viņam vēstuli, jo Sobčaka lūdza mani atbalstīt Putinu. Es rakstīju, ka es to nedarīšu, es nevaru, neskatoties uz Anatolija Aleksandroviča lūgumu. Man diezgan atklāti pateica, ka šodien nav iespējams ieņemt tik nepatriotisku pozīciju. Uz ko es atbildēju: Labi, aizveriet man NTV un Ekho Moskvy, bet jums jāsaprot, ka jūs būsiet nākamais. Ja mūsu nebūs, tad jūs būsiet nākamais. Ir pagājuši divi mēneši, divi mēneši... Redziet, tas nav pareģojums - tas ir parasts aprēķins, kas nav balstīts uz kaut kādiem iluzoriem apsvērumiem, uz apsvērumiem, ka divi un divi ir četri. Tieši tā arī notika.

S. Korzuns- Maksima no Maskavas jautājums. Starp citu, es gribēju pieminēt, ka Iļja ir no Jaroslavļas - mēs atbildējām uz diviem jautājumiem, nenosaucot vārdu Iļja, mums ir jāatdod viņam viņa pienākumi. Jautājums no Maksima no Maskavas: "Jūsuprāt, pat daži somu nacionālisti ir arī impēriāli?"

K. Borovojs– Par to bija ilgas diskusijas, arī mūsu partijā: nacionālisti Ukrainā un nacionālisti Krievijā.

S. Korzuns– Īsāk sakot, tie paši bēdīgi slavenie banderieši.

K. Borovojs- Šodien Porošenko, starp citu, runāja par UPA pozitīvo lomu cīņā pret fašismu. Cīņa pret impēriju. Nacionālisms kā cīņa par valodu... Tas ir VDK termins. Ukraiņu nacionālisti ir cilvēki, kas iestājas par saglabāšanu sava valoda, sava literatūra. Nacionāļi? Vajag stādīt - ko tu domā! Par neatkarīgu valsti vai cilvēkiem, kuri teica, ka Ukraina reiz bija neatkarīga valsts, atšķirībā no Putina, kurš teica, ka tādas valsts nekad nav bijusi. Tie ir nacionālisti. Viņi ir pretimpēriski. Tie ir cilvēki, kas iestājas par demokrātijas principiem. Nacionālistu vidū ir visādas perversijas - tur, starp citu, ir arī imperiālisti -, bet tie savos centienos ir pretēji nacionālistiem, kuri šodien Maskavā cīnās par impērijas atjaunošanu, atjaunošanu ar pilnīgi nacistiskiem saukļiem. Krievija. Nemaz nerunājot par to, ka viņi šajā “Krievu gājienā” staigā ar svastiku.

S. Korzuns― Konstantīns Borovojs, šī ir programma “No Fools” no “Maskavas atbalss”. Laiks ātri izkūst. Es noteikti gribu jautāt, atgriežoties pie šodienas Uzvaras parādes. Oficiālā televīzija lielu uzmanību pievērsa kaimiņam labajā pusē Vladimiram Vladimirovičam Putinam. Tas attiecīgi ir Ķīnas līderis - viņš, jāsaka, pastāvīgi atradās kadrā. Vai pastāv reālas Krievijas un Ķīnas tuvināšanās iespēja? Vai tajā ir briesmas vai, gluži pretēji, tā ir pozitīva iezīme...?

K. Borovojs– Ķīna par mums neinteresē. Viņam ir daudz ļoti nopietnu problēmu.

S. Korzuns- Kāpēc tad tu atnāci? Nopietnā, pieaugušā veidā.

K. Borovojs– Mēs esam interesanti kā kolonija – nevis kā partneris. Un vispār Putins tagad dara visu, lai Krievija pārvērstos par izejvielu koloniju. Vairs nav ko piedāvāt. “Elbrus” - dators, kas maksā 4 tūkstošus dolāru un kura veiktspēja šodien, kad tas pirmo reizi parādījās, ir trīs reizes zemāks nekā parastam mazam klēpjdatoram, nevienu neinteresē. Ķīnieši to var izdarīt daudz labāk. Ķīna tuvojas ļoti sarežģītam pārejas procesam. Tas ir sarežģīti. Daudzi cilvēki, kas nodarbojas ar uzņēmējdarbību, par to runā, viņi man saka. Šī militarizētā ekonomika nevar pastāvēt ilgi. Šī komunistiskās valsts kontrolētas idejas esamība un liberālā komponente, kas ļauj konkurēt tirgū – tā var pastāvēt tikai apstākļos, kad ekonomika ir tik liela koncentrācijas nometne, kur strādnieki saņem barības devu. Apmēram tā tas notiek, juaņas kursa saglabāšana pret dolāru ir veids, kā saglabāt izaugsmi algas, prombūtne pensiju sistēma. Šī ir koncentrācijas nometne, kurā, starp citu, ļoti plaši tiek izmantots ieslodzīto darbs; kurā, kā izrādās, jau sen izvesti režīma politisko pretinieku orgāni. Viss ir ļoti grūti. Koncentrēties uz tiem ir ne tikai bīstami, tas būtu labi, tas ir absolūti veltīgi. Tā ir beigta sapuvusi ideja – izveidot jaunu pasaules kārtību sadarbībā ar Ķīnu. Tas ir no izmisuma, tas ir no ideju trūkuma realitātē.

K. BOROVOJS: Mani uz Kremli jau ilgu laiku neaicināja, un pēdējo reizi biju Borisa Nikolajeviča vadībā.

S. Korzuns– Pati pēdējā lieta. Ļaujiet man atgriezties pie manis pārsteidzošā apgalvojuma, ka Konstantīns Borovojs iesaka Rietumu investoriem, tostarp amerikāņu, ieguldīt naudu Krievijas ekonomikā. Es jau pirmajā daļā ieteicu strādāt pie Vladimira Vladimiroviča Putina. Tagad pretpieņēmums ir tāds, ka jūs strādājat Vašingtonas reģionālajā komitejā, kas Krievijā grib lēti visu nopirkt kā 90. gadu viesuļvētras gados, lai pēc tam ekonomiski nožņaugtu Krieviju.

K. Borovojs- Neko nevajag. Es nevienu neaģitēju, mūsdienu apstākļos šeit nav iespējams, neiespējami investēt. Ar šo pašreizējo korupcijas līmeni...

S. Korzuns– Vai bizness ir absolūti vienaldzīgs? Peļņas likme - tas arī viss. Mums ir 30 sekundes līdz programmas beigām.

K. Borovojs- Jā, biznesam ir vienalga, jums ir taisnība. Reāls bizness - un tas ir iemesls, kāpēc es, tā teikt, attālinājos no lielā biznesa, tas ir, es vienkārši atbrīvojos no lielo uzņēmumu akcijām - bizness - joprojām ir jābūt ciniķim, ir jāpelna. Ja jūs nepelnat naudu, jūs neesat bizness, kas nozīmē, ka jūs darāt kaut ko citu, darāt kaut ko citu.

S. Korzuns- Romantiķis, nevis ciniķis Konstantīns Borovojs bija programmas “No Fools” viesis. Paldies, un prieks visiem!

K. Borovojs- Paldies!

) - Krievijas uzņēmējs un politiķis, Valsts domes 2. sasaukuma deputāts (1995-2000), bijušais Ekonomiskās brīvības partijas priekšsēdētājs (1992-2003), politiskās partijas “Rietumu izvēle” priekšsēdētājs (kopš 17. 2013).)

Biogrāfija

Dzimis 1948. gada 30. jūnijā Maskavā, nelaiķis, jaunākais bērns matemātikas profesora Natana Efimoviča Borovoja (1909-1981) un Žeļeznodorožnijas rajona partijas komitejas īpašās nodaļas vadītājas Jeļenas Konstantinovnas Borovojas (dzimusi Andrianova, 1912) ģimenē. -1993).

1965. gadā absolvējis speciālo matemātikas skolu. 1967. gadā viņš apprecējās un piedzima viņa pirmā meita. Laulība tomēr beidzās ar šķiršanos. 1972. gadā viņš satika savu otro sievu Tamāru Vladimirovnu.

No 1989. līdz 1993. gadam kā eksperts un vadītājs piedalījies jaunu uzņēmumu veidošanā mūsdienu ekonomikai: biržu, banku, investīciju kompāniju, televīzijas kompāniju, ziņu aģentūru un citu uzņēmumu veidošanā. Viņš ir vislabāk pazīstams kā pirmās un lielākās Krievijas biržas prezidents. Tajā pašā laikā viņš neveidoja personiskus vai privātus uzņēmumus.

1996. gada 21. aprīlī telefonsarunas laikā starp Borovoju un pašpasludinātās Čečenijas Republikas Ičkerijas pirmo prezidentu Džoharu Dudajevu Krievijas specdienesti veica operāciju, kuras rezultātā Dudajevu nogalināja palaista raķete. no lidmašīnas.

Līdz 1999. gada decembrim viņš bija Krievijas Federācijas Valsts domes otrā sasaukuma deputāts (ievēlēts 1995. gada 17. decembrī Tušinskas vienmandāta vēlēšanu apgabalā (Maskava)) un Valsts domes Budžeta komitejas loceklis, Nodokļi, bankas un finanses.

2010. gada pavasarī viņš parakstīja Krievijas opozīcijas aicinājumu "Putinam ir jāatstāj". Kopā ar Valēriju Novodvorsku viņš veidoja videoklipus, kurus publicēja “



Jaunums vietnē

>

Populārākais