Domov Dětská stomatologie Nástroje pro zjišťování účinnosti kontextové reklamy. Efektivita kontextové reklamy

Nástroje pro zjišťování účinnosti kontextové reklamy. Efektivita kontextové reklamy

26.04.2018 Doba čtení: 8 minut

V prvních článcích našeho seriálu o kontextové reklamě jsme odhalili základní pojmy CI a zjistili, jak funguje: to jsou prvotní informace, minimální základy, které jsou nutné k podání víceméně obecného obrazu. Dnešní třetí článek jde do trochu užší specializace: řekneme vám, jak provést analýzu kontextová reklama.

Analýza efektivity kontextové reklamy: jaké nástroje použít

Yandex a Google vyvinuly speciální analytické mechanismy pro své systémy – Yandex.Metrica a Google Analytics. Jedná se o speciální nástroje, díky kterým může majitel účtu porozumět tomu, co se na webu děje poté, co uživatel kliknul na reklamu (používají se i stejné analytické systémy). Mají systémové a funkční rozdíly, ale bez ohledu na to, který vyhledávač používáte k propagaci svých kampaní, musíte umět nastavit cíle.

Začněme recenzi s cíli Yandex.Metrica. Tento analytický nástroj Metrica bere v úvahu všechny návštěvy webu – a bez ohledu na to, odkud uživatel přišel, ale díky integraci s Direct můžete dostávat informace o Kyrgyzské republice. Aby to bylo správné, musíte si stanovit cíle. Cíl je konkrétní akce uživatele, která se očekává v reakci na reklamu.

Příklad vytváření cílů v Yandex.Metrica

Cíle je potřeba nastavit hned, protože budou sloužit ke generování zprávy o práci na CD a umožňují sledovat akce návštěvníků. Například:

  • nastavit cíl „Počet zobrazení“ - sledujeme a vidíme v přehledu počet návštěv, během kterých byly zobrazeny určité stránky;
  • nastavit cíl „Návštěvy stránky“ - sledujeme, zda byla navštívena stránka nebo několik stránek webu, zda bylo kliknuto na externí odkaz, zda bylo kliknuto na tlačítko e-mailu a byl stažen soubor;
  • stanovili jsme cíl „Událost JavaScriptu“ - sledujeme téměř jakékoli libovolné události na webu, které nemění adresu stránky: kliknutí na tlačítko, vyplnění formuláře, čas, který uživatel stráví na stránce;
  • Nastavíme „složený cíl“ – sledujeme všechny výše uvedené.

Další informace o nastavení cílů v Direct najdete v Yandex.Help.

Po instalaci počítadla metrik na stránku, pro kterou jsou potřebná data, začne sběr dat pro cíle a vygeneruje se zpráva.

Co se můžete ze zprávy dozvědět?

  • Jaké kampaně, reklamy, klíčová slova a fráze používají uživatelé vyhledávání k nalezení a návštěvě vašeho webu a také v jakém regionu se tito uživatelé nacházejí a z jaké reklamní platformy přišli na váš zdroj.
  • Kdo je vaše publikum: pohlaví, věk, zájmy, preference jsou analyzovány pomocí technologie Crypt.
  • Dosáhla kampaň svých cílů – chovali se uživatelé tak, jak jste očekávali: klikali na odkazy, vyplňovali formuláře, stahovali soubory, navštívili požadovaný počet stránek webu, registrovali se nebo se přihlásili k odběru newsletteru atd.
  • Pokud jste vlastníkem internetového obchodu, můžete pomocí Metrica přijímat podrobnosti o objednávkách, které byly zadány na vašem webu, a také údaje o tom, jaký zisk jednotlivé objednávky přinesly a odkud pocházely objednávky s nejvyšší cenovkou.
  • Přímo v rozhraní Metrica můžete odhadnout, kolik se utratilo za reklamu, co průměrná cena konverze, jaká je průměrná nebo celková cena za proklik pro region, požadavek nebo web.
  • Pomocí služby „Cílené volání“ můžete porovnat, jak efektivně fungují různé propagační kanály: vy jako majitel účtu obdržíte speciální telefonní čísla, propojíte je s různými zdroji, poté se automaticky zobrazí číslo na webu a na virtuální vizitce. nahrazeno podle zdroje - tímto způsobem zjistíte, z jakého kanálu hovor přišel.

Jak vypadá zpráva Yandex.Direct z Metricy?

Stejně jako v Metrici dostáváte zprávu o působení Kyrgyzské republiky v Google AdWords:

Jak vypadá přehled CI z Google Analytics?

Nastavení elektronického obchodování z Google Analytics je obtížnější a má rozsáhlejší výsledky než Metrica.

Existují dva typy nastavení: standardní (jako v Metrici) a pokročilé – nejzajímavější a bohaté na širokou škálu užitečných dat. Pokud nastavením standardní možnosti zjistíme informace o objednávkách a kolik stojí, pak nám rozšířená možnost poskytne informace o různých akcích uživatelů s produkty, například:

  • klikání na produktové karty v katalogu a vyhledávání;
  • manipulace s položkami v košíku (například přidávání nebo mazání);
  • podrobná recenze zadávání objednávky a podobně.

Na konci období obdržíte dva přehledy: „Recenze elektronického obchodu“ a „Výkon produktu“. Tyto zahrnují:

  • informace o příjmu produktu, konverzních poměrech (více o nich níže);
  • průměrný počet položek na transakci;
  • průměrná hodnota objednávky;
  • informace o vrácení peněz;
  • náklady na zboží, které zákazníkům umožňují vložit zboží do košíku a provést objednávku a další.

Proč je tento typ elektronického obchodu užitečný pro internetové obchody? Protože v podstatě je zobecněné charakteristiky spotřebitelské chování, které pomáhá určit nejen budoucí strategii internetového obchodu, ale také pochopit, do čeho investovat a do čeho ne; co přinese zisk a co ne. Nejde jen o údaje o tom, kolik se prodalo a kolik se vydělalo, jedná se o ukazatele kvality, které vám umožní identifikovat chyby v práci a ušetřit skutečné peníze.

KPI kontextové reklamy

KPI (z angl. key performance parameters) – klíčové ukazatele výkonnosti Kyrgyzské republiky. To jsou vlastnosti, které umožňují pochopit, jak ziskové je CD pro podnikání a jak ekonomicky oprávněný je rozpočet vynaložený na tento kanál.

Neexistují žádné šablony pro KPI a nelze říci, jaká by měla být úroveň jednotlivých ukazatelů a jaká kombinace bude 100% win-win. Analýza těchto ukazatelů však pomáhá identifikovat problémy a přesměrovat kampaň ziskovým směrem.

Pokud jsou nakonfigurována obchodní data, lze ROI vidět v Google Analytics v přehledu „Analýza výdajů“, v části „Zdroj návštěvnosti“, ve sloupci „Návratnost investic do reklamy“.

Řízení kontextové reklamy vyžaduje nejen analytické, ale i kreativní schopnosti. Důležité je nejen správně analyzovat data z reportů a skládat relevantní reklamní texty – je potřeba vytvářet reklamní kampaně, které jsou zajímavé a atraktivní pro uživatele. Nastavení kontextové reklamy na této úrovni si u nás můžete objednat, napsat nebo zavolat!

Život moderní muž neodmyslitelně spjato s internetem. Reklama, stejně jako jiné oblasti činnosti, se tiše, ale sebevědomě přesouvá na World Wide Web.

Snad každý uživatel internetu alespoň vzdáleně slyšel o kontextové reklamě. Jedná se o silný a účinný nástroj pro podporu podnikání – ať už jde o webové stránky, služby nebo produkty. Než se však podrobně zamyslíme nad vlastnostmi kontextové reklamy, odhalíme její výhody a nevýhody a zjistíme, jaké problémy řeší, je nutné tento pojem definovat.

Kontextová reklama je velmi oblíbená a rozšířená. Vzhledem k její všestrannosti a multifunkčnosti neexistuje žádná kanonická jasná definice toho, co je kontextová reklama. Má tři charakteristické rysy:

  • Zdrojem pro umístění reklamy jsou stránky vyhledávačů. Odpovídají tématu a obsahu této stránky. To znamená, že pokud uživatel zadá dotaz do vyhledávacího pole „Telefon Linovo“, na prvních pozicích výsledků vyhledávání obdrží odkazy na společnosti inzerující telefony Lenovo.
  • Kontextovou reklamu využívají jak majitelé malých podniků, tak největší korporace.
  • V kontextové reklamě jsou náklady zákazníka. To znamená, že prostřednictvím kontextové reklamy můžete nakupovat své zákazníky za cenu, kterou je inzerent ochoten zaplatit.

Internetová reklama – kontextová a SEO optimalizace

Podle statistik se při vyhledávání informací na internetu pouze 25 % uživatelů přesune na další stránku, pokud na první najdou potřebné informace. Majitelé firem proto chtějí, aby jejich webové stránky byly ve výsledcích vyhledávání na prvním místě. Tento problém řeší SEO optimalizace a kontextová reklama. Hlavním rozdílem mezi těmito nástroji je časové období pro dosažení cílů.

SEO optimalizace je soubor technik zaměřených na propagaci konkrétního zdroje na internetu. Za tímto účelem se nakonfigurují parametry a obsah se upraví tak, aby co nejlépe odpovídal klíčovým dotazům. Optimalizace se provádí jak v rámci webu, tak práce na externích zdrojích - registrace do adresářů, výměna odkazů. Požadovaného účinku můžete dosáhnout pouze v dlouhodobém horizontu. První výsledky z kontextové reklamy jsou patrné během několika dní.

Kdy a pro jaké účely se kontextová reklama používá?

  • Potřebujete rychlé výsledky. Neexistuje způsob, jak čekat na propagaci webu pomocí optimalizace.
  • Reklamní kampaň má omezený rozpočet. Potřebujeme transparentní vyúčtování financí, ze kterého vidíme, jak jsou vynaloženy. Funkce tohoto typu reklamy vám umožňují platit za proklik (přechod na zdroj), nikoli za zobrazení reklamy. Nastavení zároveň umožňuje určit maximální náklady na potenciálního klienta (zobrazení webu).
  • Potřebujeme reklamu, kterou lze během kampaně měnit, upravovat a spravovat v každé fázi. Možnosti přizpůsobení vám umožňují sledovat přechody z reklamy, nastavit cenu kliknutí, rozdělit rozpočet na den, týden, čtvrtletí a vybrat cílové publikum. Kdykoli můžete změnit parametry, zastavit reklamní kampaň a vrátit se k tomuto problému později.

Efektivita, transparentnost a rychlé získání zákazníků – k tomu slouží kontextová reklama. Pokud je krátkodobě potřeba růst tržeb a noví zákazníci, pokud produkt odpovídá vyhledávacím dotazům, ale není čas čekat na výsledky SEO propagace, je kontextová reklama tím nástrojem, který bude v této fázi účinný.

Typy kontextové reklamy

Existuje reklama vyhledávací, tematická, mediální, cílená (cílení) kontextová.

  • Vyhledávač se zobrazí po zadání dotazu. Umístění inzerátů je buď napravo od výsledků vyhledávání, nebo nahoře, zabírající první 2-3 řádky.


v síti Yandex:

Kontextová reklama ve vyhledávání je efektivní – pro uživatele je nenápadná, dostává pouze informace, které hledal; Vzhledem k vysoké návštěvnosti vyhledávačů reklamu denně vidí značné množství lidí.

  • Tématická reklama

Reklamy jsou umístěny na zdrojích podobného tématu. Mohou to být webové stránky, blogy, adresáře. Hlavním požadavkem na zdroj je vysoká návštěvnost. Platba je v tomto případě rozdělena mezi vyhledávač a vlastníka stránky, na které je reklama vysílána.

Tematická kontextová reklama vypadá takto:

– vyniká svým jasem, upoutá pozornost. Kombinuje vlastnosti dvou typů kontextové reklamy – vyhledávací a tematické. Může být umístěn jak na vyhledávacích stránkách, tak na partnerských zdrojích. Tyto bannerové reklamy jsou relativně novým nástrojem a tvoří zatím jen desetinu veškeré kontextové reklamy na internetu.

Příklad takové reklamy:

  • Osobní cílení v kontextové reklamě je cílení na určitou skupinu uživatelů. Může se jednat o výběr podle města, věku, pohlaví. Taková nastavení se používají ke zvýšení efektivity reklamy tak, aby ji vidělo úzké cílové publikum – konkrétní geografická poloha, zájmy, aktivity nebo životní styl. Existuje behaviorální cílení. S tímto nastavením uživatel uvidí na stránce vysílání reklam na chladničky učební pomůcky, pokud jeho chování odpovídá výběru – tedy nedávno hledal informace o domácích spotřebičích.

Pozitivní a negativní aspekty kontextu

Každý kompetentní vůdce chápe, že při rozhodování je třeba vzít v úvahu výhody a nevýhody zvažovaného problému.

  • Splnění požadavků uživatele. Kontextová reklama je jednou z mála oblastí, která nedráždí, ale vychází vstříc zájmům potenciálních klientů. Pokud uživatel hledá televizor West, zobrazí se mu reklama společnosti, která toto zařízení prodává, což se mu bude hodit při výběru a nákupu vhodného modelu.
  • Rychle dosáhněte výsledků. Všechny fáze reklamní kampaň– vytvořte inzerát a odešlete jej ke kontrole moderátorovi, počkejte na odpověď, dobijte si účet, nebude to trvat déle než několik dní. Spuštění reklamy (se správným nastavením), které vám umožní přijímat hovory a přijímat objednávky již po několika hodinách.
  • Práce pro cílové publikum. Tím, že kontext reaguje na dotazy uživatelů, zajistíte, že vaše reklama bude jasně cílit.
  • Nízký minimální startovací práh. Malé množství 300–400 rublů umožní podnikům různých úrovní provádět reklamní kampaň. Kontextovou reklamu lze využít jak jako samostatný nástroj, tak v kombinaci s dalšími reklamními aktivitami.
  • Flexibilita a transparentnost platebního systému. Kdykoli můžete buď doplnit reklamní prostředky sledováním a změnou nastavení, nebo kampaň pozastavit bez jakýchkoli sankcí. Možnost platit nikoli za čas strávený na webu, ale za proklik konkrétního uživatele je velkou výhodou tohoto typu reklamy.
  • Velká návštěvnost. Dnes je internet v životě moderního člověka tak žádaný, že možná neexistuje žádná cílová skupina, kterou nelze najít na World Wide Web.
  • Schopnost používat kontextovou reklamu bez webové stránky. Reklamní platformy vám umožňují vytvářet přechodové stránky s kontaktními údaji, provozní dobou a informacemi o prodejci.
  • Různé nástroje reklamní sítě, které umožňují měřit efektivitu kontextové reklamy. Na vyhledávacích platformách je k dispozici služba pro zpracování statistických dat. Hlášení o akcích uživatele se zobrazí do 10 minut. Díky těmto nástrojům může inzerent posoudit míru souladu zdroje s požadavky, sledovat nejefektivnější fráze a požadavky a vyhodnocovat návštěvnost webu v čase. Se statistickými údaji můžete provádět změny, plánovat náklady a zvýšit dopad aktuální reklamní kampaně.
  • Efekt reklamy přetrvává po celou dobu kampaně. Jakmile jsou prostředky na reklamu utraceny, návštěvnost zaujme svou předchozí pozici dlouhé hraní při SEO optimalizaci.
  • Nebezpečí nesouladu mezi návratností vynaložených peněz. Nesprávné nastavení může vést k tomu, že náklady na přilákání jednoho klienta budou nadsazené. Měl by být výrazně nižší než průměrný zisk obdržený od jednoho kupujícího.
  • Neschopnost použití v určitých oblastech činnosti. Zákaz reklamy na internetu na určité produkty, specifičnost vyhledávání některých produktů výhradně offline, činí kontextovou reklamu pro takové kampaně neúčinnou.

Příprava na reklamní kampaň

Vedení online reklamní kampaně pomocí kontextu není jednoduchý proces, jak by se na první pohled mohlo zdát. Mnoho jemností a nuancí, složitost správného nastavení parametrů vás může donutit opustit kontextovou reklamu nebo negovat výsledky kampaně.

Nejprve je potřeba kriticky zhodnotit stránky resp informační zdroj, kterou potenciální klient získá z inzerátu. Je naplněn dostatečně prostornými, dostupnými a kvalitními informacemi? Bude plně reagovat na vyhledávací dotazy? Informace na stránce, na kterou uživatel přejde, by měly být nenápadné, dostupné a užitečné. V opačném případě po kliknutí na stránku a nenalezení hledaného produktu bude návštěvník hledat jiný web.

O tyto záležitosti se postará reklamní agentura správné nastavení, aktivace účtu, výpočet požadovaných investic a posouzení jejich efektivity. Zároveň by rozpočet na reklamu měl obsahovat nákladovou položku na agenturní provizi.

Reklamní agregátory– jedná se o automatizované systémy pro správu kontextové reklamy. S jejich pomocí zvládnete kampaň i bez Speciální vzdělání. Velmi důležitým pozitivním bodem při používání agregátorů je možnost kontaktovat technickou podporu v případě dotazů nebo potíží.

Reklamní kampaň Udělej si sám- jedná se o poměrně riskantní krok, pokud v této oblasti chybí znalosti a zkušenosti. Pouze mnoho návodů a rad na fórech vám může pomoci správně nastavit nastavení při samostatném zveřejňování na hlavních reklamních platformách Yandex.Direct a Google AdWords.

Chcete-li si vybrat, kam umístit kontextovou reklamu a na kterou platformu je výhodnější umístit váš produkt, zvažte vlastnosti každého z nich z pohledu inzerenta, který není directolog (specialista na kontextovou reklamu):

  • Účast

Yandex je sebevědomým lídrem ve vyhledávacích dotazech a představuje asi 60 % provozu. To znamená, že na tomto webu hledají více informací, cena za proklik a tedy i náklady na kontextovou reklamu jsou zde mnohem vyšší.

  • Snadnost použití

Yandex není příliš pohodlný, ale nastavení je jednodušší a přehlednější.

Rozhraní druhé platformy je velmi pohodlné, ale je složitější na pochopení. Proto je pro „figuríny“ bezpečnější zvolit jednoduchý systém.

  • Soutěž

V prostředí Google AdWords je menší konkurence, jsou zde volné výklenky, což dává tomuto webu výhodu.

  • Velikost inzerátu

Google nabízí až 25 znaků pro záhlaví a 70 pro reklamu.

Na Yandex.Direct – 33 a 75 znaků. Podmínky na tomto webu jsou lepší. Kromě toho musí být reklama v Google AdWords rozdělena do dvou řádků po 35 znacích. To je velmi nepohodlné, zvláště když text obsahuje dlouhá slova.

  • Test reklam a statistiky

Způsobit velké potíže při odesílání na Yandex.Direct, na vysoká úroveň v Google AdWords.

  • Náklady na reklamu

Yandex.Direct - cena za kliknutí od 30 kopecks, povinná částka, za kterou můžete začít inzerovat od 300 rublů, se všemi prostředky jdoucími na váš účet, slevy a bonusy jsou k dispozici pro zkušenost s umístěním 1 rok nebo déle.

Google AdWords – minimální cena klikněte 27 kopecks, počáteční částka 400 rublů, z nichž pouze 50% jde na účet, existuje systém slev a akcí, které jsou k dispozici začátečníkům a umožňují ušetřit až 70%.

Po zvážení všech výhod a nevýhod obou platforem můžeme vyvodit následující závěry:

Platforma Google AdWords se méně podílí na návštěvnosti z vyhledávání, ale má atraktivní úroveň konkurence, která vám umožňuje výrazně ušetřit peníze za reklamní kampaň. Uživatelsky přívětivé rozhraní, je možné umístit videa a grafiku, používat Youtube kanál. Vzhledem ke složitosti nastavení je vhodnější pro provozování reklamních kampaní pod vedením specialisty v oblasti kontextové reklamy.

Yandex.Direct je lídrem ve vyhledávacích dotazech, existuje velký výběr vysoce kvalitních partnerských zdrojů, díky čemuž je tato platforma slibná pro inzerenty. Velká konkurence vede k vysokým nákladům na reklamu. Jednoduchost rozhraní umožňuje vést efektivní reklamní kampaň bez využití agenturních služeb.

Pravidla pro psaní dobré reklamy

Úkolem, který musí reklamní inzerát vyřešit, je upoutat pozornost potenciálního kupce. Nejprve musíte dodržovat pravidla pro psaní na Yandex.Direct a Google AdWords. To je množství v titulcích a reklamách, absence velká písmena a kontaktní údaje (telefony, E-mailem, adresy).

  • Vyhledávací dotazy by měly být v záhlaví inzerátů. Pokud například uživatel hledá na internetu, kde koupit kuchyňský robot, pak pravděpodobně nebude věnovat pozornost reklamě „Různá zařízení na objednávku“. Toto je příklad špatného titulku. Měli byste se zamyslet nad tím, jaké dotazy by měla reklama splňovat a na základě těchto dat ji postavit.
  • Je třeba se vyhnout dlouhým, květinovým výrazům. Reklamy by měly být jednoduché a srozumitelné. Uživatelé se bojí superlativních forem „nejlepší“, „nejspolehlivější“ a podobně. Ale zmiňování slev, akcí a bonusů je úspěšný reklamní nástroj.
  • Inzerent by si měl být vědom toho, že propagace některých produktů je na internetu zakázána. Proto, aby se zabránilo obtížné situace, je lepší poradit se s odborníkem na reklamu konkrétních produktů na World Wide Web.

Kolik stojí kontextová reklama?

Důležitá otázka, která znepokojuje inzerenta, který poprvé používá kontext k propagaci produktu, je, kolik bude stát efektivní reklamní kampaň? Podnikatelé si jsou dobře vědomi toho, že minimální náklady, stanovené reklamními službami na několik stovek rublů, přinesou viditelné výsledky s nízkou mírou pravděpodobnosti.

Kontextový rozpočet

  1. Předměty

Vytvoření efektivního reklamního rozpočtu tedy přímo závisí na specifikách směru: úroveň konkurence, frekvence žádostí o produkt a sezónnost. Čím vyšší je konkurence, tím výnosnější produkt v této oblasti, dražší proklik a vyšší náklady na reklamu.

  1. Umístění

Rozpočet na reklamu v velkoměsto se bude lišit od reklamy na střední nebo malé lokalita. Geografická složka bude ovlivněna dvěma faktory – konkurencí a intenzitou vyhledávání.

V malém městě, kde je penetrace internetu, a tedy i frekvence žádostí nízká, zvýšení rozpočtu nepřinese požadované výsledky. V tomto případě je potřeba maximálně využít všechny dostupné reklamní platformy a používat širší vyhledávací dotazy.

Ve velkém městě s vysokou návštěvností ve vyhledávání a konkurencí je naopak pro zvýšení efektivity nutné zúžit geografii reklamy.

  1. Účel reklamy

Problém rychlého růstu prodeje lze vyřešit zvýšením ceny za proklik pro nejtolerantnější cílové publikum. Zde dojde v krátké době ke zvýšení tržeb při rychlé spotřebě reklamních prostředků.

Chcete-li rozšířit cílové publikum, můžete snížit cenu za proklik, zvýšit zeměpisnou polohu reklamy a přilákat dříve nezajímavé kupující. S dosahováním stanovených cílů je třeba počítat v dlouhodobém horizontu;

  1. Doba trvání

S malým rozpočtem na reklamu nemá smysl uměle prodlužovat časové období. Nastavení limitu na několik kliknutí za den nebo týden nezvýší vaši efektivitu. Chcete-li ušetřit peníze za reklamu, je lepší zvolit méně nákladná klíčová slova.

Stanovení efektivity kontextové reklamy

Cílem každé reklamy je zvýšit prodej. Statistické nástroje na reklamních serverech umožňují vypočítat efektivitu. Tyto údaje o dokončených akcích na zdroji poskytují počítadla Yandex.Metrica a Google Analytics.

Velmi důležitým ukazatelem pro výpočet reklamního rozpočtu a hodnocení efektivity je konverzní poměr. Tento ukazatel poskytuje představu o tom, jaké procento návštěvníků provede nákup. Pojem prakticky znamená toto: konverzní poměr 20 % předpokládá, že ze 100 návštěvníků udělá objednávku 20 (každý pátý).

Pokud každý kupující přinese 200 rublů, s cenou za kliknutí 5 rublů, reklamní náklady na kupujícího budou 25 rublů.

Dalším důležitým ukazatelem je průměrná cena za proklik a počet dotazů v tématu zájmu. Údaje poskytované reklamními platformami nejsou vhodné pro výpočty. Toto je velmi obecná informace. Aby bylo možné určit rozpočet a vypočítat efektivitu, je lepší utratit peníze za testovací reklamní kampaň s minimálními náklady. Nejlepší možností jsou 2-3 inzeráty s výběrem klíčová slova každému ve výši 5-10. Fráze nejsou příliš vágní, ale také bez přísné jasnosti, do 3 slov. Cílení testu je stejné jako u reklamní kampaně. Doba trvání 5-10 dní. Průměrné náklady na takový test budou stát 2-4 tisíce rublů.

Líbil se vám článek? Sdílejte s přáteli na sociálních sítích. sítě:

V tomto článku chceme hovořit o tom, jak správně analyzovat efektivitu kontextové reklamy. Kontext funguje, reklama běží, grafy statistik neúprosně stoupají a vy v hlavě slavíte své vítězství, ale vše končí, když zákazník zavolá a řekne, že všechno je prostě hrozné a už s vámi nechce spolupracovat . Jak se této situaci vyhnout? Trpělivost, můj mladý příteli! Nyní budete vědět vše.

Dalším důležitým aspektem je, že kontextová reklama je příliš přeceňována a často se mohou skrývat problémy mimo ni: irelevantní produkt, web, který nekonvertuje návštěvnost, špatné zpracování aplikací a tak dále. Proto, i když analýza efektivity kontextu ve všech ohledech ukázala selhání, před vyvozením závěrů proveďte analýzu všech ostatních fází práce s klientem.

Kritéria pro hodnocení kontextové reklamy

Uvažujme rozumně. Jaká hodnotící kritéria se podle vás mohou a měla používat při sestavování zpráv a dalším plánování? Kontextová reklama má jako každý jiný typ reklamy specifický cíl – prodat. To je právě hlavní a hlavní kritérium při analýze efektivity kontextové reklamy. Ne CTR nebo konverze, ale počet nových zákazníků. Dopřejte si kosmické CTR a ohromující konverzi, ale to vše zmizí, pokud se ve sloupci nákupu tvrdohlavě objeví nula.

Důležitost metrik výkonu online reklamy v sestupném pořadí:

  • Čistý zisk;
  • počet uzavřených smluv;
  • počet přihlášek (potenciálních zákazníků) a přijatých výzev;
  • od návštěvníka k aplikaci;
  • průměrná cena za proklik a počet prokliků (návštěvnost);
  • počet klíčových slov v reklamní kampani.

Udělejte si tabulku, zadejte tam výše uvedené body a zadejte hodnotu pro každý ukazatel. Navíc je potřeba hodnotit efektivitu nikoli jednotlivých platforem (například nebo), ale jednotlivých kampaní, reklamních sestav a dokonce i jednotlivých reklam.

Při sestavování propagační strategie se okamžitě nastavte konkrétní cíl, buď je to počet aplikací z webu, nebo ještě lépe prodej. A sdělte zákazníkovi svůj plán a cíle. Může totiž nastat i opačná situace, kdy vše funguje tím nejlepším způsobem. Na stránku proudí návštěvnost, převádí se, neustále přicházejí objednávky, prodávají se produkty, ale zároveň zákazník zůstává nespokojený, protože mu na nějakém školení vnukli, že konverze nemá být nižší než 4 %, a například vaše je 2,5 %, ale zároveň levná návštěvnost a stále nízké náklady na potenciální zákazníky.

Jak vypočítat klíčové ukazatele?

Ale abyste měli ta čísla a o čem mluvit, musíte nejprve zavést výkonnostní metriky a začít je sledovat.

Cílové akce:

1. Webová analytika a konverze. A . Může to být přihlášení k odběru, stažení materiálu, návštěva určité stránky nebo provedení cílené akce na webu.

2. Telefonní hovory. Pro každý reklamní zdroj je lepší používat samostatné telefonní číslo, abyste pak mohli určit, co funguje efektivně a dává nejlepší kvalitativní a kvantitativní ukazatele. Můžete také použít .

3. Offline. Pokud jsou mechanismy podnikání ve vašem okolí uspořádány tak, že klient najde informace na webu, nevolá, ale rovnou přijde do prodejny nakoupit a ani prodejce se ne vždy ptá, odkud kupující přišel, pak je rozumné používat propagační kódy, které opravňují k nákupu se slevou.

1. CTR. Nejjednodušší ukazatel. Vezmeme počet kliknutí a vydělíme počtem zobrazení reklamy. S dobrými ukazateli CTR se cena za proklik sníží a reklamy se budou zobrazovat častěji a častěji.

2. Konverze. Vše je zde také bolestně známé - počet přístupů z webu se musí vydělit počtem návštěvníků za určité časové období. Pro zvýšení tohoto ukazatele je nutné, aby vstupní stránka obsahoval stejné informace, jaké byly napsány v inzerátu. Pokud v kontextové reklamě napíšete, že váš produkt stojí 1 000 rublů a při vstupu na stránku uživatel uvidí číslo 3krát vyšší, bude mít konverze tendenci k nule.

3. Náklady zákazníka. Analogicky k předchozímu bodu teprve nyní vydělíme veškeré náklady na provoz počtem nových klientů.

4. Čistá klasika ekonomie. ROI = (výnosy – náklady)/investice * 100 % nebo čistý zisk/investice * 100 %. těch. Kolik se vám peníze, které investujete do reklamy, vrátí?

Příklad analýzy efektivity kontextové reklamy

Dáno. Stavební firma "My Home". Měsíční náklady na reklamu: Yandex Direct - 20 000 rublů, Google AdWords - 22 000 rublů. Plus 10 000 za doprovod. Doba propagace je 3 měsíce.

Tím pádem celkové náklady za 3 měsíce= 20000*3 + 22000*3 + 10000*3 = 156 000 rublů.

Během této doby společnost My Home uzavřela 9 smluv v celkové hodnotě 21 milionů rublů a plánovaný čistý zisk 3 150 000 rublů.

ROI= 3 150 000 / 156 000 * 100 % ~ 2019 %. To znamená, že za každý investovaný rubl společnost vydělá v průměru 2 019 rublů. Tak vysoká míra ziskovosti je způsobena vysokými maržemi stavebního podnikání. V jiných oblastech je dosažení takové ROI mnohem obtížnější.

Pomocí těchto znalostí můžete zvýšit efektivitu jakékoli reklamní kampaně. Hlavní je brát kontext zcela vážně. Hodně štěstí!

Moderní propagace webových stránek je nemožná bez řádné kontextové reklamy. Kontextová reklama na internetu se stává efektivním prvkem práce SEO specialistů, kteří zaručují růst obliby stránek a jejich vnímání vyhledávači. Kontextová reklama je v podstatě textová placená reklama, která se zobrazuje, když jsou do vyhledávání zadány určité dotazy.

Takovým nástrojem se stává nejlepší možnost pro komerční stránky, jejichž úspěch závisí na cílených návštěvnících. Pokud jsou přední pozice ve výsledcích vyhledávání z různých důvodů nedostupné, stává se kontextová reklama tím správným řešením problému.

Kontextová reklama na internetu

Řízení kontextové reklamy a hodnocení její účinnosti

Pro vyhodnocení efektivity stačí použít nástroje pro měření ukazatelů jako CTR (proklikovost), počet prokliků, průměrná cena za proklik a další. Kromě toho musíte vyhodnotit efektivitu chování návštěvníků na propagované stránce. Nejen potenciální klient klikl reklama na vaše stránky, je nutné, aby provedl nákup.

Kontextová reklama funguje, funguje měsíc, funguje dva. Ale nevoní to velkými penězi. A před vámi se objeví statný kámen a na něm nápis: „Pokud optimalizujete svou reklamu, získáte velké (nebo možná malé) příjmy.“ Pokud zvýšíte rozpočet na reklamu, zvýší se příjmy a zisk přijde tak, jak Bůh pošle.“

Můžete házet losy, důvěřovat své intuici nebo psát do „Battle of Psychics“. Více věřím analýze a číslům. Řeknu vám svá šamanská tajemství, jak „cítit“ účinnost kontextové reklamy.

Jak měřit efektivitu kontextové reklamy

Klíčovým ukazatelem pro všechny reklamní kanály jsou náklady na nákup neboli CPO (Cost Per Order). Pro výpočet pořizovací ceny je potřeba vydělit pořizovací náklady počtem zaplacených objednávek. CPO lze vypočítat pro celý web nebo pro každý kanál zvlášť.

Čím nižší je nákupní cena, tím efektivnější je výkon kanálu, kampaně nebo reklamní sestavy.

Aby se počet přijatých aplikací z každého kanálu nemusel určovat podle kávové sedliny, doporučuji si nastavit cíle v Yandex.Metrica a Google Analytics předem, alespoň několik týdnů předem.

A abyste pochopili, kolik těsta vyplatit, abyste získali jednu objednávku, musíte si spočítat, kolik peněz to v průměru přinese podnikání.

Musíme vzít v úvahu průměrný účet, marži a kolik procent z příjmu jsme ochotni vydat na přilákání nových klientů, aby nám ještě zbyly peníze na auto pro syna a byt pro milenku.

Lepší je samozřejmě používat průměrný LTV (Lifetime Value je zisk, který dostáváme od jednoho klienta za celou dobu spolupráce s ním). Ale takové statistiky se sbírají léta a nejsou vždy dostupné.

Leno, ničemu jsem nerozuměl, vysvětli to pořádně!

Aby to bylo jasnější, vysvětlím na příkladu starých obchodních ukazatelů jednoho z našich klientů - agentury prodávající zájezdy do sanatorií na Kavkaze a Belokurikha. Konverzní poměr webu je v průměru 2,43 %, z jednoho prodeje agentura vydělala 7 060 rublů.

Stanovme si hranice naší chamtivosti – výkonnostní ukazatele kontextové reklamy, na které se zaměříme. Abyste se nezadlužili a nezadlužili, můžete utratit maximálně 100 % příjmů, které to teoreticky přinese do kampaně, abyste přilákali jednoho potenciálního zákazníka.

Ale musíte platit za telefonování, platit mzdy zaměstnancům a služby LeadMachine také nejsou zdarma. Ale majitel firmy chce vidět zisk: čím více, tím lépe. Když to vezmeme v úvahu, uvědomili jsme si, že sníme o tom, že utratíme asi 20 % zisku na přilákání, což je 1 412 rublů na prodej nebo 212 rublů na aplikaci (CPO® – očekávaná prodejní cena a CPL® – očekávaná hlavní cena).

V důsledku toho jsme určili intervaly, ve kterých chceme vidět klíčové ukazatele.

Očekávání a realita

Vypočítali jsme klíčové ukazatele: hodnotu, o kterou usilujeme, a horní limit, od kterého se musíte držet dál. Nyní rychle otevřete Yandex.Metrica a Google Analytics a spočítejte, čemu se rovná skutečné CPL.

V Yandex.Metrica lze počet aplikací pro všechny kanály zobrazit ve standardní zprávě „Zdroje, shrnutí“.

V tabulce, která se otevře, vyberte cíl a podívejte se, kolik aplikací přinesl každý kanál.

Kontextové náklady lze zobrazit v reklamních službách Yandex.Direct a Google AdWords. Náklady vydělíme počtem aplikací a získáme naše skutečné náklady na potenciálního zákazníka. Pak buď tančíme, nebo pláčeme.

Pokud vám hlavní cena vyhovuje, v honbě za ziskem jednoduše nalijte více peněz do svého reklamního rozpočtu. Ale po takových manipulacích se může CPL také zvýšit, takže musíte vždy držet prst na tepu.

Pokud je klient příliš drahý

Není-li hlavní cena uspokojivá, nebo, což je ještě horší, je vyšší než maximální přípustná hodnota, efektivita kontextové reklamy zůstává nedostatečná. Musíme tedy kopat hlouběji.

Je lepší zobrazit statistiky na Yandex.Direct v Metrici. Znovu otevřete standardní přehledy, ve zdrojích vyberte „Přímý, souhrn“ a uveďte požadovaný cíl.

Nyní znáte počet aplikací pro každou kampaň. Výdaje lze zobrazit v přehledu „Přímé výdaje“, pokud jste správně nakonfigurovali integraci obou služeb, nebo v „Yandex.Direct“.

Statistiky Google AdWords o počtu aplikací a nákladech lze nejlépe zobrazit v Google Analytics. Chcete-li to provést, vyberte „Zdroje návštěvnosti“ – „AdWords“ – „Kampaně“. Tyto dvě služby musí být nejprve vzájemně synchronizovány.

Kampaně, kde vám cena aplikace nevyhovuje, lze deaktivovat, zkontrolovat na chyby a optimalizovat.

Efektivita kontextové reklamy v kliknutích

Dalším ukazatelem, který pomůže určit efektivitu kontextové reklamy, je CPC neboli cena za proklik.

Vraťme se k našemu příkladu. V ideálním světě neutratíme za aplikaci více než 212 rublů. Konverze webu – 2,43 %. Tito. Přibližně každý 41. návštěvník webu odešle žádost. Nazvěme tento indikátor n, vypočítáme jej pomocí následujícího vzorce:

Pak CPC v ideálním světě nepřesahuje 212 / 41 = 5 rublů 17 kopejek. Tuto hodnotu lze nastavit v Direct a AdWords jako maximální cena klika. Impresí a přechodů ale bude málo, proto je lepší tento parametr postupně zvyšovat, dokud nedosáhnete požadované návštěvnosti.

Při zvyšování maximální ceny za proklik pamatujte, že existuje hranice, za kterou vás může čekat zmar a chudoba. Je snadné vypočítat:

Efektivita kontextové reklamy v ROI

Díky komplexním analytickým službám jsou všechny tyto výpočty jednoduché a automatizované. Rozumíte nákladům každého kanálu a vidíte výnosy, vidíte návratnost investic.

Pokud není možné takovou službu využít, jednoduše kontrolujte náklady a ceny aplikací pro každý kanál a porovnejte je s příjmy. Snažil jsem se co nejjednodušeji vysvětlit, jak se to dělá.

Ale buďte připraveni, že optimalizace reklamy bez zohlednění ROI pro každý kanál může mít opačný účinek. V našem příkladu náklady na aplikaci od Yandex.Direct převyšují CPLo o 14 % a na aplikaci z Google AdWords o 52 %. Návratnost investic AdWords je však vyšší: z tohoto kanálu jsme získali větší zisk za 22 aplikací než za 23 z Yandex.Direct. Tak to jde.



Novinka na webu

>

Nejoblíbenější