Dom Stomatologia dziecięca Narzędzia określania skuteczności reklamy kontekstowej. Skuteczność reklamy kontekstowej

Narzędzia określania skuteczności reklamy kontekstowej. Skuteczność reklamy kontekstowej

26.04.2018 Czas czytania: 8 minut

W pierwszych artykułach naszego cyklu o reklamie kontekstowej przybliżyliśmy podstawowe pojęcia CI i dowiedzieliśmy się, jak to działa: to wstępne informacje, minimum podstaw, które są niezbędne do przedstawienia mniej lub bardziej ogólnego obrazu. Dzisiejszy trzeci artykuł idzie w nieco węższą specjalizację: podpowiemy Ci, jak przeprowadzić analizę reklama kontekstowa.

Analiza skuteczności reklamy kontekstowej: jakich narzędzi użyć

Yandex i Google opracowały specjalne mechanizmy analityczne dla swoich systemów - Yandex.Metrica i Google Analytics. Są to specjalne narzędzia, dzięki którym właściciel konta może zrozumieć, co dzieje się w serwisie po kliknięciu przez użytkownika w reklamę (stosowane są też te same systemy analityczne). Różnią się one systemowo i funkcjonalnie, ale niezależnie od tego, z której wyszukiwarki korzystasz do promowania swoich kampanii, musisz mieć możliwość wyznaczania celów.

Zacznijmy recenzję od celów Yandex.Metrica. To narzędzie analityczne Metrica uwzględnia wszystkie wizyty w serwisie – i to niezależnie od tego, skąd pochodzi użytkownik, ale dzięki integracji z Direct możesz otrzymywać informacje o Republice Kirgiskiej. Aby było to prawidłowe, musisz ustawić cele. Cel to określone działanie użytkownika, którego oczekuje się w odpowiedzi na reklamę.

Przykład tworzenia celów w Yandex.Metrica

Trzeba od razu wyznaczyć cele, bo posłużą one do wygenerowania raportu z pracy płyty i umożliwią śledzenie poczynań odwiedzających. Na przykład:

  • ustaw cel „Liczba wyświetleń” – śledzimy i widzimy w raporcie liczbę odwiedzin, podczas których oglądane były określone strony;
  • ustaw cel „Odwiedziny strony” – śledzimy, czy odwiedzono stronę lub kilka stron serwisu, czy kliknięto w link zewnętrzny, czy kliknięto przycisk e-mail i pobrano plik;
  • Za cel stawiamy „Zdarzenie JavaScript” – śledzimy niemal dowolne zdarzenia na stronie, które nie zmieniają adresu strony: kliknięcie przycisku, wypełnienie formularza, czas spędzony przez użytkownika na stronie;
  • Wyznaczamy „Cel złożony” – śledzimy wszystkie powyższe.

Więcej informacji na temat konfigurowania celów w Direct znajdziesz w Yandex.Help.

Po zainstalowaniu licznika Metryki na stronie, dla której potrzebne są dane, rozpocznie się zbieranie danych do celów i zostanie wygenerowany raport.

Czego możesz dowiedzieć się z raportu?

  • Z jakich kampanii, reklam, słów kluczowych i wyrażeń korzystają użytkownicy wyszukiwania, aby znaleźć i odwiedzić Twoją witrynę, a także w jakim regionie znajdują się ci użytkownicy i z jakiej platformy reklamowej trafili do Twoich zasobów.
  • Kim są Twoi odbiorcy: płeć, wiek, zainteresowania, preferencje są analizowane przy użyciu technologii Crypt.
  • Czy kampania osiągnęła swoje cele – czy użytkownicy zachowywali się tak, jak oczekiwałeś: kliknęli w linki, wypełnili formularze, pobrali pliki, odwiedzili wymaganą liczbę stron serwisu, zarejestrowali się lub zapisali do newslettera i tak dalej.
  • Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, to korzystając z Metrica możesz otrzymać Detale o zamówieniach, które zostały złożone na Twojej stronie, a także o tym, jaki zysk przyniosło każde zamówienie i skąd pochodziły zamówienia z najwyższą ceną.
  • Bezpośrednio w interfejsie Metrica możesz oszacować, ile wydano na reklamę, na co Średnia cena konwersji, jaki jest średni lub całkowity koszt kliknięcia dla regionu, żądania lub witryny.
  • Korzystając z usługi „Połączenie Ukierunkowane” możesz porównać skuteczność działania różnych kanałów promocji: Ty, jako właściciel konta, otrzymujesz specjalne numery telefonów, łączysz je z różnymi źródłami, wówczas numer na stronie internetowej i w wirtualnej wizytówce zostanie automatycznie wygenerowany zastąpiony według źródła - w ten sposób dowiesz się z jakiego kanału przyszło połączenie.

Jak wygląda raport Yandex.Direct z Metrica?

Podobnie jak w Metrica, otrzymasz raport z pracy Republiki Kirgiskiej w AdWords:

Jak wygląda raport CI z Google Analytics?

E-commerce z Google Analytics jest trudniejszy w konfiguracji i daje szersze wyniki niż Metrica.

Istnieją dwa rodzaje ustawień: standardowe (podobnie jak w Metrica) i zaawansowane - najciekawsze i bogate w szeroką gamę przydatnych danych. Jeśli ustawiając opcję standardową dowiemy się o zamówieniach i ich koszcie, to w opcji zaawansowanej dowiemy się o różnych działaniach użytkownika z towarami, np.:

  • klika karty produktów w katalogu i wyszukiwaniu;
  • manipulowanie pozycjami w koszyku (np. dodawanie lub usuwanie);
  • szczegółowa recenzja złożenie zamówienia i tak dalej.

Na koniec okresu otrzymasz dwa raporty: „Przegląd e-commerce” i „Wydajność produktu”. Obejmują one:

  • informacje o przychodach produktów, przelicznikach (więcej o nich poniżej);
  • średnia liczba pozycji na transakcję;
  • średnia wartość zamówienia;
  • informacje o zwrotach;
  • koszt towaru, który umożliwia klientom dodanie towaru do koszyka i złożenie zamówienia, i inne.

Dlaczego ten rodzaj e-commerce jest przydatny w sklepach internetowych? Bo to w zasadzie uogólnione cechy zachowań konsumentów, które pomagają określić nie tylko przyszłą strategię sklepu internetowego, ale także zrozumieć, w co inwestować, a w co nie; co przyniesie zysk, a co nie. To nie tylko dane o tym, ile sprzedano i ile zarobiono, to są wskaźniki jakości, które pozwalają zidentyfikować błędy w pracy i zaoszczędzić prawdziwe pieniądze.

KPI reklamy kontekstowej

KPI (z języka angielskiego kluczowe wskaźniki wydajności) – kluczowe wskaźniki wydajności Republiki Kirgiskiej. Są to cechy, które pozwalają zrozumieć, jak opłacalne jest CD dla biznesu i jak ekonomicznie uzasadnione jest wydawanie budżetu na ten kanał.

Nie ma szablonów dla KPI i nie da się powiedzieć, jaki poziom powinien mieć każdy wskaźnik i jaka kombinacja będzie w 100% korzystna dla obu stron. Analiza tych wskaźników pozwala jednak zidentyfikować problemy i przekierować kampanię w opłacalnym kierunku.

Jeśli skonfigurowane są dane handlowe, ROI można zobaczyć w Google Analytics w raporcie „Analiza wydatków”, sekcja „Źródło ruchu”, kolumna „Zwrot z inwestycji w reklamę”.

Zarządzanie reklamą kontekstową wymaga nie tylko zdolności analitycznych, ale także kreatywnych. Ważne jest nie tylko prawidłowe analizowanie danych z raportów i komponowanie odpowiednich tekstów reklam – trzeba tworzyć kampanie reklamowe, które będą ciekawe i atrakcyjne dla użytkowników. Możesz zamówić u nas ustawienie reklamy kontekstowej na tym poziomie, napisz lub zadzwoń!

Życie nowoczesny mężczyzna nierozerwalnie związany z Internetem. Reklama, podobnie jak inne obszary działalności, cicho, ale pewnie przenosi się do sieci WWW.

Być może każdy użytkownik Internetu choć trochę słyszał o reklamie kontekstowej. To mocne i skuteczne narzędzie do promocji firmy – czy to stron internetowych, usług czy produktów. Zanim jednak szczegółowo rozważymy cechy reklamy kontekstowej, ujawnimy jej zalety i wady oraz dowiemy się, jakie problemy rozwiązuje, konieczne jest zdefiniowanie tego terminu.

Reklama kontekstowa jest bardzo popularna i rozpowszechniona. Ze względu na jej uniwersalność i wielofunkcyjność nie ma kanonicznej, jasnej definicji tego, czym jest reklama kontekstowa. Posiada trzy charakterystyczne cechy:

  • Źródłem umieszczania reklam są strony wyszukiwarek. Odpowiadają one tematowi i zawartości tej strony. Oznacza to, że jeśli użytkownik wpisze zapytanie w pasku wyszukiwania „Telefon Linovo”, na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania otrzyma linki do firm reklamujących telefony Lenovo.
  • Z reklamy kontekstowej korzystają zarówno właściciele małych firm, jak i największe korporacje.
  • Reklama kontekstowa wiąże się z kosztami dla klienta. Oznacza to, że dzięki reklamie kontekstowej możesz kupić swoich klientów za cenę, jaką reklamodawca jest skłonny zapłacić.

Reklama internetowa – optymalizacja kontekstowa i SEO

Według statystyk, szukając informacji w Internecie, tylko 25% użytkowników przechodzi na następną stronę, jeśli na pierwszej znajdzie potrzebne informacje. Dlatego właściciele firm chcą, aby ich witryny internetowe zajmowały pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Problem ten rozwiązuje optymalizacja SEO i reklama kontekstowa. Główną różnicą pomiędzy tymi narzędziami jest czas osiągnięcia celów.

Optymalizacja SEO to zestaw technik mających na celu promocję określonego zasobu w Internecie. W tym celu konfiguruje się parametry i dopasowuje treść tak, aby jak najlepiej odpowiadała kluczowym zapytaniom. Optymalizacja odbywa się zarówno wewnątrz serwisu jak i prace na zasobach zewnętrznych - rejestracja w katalogach, wymiana linków. Pożądany efekt można uzyskać tylko w dłuższej perspektywie. Pierwsze rezultaty reklamy kontekstowej są zauważalne już po kilku dniach.

Kiedy i w jakim celu wykorzystywana jest reklama kontekstowa?

  • Potrzebujesz szybkich rezultatów. Nie ma co czekać na promocję strony internetowej za pomocą optymalizacji.
  • Kampania reklamowa ma ograniczony budżet. Potrzebujemy przejrzystej księgowości finansów, z której będziemy mogli zobaczyć, jak są wydawane. Cechy tego typu reklam pozwalają płacić za kliknięcie (przejście do zasobu), a nie za wyświetlenie reklamy. Jednocześnie ustawienia pozwalają określić maksymalny koszt w przeliczeniu na potencjalnego klienta (oglądanie strony internetowej).
  • Potrzebujemy reklamy, którą można zmieniać w trakcie kampanii, dostosowywać i zarządzać na każdym jej etapie. Opcje dostosowywania pozwalają monitorować przejścia od reklamy, ustalać koszt kliknięcia, rozkładać budżet na dzień, tydzień, kwartał i wybierać grupę docelową. W każdej chwili możesz zmienić parametry, zatrzymać kampanię reklamową i wrócić do tego zagadnienia później.

Efektywność, przejrzystość i szybkie pozyskiwanie klientów – po to właśnie jest reklama kontekstowa. Jeśli w krótkim okresie potrzebny jest wzrost sprzedaży i nowi klienci, jeśli produkt trafia w wyszukiwane hasła, ale nie ma czasu czekać na efekty promocji SEO, narzędziem, które na tym etapie będzie skuteczne, będzie reklama kontekstowa.

Rodzaje reklamy kontekstowej

Istnieją reklamy kontekstowe, tematyczne, medialne, ukierunkowane (targetingowe).

  • Wyszukiwarka wyświetla się po wpisaniu zapytania. Reklamy umieszczane są albo po prawej stronie wyników wyszukiwania, albo u góry, zajmując pierwsze 2-3 linie.


w sieci Yandex:

Reklama kontekstowa w wyszukiwarce jest skuteczna – jest dyskretna dla użytkownika, otrzymuje on tylko te informacje, których szukał; Ze względu na duży ruch w wyszukiwarkach, reklamę ogląda codziennie znaczna liczba osób.

  • Reklama tematyczna

Reklamy umieszczane są w zasobach o podobnej tematyce. Mogą to być strony internetowe, blogi, katalogi. Głównym wymaganiem dla zasobu jest duży ruch. Płatność w tym przypadku jest rozdzielana pomiędzy wyszukiwarkę i właściciela witryny, na której emitowana jest reklama.

Tematyczna reklama kontekstowa wygląda następująco:

– wyróżnia się jasnością, przyciąga wzrok. Łączy w sobie cechy dwóch rodzajów reklamy kontekstowej – wyszukiwania i tematycznej. Można go umieścić zarówno na stronach wyszukiwania, jak i na zasobach partnerów. Tego typu banery reklamowe są stosunkowo nowym narzędziem i jak dotąd stanowią zaledwie jedną dziesiątą wszystkich reklam kontekstowych w Internecie.

Przykład takiej reklamy:

  • Targetowanie osobiste w reklamie kontekstowej to kierowanie reklam do określonej grupy użytkowników. Może to być wybór według miasta, wieku, płci. Takie ustawienia służą zwiększeniu efektywności reklamy tak, aby była ona postrzegana przez wąską grupę docelową – konkretną położenie geograficzne, zainteresowania, zajęcia lub styl życia. Istnieje targetowanie behawioralne. Dzięki tym ustawieniom użytkownik zobaczy w serwisie emisję reklam lodówek pomoc naukowa, jeśli jego zachowanie odpowiada selekcji - czyli ostatnio szukał informacji o sprzęcie AGD.

Pozytywne i negatywne aspekty kontekstu

Każdy kompetentny lider rozumie, że podejmując decyzję, należy wziąć pod uwagę zalety i wady rozważanej kwestii.

  • Spełnienie wymagań użytkownika. Reklama kontekstowa to jeden z niewielu obszarów, który nie irytuje, ale wychodzi naprzeciw zainteresowaniom potencjalnych klientów. Jeśli użytkownik szuka telewizora West TV, zobaczy reklamę firmy sprzedającej ten sprzęt, co będzie mu przydatne w wyborze i zakupie odpowiedniego modelu.
  • Szybko osiągaj rezultaty. Wszystkie etapy kampania reklamowa– utwórz ogłoszenie i wyślij je do moderatora do sprawdzenia, poczekaj na odpowiedź, doładuj konto, zajmie to nie więcej niż kilka dni. Uruchomienie reklam (z poprawnymi ustawieniami), pozwalających na odbieranie połączeń i przyjmowanie zamówień już po kilku godzinach.
  • Praca dla docelowej grupy odbiorców. Dzięki temu, że kontekst odpowiada na zapytania użytkowników, reklama jest wyraźnie trafna.
  • Niski minimalny próg uruchomienia. Niewielka kwota 300-400 rubli pozwoli firmom różnych poziomów przeprowadzić kampanię reklamową. Reklama kontekstowa może być wykorzystywana zarówno jako samodzielne narzędzie, jak i w połączeniu z innymi działaniami reklamowymi.
  • Elastyczność i przejrzystość systemu płatności. W każdej chwili możesz uzupełnić środki reklamowe poprzez monitorowanie i zmianę ustawień lub wstrzymać kampanię bez żadnych kar. Dużą zaletą tego typu reklamy jest możliwość płacenia nie za czas spędzony na stronie, ale za kliknięcie konkretnego użytkownika.
  • Duża frekwencja. Dzisiaj Internet jest tak poszukiwany w życiu współczesnego człowieka, że ​​być może nie ma docelowej grupy odbiorców, której nie można znaleźć w sieci WWW.
  • Możliwość korzystania z reklamy kontekstowej bez konieczności posiadania strony internetowej. Platformy reklamowe umożliwiają tworzenie stron przejściowych zawierających dane kontaktowe, godziny otwarcia oraz informacje o sprzedającym.
  • Różnorodne narzędzia sieci reklamowych, które pozwalają mierzyć skuteczność reklamy kontekstowej. Na platformach wyszukiwania dostępna jest usługa przetwarzania danych statystycznych. Raport o działaniach użytkownika można zobaczyć w ciągu 10 minut. Dzięki tym narzędziom reklamodawca może ocenić stopień dopasowania zasobu do żądań, śledzić najskuteczniejsze frazy i żądania oraz oszacować ruch w witrynie w czasie. Mając dane statystyczne, możesz wprowadzać zmiany, planować koszty i zwiększać skuteczność prowadzonej kampanii reklamowej.
  • Efekt reklamy utrzymuje się przez cały czas trwania kampanii. Gdy tylko środki reklamowe zostaną wydane, ruch odwiedzający zajmie poprzednią pozycję, w przeciwieństwie do długo działające podczas optymalizacji SEO.
  • Niebezpieczeństwo rozbieżności pomiędzy zwrotem z wydanych pieniędzy. Nieprawidłowe ustawienia mogą spowodować, że koszt pozyskania jednego klienta będzie zawyżony. Powinien być znacznie niższy niż średni zysk uzyskany od jednego kupującego.
  • Niemożność użycia w niektórych obszarach działalności. Zakaz reklamy niektórych produktów w Internecie, specyfika wyszukiwania niektórych produktów wyłącznie w trybie offline, powodują, że reklama kontekstowa takich kampanii jest nieskuteczna.

Przygotowanie do kampanii reklamowej

Prowadzenie kampanii reklamowej w Internecie z wykorzystaniem kontekstu nie jest procesem prostym, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Wiele subtelności i niuansów, złożoność prawidłowego ustawienia parametrów może zmusić Cię do rezygnacji z reklamy kontekstowej lub zanegowania wyników kampanii.

Przede wszystkim musisz krytycznie ocenić witrynę lub źródło informacji, które potencjalny klient uzyska z reklamy. Czy jest wypełniony wystarczająco pojemnymi, przystępnymi i wysokiej jakości informacjami? Czy będzie w pełni odpowiadać na zapytania? Informacje na stronie, na którą przechodzi użytkownik, powinny być dyskretne, przystępne i przydatne. W przeciwnym razie, po kliknięciu na stronę i nie odnalezieniu szukanego produktu, odwiedzający będzie szukał innej witryny.

Agencja reklamowa zajmie się tą sprawą prawidłowe ustawienia, aktywację konta, kalkulację wymaganych inwestycji i ocenę ich efektywności. Jednocześnie w budżecie reklamowym powinna znajdować się pozycja wydatków na prowizję agencji.

Agregatory reklam– Są to zautomatyzowane systemy zarządzania reklamą kontekstową. Z ich pomocą możesz zarządzać kampanią bez Specjalna edukacja. Bardzo ważnym pozytywnym punktem korzystania z agregatorów jest możliwość skontaktowania się z pomocą techniczną w przypadku pytań lub trudności.

Kampania reklamowa „zrób to sam”.- jest to dość ryzykowny krok, jeśli nie ma wiedzy i doświadczenia w tym obszarze. Tylko wiele instrukcji i porad na forach może pomóc w prawidłowym dokonaniu ustawień podczas niezależnego publikowania na głównych platformach reklamowych Yandex.Direct i Google AdWords.

Aby wybrać, gdzie umieścić reklamę kontekstową i na jakiej platformie bardziej opłaca się pozycjonować swój produkt, rozważmy cechy każdego z nich z punktu widzenia reklamodawcy niebędącego reżyserem (specjalistą od reklamy kontekstowej):

  • Frekwencja

Yandex jest pewnym liderem w zakresie zapytań, generując około 60% ruchu. Oznacza to, że szukają na tej stronie więcej informacji, w rezultacie koszt kliknięcia i, co za tym idzie, koszt reklamy kontekstowej są tutaj znacznie wyższe.

  • Łatwość użycia

Yandex nie jest zbyt wygodny, ale ustawienia są prostsze i wyraźniejsze.

Interfejs drugiej platformy jest bardzo wygodny, ale trudniejszy do zrozumienia. Dlatego dla „manekinów” bezpieczniej jest wybrać prosty system.

  • Konkurs

W środowisku Google AdWords jest mniejsza konkurencja, są darmowe nisze, co daje tej witrynie przewagę.

  • Rozmiar reklamy

Platforma Google oferuje do 25 znaków w nagłówku i 70 w przypadku reklamy.

W Yandex.Direct - odpowiednio 33 i 75 znaków. Warunki w tym miejscu są lepsze. Dodatkowo w Google AdWords reklama musi być podzielona na dwie linie po 35 znaków każda. Jest to bardzo niewygodne, zwłaszcza gdy tekst zawiera długie słowa.

  • Testy reklam i analizy statystyczne

Powoduj duże trudności podczas publikowania w Yandex.Direct, na wysoki poziom w Google AdWords.

  • Koszt reklamy

Yandex.Direct - cena kliknięcia od 30 kopiejek, obowiązkowa kwota, od której możesz rozpocząć reklamę od 300 rubli, a wszystkie środki trafiają na Twoje konto, dostępne są rabaty i premie za staż stażowy trwający 1 rok lub dłużej.

AdWords – Cena minimalna kliknij 27 kopiejek, kwota startowa 400 rubli, z czego tylko 50% trafia na konto, istnieje system zniżek i promocji, które są dostępne dla początkujących i pozwalają zaoszczędzić nawet do 70%.

Biorąc pod uwagę wszystkie zalety i wady obu platform, możemy wyciągnąć następujące wnioski:

Platforma Google AdWords w mniejszym stopniu angażuje się w ruch z wyszukiwania, ale charakteryzuje się atrakcyjnym poziomem konkurencji, co pozwala znacznie zaoszczędzić na kampanii reklamowej. Przyjazny interfejs użytkownika, możliwe jest umieszczanie filmów i grafik, korzystanie z nich kanał Youtube. Ze względu na złożoność ustawień bardziej nadaje się do prowadzenia kampanii reklamowych pod okiem specjalisty z zakresu reklamy kontekstowej.

Yandex.Direct jest liderem w zakresie zapytań wyszukiwania, istnieje duży wybór wysokiej jakości zasobów partnerskich, co czyni tę platformę obiecującą dla reklamodawców. Duża konkurencja prowadzi do wysokich kosztów reklamy. Prostota interfejsu umożliwia przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej bez korzystania z usług agencyjnych.

Zasady pisania dobrej reklamy

Zadaniem, jakie musi spełnić reklama reklamowa, jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego nabywcy. Przede wszystkim musisz przestrzegać zasad pisania w Yandex.Direct i Google AdWords. To kwota w nagłówkach i reklamach, czyli brak wielkie litery i dane kontaktowe (telefony, E-mail, adresy).

  • Zapytania powinny znajdować się w nagłówkach reklam. Na przykład, jeśli użytkownik szuka w Internecie miejsca, w którym można kupić robot kuchenny, prawdopodobnie nie zwróci uwagi na reklamę „Różny sprzęt na zamówienie”. To jest przykład złego nagłówka. Warto zastanowić się, jakie zapytania ma spełniać reklama i w oparciu o te dane zbudować ją.
  • Należy unikać długich, ozdobnych wyrażeń. Reklamy powinny być proste i zrozumiałe. Użytkownicy są ostrożni w stosunku do najwyższych form słów „najlepszy”, „najbardziej niezawodny” i tym podobnych. Ale wspominanie o rabatach, promocjach i bonusach jest skutecznym narzędziem reklamowym.
  • Reklamodawca powinien mieć świadomość, że promocja niektórych produktów w Internecie jest zabroniona. Dlatego, aby uniknąć trudne sytuacje, lepiej skonsultować się ze specjalistą w sprawie reklamowania konkretnych produktów w sieci WWW.

Ile kosztuje reklama kontekstowa?

Ważnym pytaniem, które niepokoi reklamodawcę, który po raz pierwszy wykorzystuje kontekst do promocji produktu, jest to, ile będzie kosztować skuteczna kampania reklamowa? Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę, że minimalny koszt, określony przez usługi reklamowe na kilkaset rubli, przyniesie widoczne rezultaty z małym prawdopodobieństwem.

Budżet kontekstowy

  1. Przedmioty

W związku z tym utworzenie skutecznego budżetu reklamowego zależy bezpośrednio od specyfiki kierunku: poziomu konkurencji, częstotliwości zapytań o produkt i sezonowości. Im wyższy poziom konkurencji, tym bardziej opłacalny produkt w tym obszarze, tym droższe kliknięcie i wyższe koszty reklamy.

  1. Lokalizacja

Budżet reklamowy w duże miasto będzie się różnić od reklam na średnich i małych formatach miejscowość. Na komponent geograficzny będą miały wpływ dwa czynniki – konkurencja i intensywność ruchu związanego z wyszukiwaniem.

W małym mieście, gdzie penetracja Internetu, a co za tym idzie częstotliwość żądań, jest niska, zwiększenie budżetu nie przyniesie pożądane wyniki. W takim przypadku musisz maksymalnie wykorzystać wszystkie dostępne platformy reklamowe i używaj szerszych wyszukiwanych słów.

W dużym mieście, przy dużym ruchu w wynikach wyszukiwania i konkurencji, wręcz przeciwnie, aby zwiększyć efektywność, konieczne jest zawężenie geografii reklamy.

  1. Cel reklamy

Problem szybkiego wzrostu sprzedaży można rozwiązać zwiększając koszt kliknięcia dla najbardziej tolerancyjnej grupy docelowej. Tutaj nastąpi wzrost sprzedaży w krótkim czasie, przy szybkim zużyciu środków reklamowych.

Aby poszerzyć grupę docelową, możesz obniżyć koszt kliknięcia, zwiększyć geografię reklamy, przyciągając wcześniej niezainteresowanych kupujących. Osiągnięcia założonych celów należy oczekiwać w długim okresie, środki budżetowe są wydatkowane w dłuższym okresie.

  1. Czas trwania

Mając niewielki budżet reklamowy, nie ma sensu sztucznie wydłużać okresu. Ustawienie limitu kilku kliknięć dziennie lub tygodniowo nie zwiększy Twojej efektywności. Aby zaoszczędzić pieniądze na reklamę, lepiej wybrać tańsze słowa kluczowe.

Określanie skuteczności reklamy kontekstowej

Celem każdej reklamy jest zwiększenie sprzedaży. Narzędzia statystyczne na serwerach reklamowych pozwalają obliczyć skuteczność. Takie dane o wykonanych akcjach na zasobie dostarczają liczniki Yandex.Metrica i Google Analytics.

Bardzo ważnym wskaźnikiem kalkulacji budżetu reklamowego i oceny efektywności jest współczynnik konwersji. Wskaźnik ten daje wyobrażenie o tym, jaki procent odwiedzających dokonuje zakupu. Termin ten w praktyce oznacza co następuje: współczynnik konwersji na poziomie 20% zakłada, że ​​na 100 odwiedzających 20 złoży zamówienie (co piąty).

Jeśli każdy kupujący przyniesie 200 rubli, a cena kliknięcia wynosi 5 rubli, koszty reklamy na kupującego wyniosą 25 rubli.

Kolejnym ważnym wskaźnikiem jest średni koszt kliknięcia i liczba zapytań na interesujący nas temat. Dane udostępniane przez platformy reklamowe nie nadają się do obliczeń. To bardzo ogólna informacja. Aby określić budżet i obliczyć skuteczność, lepiej przeznaczyć pieniądze na testową kampanię reklamową przy minimalnych kosztach. Najlepszą opcją są 2-3 ogłoszenia z możliwością selekcji słowa kluczowe każdemu w ilości 5-10. Zwroty nie są zbyt niejasne, ale także pozbawione ścisłej przejrzystości, do 3 słów. Targetowanie testu jest takie samo jak w przypadku kampanii reklamowej. Okres 5-10 dni. Średni koszt takiego testu będzie kosztować 2-4 tysiące rubli.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij znajomym w mediach społecznościowych. sieci:

W tym artykule chcemy porozmawiać o tym, jak prawidłowo analizować skuteczność reklamy kontekstowej. Kontekst działa, reklamy działają, wykresy statystyk nieubłaganie idą w górę i w głowie świętujesz swoje zwycięstwo, ale wszystko kończy się, gdy klient dzwoni i mówi, że wszystko jest po prostu okropne i nie chce już z Tobą współpracować . Jak uniknąć tej sytuacji? Cierpliwości, mój młody przyjacielu! Teraz będziesz wiedział wszystko.

Kolejnym ważnym aspektem jest to, że reklama kontekstowa jest zbyt przereklamowana i problemy często mogą leżeć poza nią: nieistotny produkt, witryna, która nie konwertuje ruchu, złe przetwarzanie wniosków i tak dalej. Dlatego nawet jeśli analiza efektywności kontekstu pod każdym względem wykazała niepowodzenie, przed wyciągnięciem wniosków przeprowadź analizę wszystkich pozostałych etapów pracy z klientem.

Kryteria oceny reklamy kontekstowej

Myślmy rozsądnie. Jakie kryteria oceny, Pana zdaniem, można i należy zastosować przy sporządzaniu raportów i dalszym planowaniu? Reklama kontekstowa, jak każdy inny rodzaj reklamy, ma konkretny cel – sprzedaż. To jest właśnie główne i główne kryterium przy analizie skuteczności reklamy kontekstowej. Nie CTR czy konwersja, ale liczba nowych klientów. Pozwól sobie na kosmiczny CTR i oszałamiającą konwersję, ale to wszystko blaknie, jeśli w kolumnie zakupowej uparcie wyłania się zero.

Znaczenie wskaźników skuteczności reklam online w kolejności malejącej:

  • zysk netto;
  • liczba zawartych umów;
  • liczba odebranych wniosków (leadów) i połączeń;
  • od gościa do aplikacji;
  • średni koszt kliknięcia i liczba kliknięć (ruch);
  • liczba słów kluczowych w kampanii reklamowej.

Zrób tabelę, wpisz tam powyższe punkty i wpisz wartość dla każdego wskaźnika. Co więcej, musisz ocenić skuteczność nie pojedynczej platformy (na przykład lub), ale poszczególnych kampanii, grup reklam, a nawet poszczególnych reklam.

Opracowując strategię promocji, od razu się ustal konkretny cel, albo jest to liczba aplikacji z witryny, albo, jeszcze lepiej, sprzedaż. I przedstaw klientowi swój plan i cele. Przecież może zdarzyć się też sytuacja odwrotna, gdy wszystko będzie działać jak najlepiej. Ruch na stronę płynie, konwertuje, zamówienia cały czas wpływają, produkty się sprzedają, ale jednocześnie klient pozostaje niezadowolony, bo na jakimś szkoleniu wpojono mu, że konwersja nie powinna być niższa niż 4%, i np. Twój wynosi 2,5%, ale jednocześnie tani ruch i wciąż niski koszt leadów.

Jak obliczyć kluczowe wskaźniki?

Ale żeby mieć te liczby i o czym rozmawiać, musisz najpierw wprowadzić wskaźniki wydajności i zacząć je śledzić.

Działania docelowe:

1. Analityka internetowa i konwersje. I . Może to być subskrypcja, pobranie materiałów, odwiedzenie określonej strony lub wykonanie ukierunkowanej akcji w witrynie.

2. Rozmowy telefoniczne. Dla każdego źródła reklam lepiej jest użyć osobnego numeru telefonu, aby później móc określić, co działa skutecznie i daje najlepsze wskaźniki jakościowe i ilościowe. Możesz także użyć .

3. Nieaktywny. Jeśli mechanizmy prowadzenia biznesu w Twojej okolicy są tak ułożone, że klient znajduje informację na stronie, nie dzwoni, tylko od razu przychodzi do sklepu, żeby dokonać zakupu, a nawet sprzedawca nie zawsze pyta, skąd przyszedł kupujący, wówczas mądrze jest skorzystać z kodów promocyjnych, które dają prawo do zakupów ze zniżką.

1. CTR. Najprostszy wskaźnik. Liczbę kliknięć dzielimy przez liczbę wyświetleń reklam. Przy dobrych wskaźnikach CTR koszt kliknięcia spadnie, a reklamy będą wyświetlać się wyżej i częściej.

2. Konwersja. Wszystko tutaj jest również boleśnie znajome - liczbę wejść z witryny należy podzielić przez liczbę odwiedzających w określonym przedziale czasu. Aby zwiększyć ten wskaźnik, konieczne jest to wstęp zawierał te same informacje, co w ogłoszeniu. Jeśli w reklamie kontekstowej napiszesz, że Twój produkt kosztuje 1000 rubli, a użytkownik wchodząc na stronę zobaczy kwotę 3 razy wyższą, wówczas konwersja będzie dążyć do zera.

3. Koszt klienta. Analogicznie do poprzedniego punktu, tylko teraz wszystkie koszty ruchu dzielimy przez liczbę nowych klientów.

4. . Czysta klasyka ekonomii. ROI = (przychód - koszt)/inwestycja * 100% lub zysk netto/inwestycja * 100%. te. Ile zwracają się pieniądze zainwestowane w reklamę?

Przykład analizy skuteczności reklamy kontekstowej

Dany. Firma budowlana „Mój Dom”. Miesięczne koszty reklamy: Yandex Direct - 20 000 rubli, Google AdWords - 22 000 rubli. Plus 10 000 za eskortę. Okres promocji wynosi 3 miesiące.

Zatem całkowity koszt za 3 miesiące= 20000*3 + 22000*3 + 10000*3 = 156 000 rubli.

W tym czasie spółka My Home zawarła 9 umów o łącznej wartości 21 mln rubli i planowanym zysku netto na poziomie 3 150 000 rubli.

Zwrot z inwestycji= 3 150 000 / 156 000 * 100% ~ 2019%. Oznacza to, że na każdym zainwestowanym rublu firma zarabia średnio 2019 rubli. Tak wysoka rentowność wynika z wysokich marż realizowanych w branży budowlanej. W innych obszarach osiągnięcie takiego zwrotu z inwestycji jest znacznie trudniejsze.

Wykorzystując tę ​​wiedzę, możesz zwiększyć skuteczność każdej kampanii reklamowej. Najważniejsze jest, aby całkowicie poważnie potraktować kontekst. Powodzenia!

Nowoczesna promocja stron internetowych nie jest możliwa bez odpowiedniej reklamy kontekstowej. Reklama kontekstowa w Internecie staje się skutecznym elementem pracy specjalistów SEO, gwarantującym wzrost popularności stron i ich postrzegania przez wyszukiwarki. Reklama kontekstowa to zasadniczo płatna reklama tekstowa, która wyświetla się po wpisaniu określonych zapytań w wyszukiwaniu.

Takim narzędziem staje się najlepsza opcja dla witryn komercyjnych, których sukces zależy od docelowych użytkowników. Jeśli z wielu powodów nie są dostępne najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, właściwym rozwiązaniem problemu staje się reklama kontekstowa.

Reklama kontekstowa w Internecie

Zarządzanie reklamą kontekstową i ocena jej efektywności

Aby ocenić skuteczność wystarczy wykorzystać narzędzia mierzące takie wskaźniki jak CTR (współczynnik klikalności), liczba kliknięć, średni koszt kliknięcia i inne. Ponadto musisz ocenić skuteczność zachowań odwiedzających na promowanej stronie. Nie tylko potencjalny klient kliknął reklama do Twojej witryny, konieczne jest dla niego dokonanie zakupu.

Reklama kontekstowa działa, działa przez miesiąc, działa przez dwa. Ale to nie pachnie dużymi pieniędzmi. I przed tobą pojawia się potężny kamień, a na nim napis: „Jeśli zoptymalizujesz swoje reklamy, uzyskasz duże (a może małe) przychody”. Jeśli zwiększysz budżet reklamowy, dochody wzrosną, a zysk przyjdzie tak, jak zesłał Bóg.

Możesz rzucać losy, ufać swojej intuicji lub pisać do „Bitwy Wróżek”. Bardziej ufam analizom i liczbom. Zdradzę Ci moje szamańskie sekrety, jak „poczuć” skuteczność reklamy kontekstowej.

Jak mierzyć skuteczność reklamy kontekstowej

Kluczowym wskaźnikiem dla wszystkich kanałów reklamowych jest koszt zakupu lub CPO (Cost Per Order). Aby obliczyć koszt zakupu, należy podzielić koszty zakupu przez liczbę opłaconych zamówień. CPO można obliczyć dla całej witryny lub dla każdego kanału z osobna.

Im niższa cena zakupu, tym skuteczniejszy jest kanał, kampania lub grupa reklam.

Aby liczba wniosków otrzymanych z każdego kanału nie musiała być uzależniona od fusów od kawy, polecam ustawić cele w Yandex.Metrica i Google Analytics z wyprzedzeniem, przynajmniej z kilkutygodniowym wyprzedzeniem.

Aby zrozumieć, ile forsy trzeba wydać, aby zrealizować jedno zamówienie, należy obliczyć, ile średnio przynosi to firmie pieniędzy.

Musimy wziąć pod uwagę średni rachunek, marżę i to, jaki procent dochodu jesteśmy skłonni przeznaczyć na pozyskiwanie nowych klientów, aby zostało nam jeszcze trochę pieniędzy na samochód dla syna i mieszkanie dla kochanki.

Lepiej oczywiście użyć przeciętny LTV (Lifetime Value to zysk, jaki uzyskujemy od jednego klienta przez cały okres współpracy z nim). Jednak takie statystyki są gromadzone od lat i nie zawsze są dostępne.

Lena, nic nie zrozumiałam, wyjaśnij to dobrze!

Aby było to jaśniejsze, wyjaśnię na przykładzie starych wskaźników biznesowych jednego z naszych klientów - agencji sprzedającej wycieczki do sanatoriów na Kaukazie i Belokurikha. Współczynnik konwersji witryny wynosi 2,43%, agencja zarobiła średnio na jednej sprzedaży 7060 rubli.

Określmy granice naszej zachłanności - wskaźniki wydajności reklamy kontekstowej, na których się skupimy. Aby uniknąć zadłużeń i pożyczek, możesz przeznaczyć nie więcej niż 100% dochodu, jaki teoretycznie wnosi, na kampanię mającą na celu przyciągnięcie jednego leada.

Ale za telefonię trzeba płacić, płacić pracownikom pensje, a usługi LeadMachine też nie są darmowe. Ale właściciel firmy chce widzieć zysk: im więcej, tym lepiej. Biorąc to pod uwagę, zdaliśmy sobie sprawę, że marzymy o wydaniu około 20% zysku na przyciąganie, czyli 1412 rubli za sprzedaż lub 212 rubli za aplikację (CPO® – oczekiwana cena sprzedaży i CPL® – oczekiwana cena leada).

W rezultacie określiliśmy przedziały, w jakich chcemy widzieć kluczowe wskaźniki.

Oczekiwanie i rzeczywistość

Obliczyliśmy kluczowe wskaźniki: wartość, do której dążymy oraz Górna granica, od którego trzeba trzymać się z daleka. Otwórzmy teraz szybko Yandex.Metrica i Google Analytics i obliczmy, ile wynosi rzeczywisty CPL.

W Yandex.Metrica liczbę aplikacji dla wszystkich kanałów można zobaczyć w standardowym raporcie „Źródła, podsumowanie”.

W tabeli, która się otworzy, wybierz cel i zobacz, ile aplikacji przyniosło każdy kanał.

Koszty kontekstu można sprawdzić w usługach reklamowych Yandex.Direct i Google AdWords. Koszty dzielimy przez liczbę zgłoszeń i otrzymujemy realny koszt na leada. Potem albo tańczymy, albo płaczemy.

Jeśli cena leada Ci odpowiada, w pogoni za zyskiem po prostu dołóż więcej pieniędzy do swojego budżetu reklamowego. Ale po takich manipulacjach CPL może również wzrosnąć, dlatego zawsze trzeba trzymać rękę na pulsie.

Jeśli klient jest za drogi

Jeżeli cena leada nie jest zadowalająca lub, co gorsza, przekracza maksymalną dopuszczalną wartość, skuteczność reklamy kontekstowej pozostawia wiele do życzenia. Musimy więc kopać głębiej.

Lepiej przeglądać statystyki Yandex.Direct w Metrica. Otwórz ponownie raporty standardowe, wybierz w źródłach „Bezpośrednie, podsumowanie”, wskaż pożądany cel.

Teraz znasz liczbę wniosków dla każdej kampanii. Wydatki można zobaczyć w raporcie „Bezpośrednie - wydatki”, jeśli poprawnie skonfigurowałeś integrację obu usług, lub w „Yandex.Direct”.

Statystyki Google AdWords dotyczące liczby wniosków i kosztów najlepiej przeglądać w Google Analytics. Aby to zrobić, wybierz „Źródła ruchu” – „AdWords” – „Kampanie”. Najpierw należy zsynchronizować obie usługi.

Kampanie, w których koszt aplikacji Ci nie odpowiada, możesz wyłączyć, sprawdzić pod kątem błędów i zoptymalizować.

Skuteczność reklamy kontekstowej w kliknięciach

Kolejnym wskaźnikiem, który pomoże określić skuteczność reklamy kontekstowej, jest CPC, czyli koszt kliknięcia.

Wróćmy do naszego przykładu. W idealnym świecie wydajemy na aplikację nie więcej niż 212 rubli. Konwersja strony internetowej – 2,43%. Te. Mniej więcej co 41. osoba odwiedzająca witrynę internetową przesyła żądanie. Nazwijmy ten wskaźnik n, obliczymy go korzystając ze wzoru:

Wtedy CPC w idealnym świecie nie przekracza 212/41 = 5 rubli 17 kopiejek. Wartość tę można ustawić w Direct i AdWords jako cena maksymalna klika. Ale wyświetleń i przejść będzie niewiele, dlatego lepiej stopniowo zwiększać ten parametr, aż do osiągnięcia pożądanego ruchu.

Zwiększając maksymalny koszt kliknięcia pamiętaj, że istnieje granica, powyżej której może Cię czekać ruina i bieda. Łatwo to obliczyć:

Skuteczność reklamy kontekstowej w zakresie ROI

Dzięki kompleksowym usługom analitycznym wszystkie te obliczenia są proste i zautomatyzowane. Rozumiesz koszty każdego kanału, widzisz przychody, widzisz zwrot z inwestycji.

Jeśli nie ma możliwości skorzystania z takiej usługi, wystarczy sprawdzić koszty i ceny aplikacji dla każdego kanału i porównać je z przychodami. Starałem się możliwie najprościej wytłumaczyć jak to się robi.

Bądź jednak przygotowany, że optymalizacja reklam bez uwzględnienia ROI dla każdego kanału może przynieść odwrotny skutek. W naszym przykładzie koszt aplikacji z Yandex.Direct przewyższa CPLo o 14%, a aplikacji z Google AdWords o 52%. Ale ROI AdWords jest wyższy: w przypadku 22 aplikacji uzyskaliśmy większy zysk z tego kanału niż w przypadku 23 z Yandex.Direct. Tak to idzie.



Nowość na stronie

>

Najbardziej popularny